Jump to content
IGNORED

[ALL B5] Jak często powinien się włączać wentylator klimatyzacji ?


michu93
 Share

Recommended Posts

Jak często powinien włączać się wentylator od klimy gdy jest włączona??? zakładałem już jeden watek i zero odzewu.

proszę o odpowiedzi

pozdro

* po co zakładasz 2 taki sam wątek ? Nie wystarczył tamten ?

Link to comment
Share on other sites

sam się chętnie dowiem, bo u mnie kazde zatrzymanie się dzisiaj włączało wiatrak... :blink:

Link to comment
Share on other sites

czesc, z tego co wiem to po wlaczeniu klimy chodzi on caly czas. Nie wiem jak jest w b6 natomiast w b5 napewno, moze sie zmieniac jego predkosc. Pozdrawiam Jocker01

Link to comment
Share on other sites

u mnie sie wlacza i wylacza co chwile czy to moze oznaczac malo freonu ???

Link to comment
Share on other sites

czolem, czy pojawiaja Ci sie jakies bledy na klimatronicu? moze vag cos mowi o tym, jezeli bys mial malo czynnika to nie wlaczyla by sie sprezarka ale wentylator powinien chodzic, ja jak mialem zepsuta klime, tzn po wypadku nie bylo czynnika to wentylator i tak chodzil. Pozdrawiam Jocker01

Link to comment
Share on other sites

to znaczy wyswietlaly mi sie jakies bledy ale teraz nie pamietam jakie ale cos od nawiewu ale klima chodzi perfekcyjnie[br]Dopisany: 03 Czerwiec 2008, 17:56 _________________________________________________aha jeszcze jedno zeby ktos zle nie zrozumial bo chodzi mi o ten wentylator co jest przy chlodnicy :D

Link to comment
Share on other sites

Wentylator się włączy wtedy gdy w układzie rośnie ćisnienie, w czasie jazdy chlodnica jest chłodzona powietrzem z pędu jazdy, a gdy się zatrzymamy to nie ma chłodzenia i dlatego częściej na postoju włącza się wentylator niż w czasie jazdy.

Włącza się co jakiś czas i tak ma być, wszystko jest wporządku.

Link to comment
Share on other sites

u mnie sie wlacza i wylacza co chwile czy to moze oznaczac malo freonu ???

Gdy jest za malo czynnika chlodniczego (freonu) w ukladzie najczesciej wlacza sie i wylacza sprezarka. Co do wentylatora to tak ma byc. W starszych modelach nie bylo dwustopniowej regulacji wentylatora.

Link to comment
Share on other sites

Najlepiej pojechać na serwis klimy i sprawdzić ciśnienia w układzie. Albo zrobić serwis polegający na odciągnięciu tego czynnika co jest w aucie i nabicie klimy taką ilością jaka ma być. Wtedy wiadomo że jest ok. A wentylator włącza się sam zależnie od potrzeb, raz częściej raz rzadziej wszystko zależy od warunków.

Link to comment
Share on other sites

O panowie dziwne, bo u mnie wiatrak od klimy chodzi przez cały czas po załączeniu klimayzacji.. a dodam, że dwa tygodnie temu, miałem naprawiany cały układ... Czyli, regeneracja spręrzarki, czyszczenie i osuszanie układu, no i wymiana osuszacza :)...

Link to comment
Share on other sites

Najlepiej pojechać na serwis klimy i sprawdzić ciśnienia w układzie. Albo zrobić serwis polegający na odciągnięciu tego czynnika co jest w aucie i nabicie klimy taką ilością jaka ma być. Wtedy wiadomo że jest ok. A wentylator włącza się sam zależnie od potrzeb, raz częściej raz rzadziej wszystko zależy od warunków.

Kolego tu nie masz racji. Masz ten sam model co ja i napewno wentylator wlacza sie razem ze sprezarka tyle ze na pierwszym biegu, po wzroscie cisnienia zalacza sie drugi bieg. Jezeli tak nie masz to u ciebie cos jest nie tak. Dodam ze nie jest tak w kazdym aucie.

Link to comment
Share on other sites

Najlepiej pojechać na serwis klimy i sprawdzić ciśnienia w układzie. Albo zrobić serwis polegający na odciągnięciu tego czynnika co jest w aucie i nabicie klimy taką ilością jaka ma być. Wtedy wiadomo że jest ok. A wentylator włącza się sam zależnie od potrzeb, raz częściej raz rzadziej wszystko zależy od warunków.

Kolego tu nie masz racji. Masz ten sam model co ja i napewno wentylator wlacza sie razem ze sprezarka tyle ze na pierwszym biegu, po wzroscie cisnienia zalacza sie drugi bieg. Jezeli tak nie masz to u ciebie cos jest nie tak. Dodam ze nie jest tak w kazdym aucie.

