Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Przepustnica, w kółko błędy, wymienione chyba wszystko co można było -> konkurs :)


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć,

od jakiś 6 miesięcy mam problem z przepustnicą i już naprawdę ręce mi opadają :/

Na początku miałem komplet błędów:

01165 - Throttle Body Control Module (J338)

17-10 - Control Difference - Intermittent

17972 - Throttle Actuator (J338): Under-Voltage during Basic Setting

P1564 - 35-00 - -

17973 - Throttle Actuator (J338): Lower Stop not Reached

P1565 - 35-00 - -

Auto zasilane i benzyną i gazem, niezależnie od paliwa błędy występują.

Wymieniłem przepływomierz na orygianał bosha

Wymieniłem zawór DV na aluminiowy

Wymieniłem ten wzmacniacz impulsów przy filtrze powietrza

Orurowanie od turbo - wymienione na silikony i rury z nierdzewki

Wymieniony regulator napięcia w alternatorze (stary niedomagał, od tej pory ładowanie książkowe)

Problem dalej występował, więc wymieniem przepustnicę (stara i obecna poprawnie adaptowane, myte). Po wymianie doszedł (oprócz wymienionych wyżej) jeszcze jeden błąd:

16507 - Throttle Position Sensor (G69): Signal too High

P0123 - 35-10 - - - Intermittent

Ręce rozkładam, pomysłów nie mam. Do wymiany została już tylko lambda, przewody i świece... Jednak nie chcę już wymieniać na marne, szukałem dużo po forach i rozwiązania nie znalazłem.

Najchętniej oddałbym auto do warsztatu, ale to jedna z tych usterek, które raz są a raz ich nie ma.... Jakieś pomysły o co może chodzić?

Dla osoby która znajdzie rozwiązanie litr dobrej whiskey ;)

  • Pomoc techniczna 2
Opublikowano

kolego a sprawdzales instalacje miedzy przepustnica a kompem? Moze nie masz wogole przejscia :)

ja tez z moja walcze... Ale ja z tych wszystkich co wypisales mam jeden blad.. I nawet juz kompa wymienilem i nic nie pomaga :)

Opublikowano

No a poza tymi bledami jakies objawy? Moze warto zrobic logi dynamiczne?

Opublikowano

Logi dynamiczne robione na początku (pół roku temu), nic z nich nie wynikało, jednak jeżeli potrzebne - wrzucę dzisiaj, prośba tylko o info jakie kanały logować lub jakie dane są potrzebne.

Objawy? Spalanie po byku (bo i nieraz wpadnie 561 od gazu), falujące obroty (bardzo wkurzające w automacie bo potrafi zgasnąć), ograniczenie doładowania do 0,3-0,4 bara. Ogólnie jazda mało komfortowa się robi bo nigdy nie wiadomo kiedy zabraknie mocy przy wyprzedzaniu :/

---------- Post dopisany at 22:10 ---------- Poprzedni post napisany at 11:45 ----------

upup - jakieś pomysły??

Opublikowano

Wymień przepustnicę, albo wsadź sprawną i sprawdzisz czy na 100% to jest to. Wydaje mi się jednak że to jej wina :wink:

Opublikowano

Przepustnica już wymieniona, dalej to samo (a w zasadzie 1 błąd więcej) / jest jakaś możliwość sprawdzenia przepustnicy miernikiem?

Wymiana na 100% sprawną = podmianka przepustnicy z drugim autem -> nie wiem czy znajdzie się chętny :)

Opublikowano

No właśnie, czy miałeś pewność że w 100% sprawna, może tak samo zdupcona. Najlepiej jakbyś miał pewną i założył. Adaptacja i wtedy można coś więcej powiedzieć :wink:

Opublikowano

Adaptację i jedna i druga przechodzą wzorowo :)

Najchętniej wstawiłbym auto do kogoś i "niech się bawi" z tym, że to upierdliwy problem. Jednego dnia jest, drugiego nie ma:/

Opublikowano

zdejmij ten czarny dekielek z przepustnicy i umyj alkoholem płytke po której chodza potenciometry i dopiero zrób adaptacie .mam nadzieje ze sama przepustnice tez umyłes przed adaptacia ?

Opublikowano

a ja nadal obstawiam elektryke :)

wlasnie rozwiazalem swoj problem... mialem problem z czujnikiem polozenia przepustnicy... wszystko przestudiowalem... mycie, podmianki.. nawet wymienialem ECU... i nic nadal w kolko ten blad :)

i rowniez on nie pojawial mi sie odrazu tylko po przejechaniu jakiegos dystansu....

a co bylo najlepsze... jak sprawdzalem czy jest przejscie na przewodach miedzy ECU a przepustnica... to niby bylo ok...

a wkoncu wzielem i wymienilem tylko te dwa ktore byly za to dopowiedzialne.. i problem jak narazie znikl...

takze zerknij jaka masz przepustnice... jaki numer... ja mam prawie nowke... co prawda zamiennik.. za ktory dalem 400 zl takze moze bede mogl cie poratowac.. bo ja wroce do mojej starej oryginalnej prawdopodobnie...

