mariuszsal Opublikowano 1 Października 2012 Opublikowano 1 Października 2012 Witam, Od ok miesiąca mam problem z podkapcaniem na niebiesko w moim parchu. Przeglądałem forum i nic sensownego nie znalazłem. Autko odpala bardzo ładnie i bez jakichkolwiek bąków (czarnych, niebieskich ....) - problem pojawia się zanim silnik osiągnie te 90 stopni. W zakresie od około 60 do 80 stopni autko zaczyna kopcić na niebiesko, czy to na postoju czy podczas jazdy (czasem dosyć intensywnie). Po przekroczeniu tych 80 stopni przestaje. Z tego co wyczytałem to do wymiany: 1) świece, 2)uszczelniacze zaworów 3)turbina, 4)wtryski 5)pierścienie ??. I teraz czy wymieniać świece skoro odpala bez zająknięcia ? Jeśli uszczelniacze to czemu nie kopci po odpaleniu ? Wtryski wg VAGa korekcje od - 0,07 do -0,58 bipy od -21 do -28, więc nie jest chyba tak źle. Czego się czepić na początku aby nie wymieniać połowy sprawnych elementów ?
pioteros Opublikowano 1 Października 2012 Opublikowano 1 Października 2012 masz prostą głowicę 8V więc od niej bym zaczął, kupisz 8 gumek wydasz ze 30zł + robocizna ze 100zł i to chyba bedzie najtansze rozwiazanie, a moze się uda chociaz moj ojciec ma podobne problemy w golfie 1.9, auto tez wali na niebiesko ale to nie jest problem oleju, bardziej ukladu paliwowego, z tym ze tam jest zwykla pompa a nie pompowtryski
mariuszsal Opublikowano 1 Października 2012 Autor Opublikowano 1 Października 2012 A czy w tym golfie też tak kopci przy pewnym zakresie temperatur ? Oraz czy jest możliwe aby korekcje i bipy były prawie OK, a pompowtrysk lał ? Gdzieś czytałem aby powąchać ten dym czy to niespalone paliwo czy olej - tylko szczerze mówiąc nie wiem jak śmierdzi jedno a jak drugie. Ale skoro na niebiesko to chyba oliwa. Zaryzykuję i wymienię te uszczelniacze - tj. na początek uszczelnienie zaworów i może PD jak już dekiel do góry..., zobaczymy Edit Ostatnio obserwuję sporą ilość TDIków podkapcających na niebiesko, i nie wiem czy to już zboczenie związane z moim problemem, czy coś w tych paliwach się pozmieniało. :/
mariuszsal Opublikowano 1 Października 2012 Autor Opublikowano 1 Października 2012 Własnie jest to element który byłem w stanie sam sprawdzić. Wykręciłem i ..jest czyściutki i chodzi poprawnie wg VAG'a. Zmartwiłem się, że to nie on
remus_kraków Opublikowano 4 Marca 2013 Opublikowano 4 Marca 2013 A ja dzisiaj zobaczyłem w stecznym lusterku biały dymek. Pojawia się on najbardziej w okoliczch 1800 obr/min. i właśnie o okolicy 60-80 stopni C. Moje BPW nie zdążyło się nagrzać do 90 stopni bo dojechałem do pracy. Dodam że uszczelniacze na pompkach wymieniłem jakieś 1000 km temu wraz z wałkiem, szklankami, rozrządem, rolkami, paskami i innymi elementami. Czy przyszedł czas na turbinkę. Podkreśle że około 5000 km temu padł mi napęd pompy oleju i jak do tej pory wszystko było OK. pozdrawiam
lukaszk140193 Opublikowano 4 Marca 2013 Opublikowano 4 Marca 2013 Bierze ci olrj z por uszczelki lub turbina siada
remus_kraków Opublikowano 4 Marca 2013 Opublikowano 4 Marca 2013 Bierze ci olrj z por uszczelki lub turbina siada Spod jakiej uszczelki? W sobotę sprawdzałem poziom oleju i jest OK ale tak jak pisałem dym zobaczyłem dzisiaj i zobaczymy za kilka dni czy poziom idzie w dół. ---------- Post dopisany at 20:07 ---------- Poprzedni post napisany at 09:31 ---------- Dzisiaj po dalszych obserwacjach. Ggdyy silnik osiągnie 90 stopni to dymu jakby mniej. Po ostrym bucie na biegu jałowym puszcza lekkiego dymka. Po postoju około godziny dym wraca najwięcej w okolicy 1200-1400 obrotów i przechodzi po osiągnięciu 90 stopni. Dodam że mój BPW jest po programie na 170 km i 200 Nm. Jeszcze jakiś czas temu pisałem o szczekającym psie w moim układzie napędowym co wskazuje na niedomagania EGR-a. Może to on ale nie wiem jak ma on styczność z olejem choć nie jestem przekonany czy to spalony olej czy nie dopalona ropa bo spaliny czuć dobrym starym dieslem (wycięty DPF).
tarq Opublikowano 4 Marca 2013 Opublikowano 4 Marca 2013 niebieski dym oznacza tylko jedno, spala sie olej jak gdzie, musisz dojsc, turbo, pierscienie, uszczelniacze zaworowe , opcji troche jest
remus_kraków Opublikowano 5 Marca 2013 Opublikowano 5 Marca 2013 Dzisiaj w czasie drogi do pracy dymu jakby nie było lub był minimalny (może jestem przeczulony). Na pewno dużo mniej niż wczoraj. Czy to turbina, uszczelniacze, pierscionki? Przecież jak by padły i zaczeło spalać olej to by się samo nie naprawiło. Uświadomcie mnie co i jak nie tak może być z ERG że przez niego może się dostawać olej do komory spalania. A może to nie olej tylko nie do końca spalone paliwo. ON jak się nie spali dobrze to też puszcza niebieskiego dyma. Michał
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się