Odgrzeje kotleta :)

Mam pytanko. Czy ten drugi bieg chodzi u was troszkę jak odkurzacz ?? Bo jest na polu 30 stopni i stanę na chwile w korku i się włancza drugi bieg wentylatora i to trochę na zewnątrz słychać jak by odkurzacz chodził :)

Link to comment
Share on other sites

U mnie tez tak jest na 2 biegu to huczy jak nie wiem.

Link to comment
Share on other sites

U mnie tez tak jest na 2 biegu to huczy jak nie wiem.

A czy to nie jest dziwne że się włąncza przy każdym postoju albo nawet wolniutkiej jeździe ? Temperatura na polo koło 30 stopni i silnik 90 stopni. Wydaje mi się że klima mi coś słabiej chłodzi ale narazie jestm na etapie pomiaru temperatury przy wylocie.

Link to comment
Share on other sites

Może masz mało czynnika chłodzącego w układzie. U mnie w czasie wymiany okazało się, że w układzie było ok 450 g a klima i tak chodziła jak burza. Co do włączania drugiego biegu wentylatora, to chyba typowe. W trasie nie włącza się wogóle, ale chwila w korku i startuje co 3-4 minuty, a napewno na każdych światłach.

Link to comment
Share on other sites

Czynnik ma dobity. Zmierzę jeszcze temperaturę na wylocie kratek.

Link to comment
Share on other sites

Czy przy dodawaniu gazu na biegu jałowym kompresor na chwilkę (hamuje) wyłącza się i po chwili się znowu załącza dzieje się tak przy gwałtownym wciśnięciu gazu i puszczeniu a jak się stopniowo dodaje to się nie wyłącza. Podczas jazdy czy ruszania tez pewnie tak się dzieje ale tego sprawdzić już nie mogę z przyczyn wiadomych hehee czy u was tez tak się dzieje ?

Link to comment
Share on other sites

Też tak mam. Wyczytałem w instrukcji, że przy obciążeniu silnika kompresor się wyłącza, żeby nie zabierać mocy silnikowi.

Link to comment
Share on other sites

Ja mam pytanie odnośnie wentylatora klimatyzacji. Niech ktoś mi napisze jak to z nim w końcu jest? Czy po włączeniu klimatyzacji od razu się on uruchamia, czy dopiero (jak wyczytałem w poście #6 wysłanym przez KrzyHo) kiedy wzrasta ciśnienie w układzie? Pytam o to, ponieważ dziś byłem nabić klimatyzację. W zakładzie pracownik powiedział mi, że jest za duże ciśnienie (i w związku z tym zmniejszył nieco ilość czynnika). Wentylator mi się nie włączył po uruchomieniu klimatyzacji, ciśnienie ciągle rosło. I tu pojawia się następne pytanie. Gdzie jest jakiś czujnik, który odpowiada za włączanie się wentylatora? I czy 430g czynnika zamiast 550g (wg autodaty dla tego modelu), może spowodować jakieś spustoszenie przy ciągle zwiększającym się ciśnieniu? I na koniec jeszcze jedna sprawa: czy po uruchomieniu klimatyzacji kompresor chodzi cały czas czy po osiągnięciu żądanej temperatury powinien się sam wyłączyć i potem automatycznie włączyć? Z góry dzięki za odpowiedzi na którekolwiek z zadanych pytań ;)

Link to comment
Share on other sites

Ja mam pytanie odnośnie wentylatora klimatyzacji. Niech ktoś mi napisze jak to z nim w końcu jest? Czy po włączeniu klimatyzacji od razu się on uruchamia, czy dopiero (jak wyczytałem w poście #6 wysłanym przez KrzyHo) kiedy wzrasta ciśnienie w układzie? Pytam o to, ponieważ dziś byłem nabić klimatyzację. W zakładzie pracownik powiedział mi, że jest za duże ciśnienie (i w związku z tym zmniejszył nieco ilość czynnika). Wentylator mi się nie włączył po uruchomieniu klimatyzacji, ciśnienie ciągle rosło. I tu pojawia się następne pytanie. Gdzie jest jakiś czujnik, który odpowiada za włączanie się wentylatora? I czy 430g czynnika zamiast 550g (wg autodaty dla tego modelu), może spowodować jakieś spustoszenie przy ciągle zwiększającym się ciśnieniu? I na koniec jeszcze jedna sprawa: czy po uruchomieniu klimatyzacji kompresor chodzi cały czas czy po osiągnięciu żądanej temperatury powinien się sam wyłączyć i potem automatycznie włączyć? Z góry dzięki za odpowiedzi na którekolwiek z zadanych pytań ;)

Ja też mam polifta i wentylator na pierwszy bieg włącza się po uruchomieniu klimatyzacji zaś na 2 bieg jak się tylko zatrzymam albo wolniutko jadę co mnie niepokoi - przy wyższych temperaturach oczywiście. Dzisiaj jadę do serwisu to napiszę co mi powiedzą. Mi też coś klima chyba nie domaga. Mi dobili z tego co pamiętam na 700 mg.