Pozwole sobie zacytowac tekst kolegi ktory mi pomagal...

Wg. schematu na szaro-białym ma być masa (pin 7).

Do pin-u 3 przepustnicy (fioletowo-żółty) podłącz miernik. Sprawdź czy przy zamkniętej przepustnicy jest tam masa. I sprawdź też czy przy adaptacji przepustnicy też jest tam cały czas masa. Jeśli nie, to przepustnica jest wadliwa.

Pin 1 i 2 to przewody do silnika przepustnicy.

Na 4 pinie ma być zasilanie (nie pamiętam, 5V lub 12V).

Pin 5 i 8 to sygnały z potencjometrów przepustnicy do ECU.

Błąd 16505 mówi o nieprawidłowym sygnale z potencjometru przepustnicy. Jak będzie problem z zasilaniem to się pojawi. Jeśli będą uszkodzone przewody to również się pojawi. Ale może tez być uszkodzone ECU, które niepoprawnie interpretuje sygnały.

Opublikowano

to po kolei:

1. czarny dekielek ściągałem w poprzedniej - wyglądała jak nówka więc tylko skręciłem

2. obie przepustnice świecą się jak psu jajca ;) można jeszcze tylko wypolerować, żeby było ładniej

3. podmiana przepustnicy - dalej myślę czy to robić bo...

4. śmigam 3ci dzień na benzynce. Po kolei. wykasowałem wszystkie errory + adaptacja dnia nazwijmy go "0". W dniu następnym (dzień 1szy) cały dzień na PB / wywaliło komplet. Nie poddałem się :) ponowne kasowanie + adaptacja wieczorem. Dzień 2gi - żadnych błędów / kontrola na wieczór. Dzień 3ci - żadnych błędów / kontrola na wieczór. Pośmigam tak do końca tygodnia, ew. test przerwę jak błędy wyskoczą i wracam do pkt. 3 - czyli do punktu wyjścia :)

Czy jest możliwość, że po dłuższej eksploatacji na lpg coś się rozregulowało w korektach pb i takimi błędami sypie?

Ew. krok dalej - czy mogą mieć na to wpływ przewody i świece? (mają nalatane 60k km, a autko gonione na lpg więc powinno się je chyba zmienić :))

Krok dalej - lambda - jak nic z powyższych to tylko to zostało - jest sens zmieniać?

Odnośnie logów - które kanały, żeby można było coś wyczytać?

@Klejk sprawdzę, rozumiem, że test robię na samej wtyczce idącej od komputera bez przepustnicy (bo inaczej to tylko cięcie kabli:))

Jeszcze widziałem gdzieś test ohm'omierzem (po pinach w przepustnicy) oraz z jakimś przyrządem serwisowym - ale to już wymaga osprzętu z aso.

---------- Post dopisany 06-10-2012 at 22:50 ---------- Poprzedni post napisany 03-10-2012 at 21:03 ----------

Okej, kilka nowych faktów:

Oprócz pierwszego dnia na benzynie nie było żadnych błędów (pierwszego dnia były na benzynie, później 4 dni spokoju, lpg wyłączone). 4tego dnia na bemzynie wskoczył 01165 i obroty falowały, miałem też wrażenie, że nie chodził przez chwilę na jeden cylinder. Akurat w nocy wcześniej popadało mocniej - więc może cewki/świece? Na gazie problem by się wtedy uwydatniał.

Zrobiłem oprócz tego kolejny test - przejazd z odpiętą sondą lambda.

Oprócz błędu grzałek od sondy (nic dziwnego, w końcu były odpięte) auto jeździło normalnie, doładowanie w normie. Zrobiłem 2 przejazdy po 20km, podobnym stylem/ruch podobny. Różnica w spalaniu 0,5l (16,0L z sondą / 16,5L bez sondy).

Zastanawiam się... czy ona wogóle działa. Niby w vagu wartości się zmieniają (pomiędzy -10% - +10%), ale test wskazuje na to, że w zasadzie nie ma znaczenia czy jest podpięta czy nie.

Dodam, że na codzień zamykam się w spalaniu rzędu 20l.

Pytanie - czy szukać dalej, czy zmieniać sonde + świece i przewody. Wtedy wszystkie elementy sterujące i całą elektrykę miałbym nową (nie licząc nowej/używanej przepustnicy). Czy jest sposób na sprawdzenie sondy jak próbkuje? Wiem, że jak da się mocniej buta to ciągle pokazuje bogatą mieszankę (miałem kiedyś wskaźnik do tego, troszkę badziewie i w sumie to jedyne co pokazywało z sensem)

Opublikowano

powiem Ci tak... Ja zeby sprawdzic ten schemat to wbijalem szpilke w przewody i tak sprawdzalem :) moze to i troche smieszne ale to bylo dla mnie rozwiazanie... :)

Opublikowano

okej, póki co zakładam (jeszcze), że przepustnica jest sprawna.

Zamówiłem świeczki, przewody Beru oraz nową lambdę boscha (wymiana i tak nie zaszkodzi bo pewnie jeździ od nowości).

Zobaczymy :)

Czy ktoś ma jeszcze jakieś pomysły?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...