Link to comment
Share on other sites

Ja mam pytanie odnośnie wentylatora klimatyzacji. Niech ktoś mi napisze jak to z nim w końcu jest? Czy po włączeniu klimatyzacji od razu się on uruchamia, czy dopiero (jak wyczytałem w poście #6 wysłanym przez KrzyHo) kiedy wzrasta ciśnienie w układzie?

wentylator klimatyzacji powinien uruchamiać się od razu po włączeniu klimatyzacji i pracować cały czas

zaś na 2 bieg jak się tylko zatrzymam albo wolniutko jadę co mnie niepokoi - przy wyższych temperaturach oczywiście.

jeśli dzieje się tak przy wysokich temperaturach na zewnątrz to nie ma się czym przejmować

Link to comment
Share on other sites

No więc mi się wentylator nie kręci. Wyszły mi na wyświetlaczu klimatyzacji błędy 03.1 (czujnik temp. w desce rozdzielczej) i 22.3 - co wskazuje na uszkodzony wyłącznik wysokiego ciśnienia. Klimatyzacja cały czas chłodzi a kompresor cały czas działa. Czy nie włączający się wentylator może być spowodowany właśnie tym czyjnikiem?

Gdzie w AJM jest wtyczka, którą mógłbym wypiąć i sprawdzić czy wentylator działa po podłączeniu "na krótko" i czy w ogóle dochodzi do niego prąd?

Link to comment
Share on other sites

No więc mi się wentylator nie kręci. Wyszły mi na wyświetlaczu klimatyzacji błędy 03.1 (czujnik temp. w desce rozdzielczej) i 22.3 - co wskazuje na uszkodzony wyłącznik wysokiego ciśnienia. Klimatyzacja cały czas chłodzi a kompresor cały czas działa. Czy nie włączający się wentylator może być spowodowany właśnie tym czyjnikiem?

Gdzie w AJM jest wtyczka, którą mógłbym wypiąć i sprawdzić czy wentylator działa po podłączeniu "na krótko" i czy w ogóle dochodzi do niego prąd?

Pod osłoną zbiorniczka na płyn od wspomagania chyba.

Link to comment
Share on other sites

Czy nie włączający się wentylator może być spowodowany właśnie tym czyjnikiem?

Albo na odwrót? Czy nie włączający się wentylator może powodować ten błąd?[br]Dopisany: 15 Czerwiec 2010, 17:54_________________________________________________Sprawdziłem wentylator, jeśli to była ta wtyczka pod zbiorniczkiem na płyn do wspomagania (kolory i grubość kabli się zgadzała) ;P na wtyczkę prąd jest podawany, ale kiedy podłączam kable od wentylatora do aku zero reakcji. To jednoznacznie świadczy o padniętym wentylatorze czy ma on gdzieś jeszcze coś w rodzaju prądu wzbudzającego?

Link to comment
Share on other sites

Szczotki najprawdopodobniej się skończyły :cool1: Wymiana dla kogoś kto ma "troszkę pojęcia" - bezproblemowa :wink4:

odpowiedź #8 - klik

Link to comment
Share on other sites

A ten błąd 22.3? Czyli sporadyczna przerwa? Może to mieć jakiś związek ze zwiększającym się ciśnieniem spowodowanym niedziałającym wentylatorem?

Link to comment
Share on other sites

Możliwe że ten błąd powoduje właśnie nie włączający się wentylator ... najpierw "napraw" wentylator i wtedy zobaczymy czy będą jeszcze jakieś błędy :wink4:

Link to comment
Share on other sites

Ja mam pytanie odnośnie wentylatora klimatyzacji. Niech ktoś mi napisze jak to z nim w końcu jest? Czy po włączeniu klimatyzacji od razu się on uruchamia, czy dopiero (jak wyczytałem w poście #6 wysłanym przez KrzyHo) kiedy wzrasta ciśnienie w układzie?

wentylator klimatyzacji powinien uruchamiać się od razu po włączeniu klimatyzacji i pracować cały czas

zaś na 2 bieg jak się tylko zatrzymam albo wolniutko jadę co mnie niepokoi - przy wyższych temperaturach oczywiście.

jeśli dzieje się tak przy wysokich temperaturach na zewnątrz to nie ma się czym przejmować

Najprawopodobniej przepalił ci się rezystor od wiatraka z klimą.

http://www.allegro.pl/item1050596668_opornik_rezystor_klimatyzacji_audi_a4_passat_b5.html

Link to comment
Share on other sites

To jest odpowiedź do wypowiedzi tom2009, czy mojej? :)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...