wojtus736 Opublikowano 2 Października 2012 Opublikowano 2 Października 2012 Witam! Chciałbym prosić o wypowiedzi na temat tezy związanej ze stanem hydrauliki zaworowej a wskazaniami przepływomierza w 2.5 TDI. Mianowicie zastanawiam się, czy wytarcie dźwigni zaworowych oraz zużycie popychaczy może skutkować mniejszą ilością powietrza dostarczoną do silnika? Pytam dlatego, gdyż wymieniłem już kilka przepływomierzy i ilość powietrza nie chce przekroczyć 600mg/cykl, a powinna wynosić 870 mg/cykl. Ciśnienie doładowania w porządku oscyluje w granicach 2000mbar, węże i rury posprawdzane, wszystko szczelne. Przebieg samochodu około 300tkm, wałki rozrządu nie wytarte, trochę gorsze dźwigienki, pestki i popychacze. Proszę o jakieś sugestie, bo już nie mam pomysłu. A może ktoś już spotkał się z takim przypadkiem?
pastaldo Opublikowano 2 Października 2012 Opublikowano 2 Października 2012 Nie jestem specjalistą ale nachodzi mi jedna myśl a mianoicie przytkana odma a z tego co kojarze to dośc wrażliwy element tego silnika. W tym silniku jest powrót z odmy do dolotu? A może EGR wiem e np w AFN jak się zaślepi EGR to przepływka okłamuje ale chyba na plus nie minus.
lukaszlsw Opublikowano 2 Października 2012 Opublikowano 2 Października 2012 o 2.5 bladego pojęcia nie mam ale w 1.9 PD po zrobieniu głowicy przepływomierz mierzył o 80-90mg więcej jak przed remontem.
wojtus736 Opublikowano 2 Października 2012 Autor Opublikowano 2 Października 2012 Tak EGR zaślepiony, bo bez tego to jeszcze mniejsze wskazania były, a odma wymieniona około 20tkm na nową oryginalną. Brak nadciśnienia w skrzyni korbowej, więc myślę, że powinna być ok. Poza tym, większość powietrza i tak idzie z filtra poprzez przepływomierz, a odma jest za przepływomierzem i raczej są to śladowe ilości.
kudalty66 Opublikowano 3 Października 2012 Opublikowano 3 Października 2012 z tego co wiem w 2.5 nie jset to takie proste poprostu zaślepić EGR, bo własnie głupoty wychodzą, jeżeli juz trzeba go programowo wyłączyć, wrzuć logi jakie ci wychodzą, zrobie u siebie i porównamy???
przemek4net Opublikowano 3 Października 2012 Opublikowano 3 Października 2012 Witam, przeplywomierz mierzy przeplyw powietrza w czasie a "komputer" przelicza to na "suwy" Zakladajac, ze przeplyw w logu 003 jest niski to moze to wynikac z: - bo plynie go faktycznie mniej - bo przeplywomierz zle wskazuje - malo prawd. ale jednak: bo kretyn czipowal samochod i "nie w ta strona" zmodyfikowal mapke (mozna podbic wskazania w 003) Skupiajac sie na "bo plynie faktycznie mniej": - turbina niedoladowuje z jakiegos powodu (wskazanie w 011 "faktyczne" notorycznie ponizej "zadane") - zawory nie otwieraja sie wlasciwie (wytarte walki czy cos w tym stylu) - zatkany wydech i auto ma trudnosci "z wydalaniem" - zatkany dolot (malo prawdopodobne) - uszkodzone pierscienie itp Odna odprowadza cisnienie do dolotu EGR jest zupelnie normalny jak w innych autach: jak jest zatkany to na odczyty przeplywu negatywnego wplywu miec nie powinien Przez wrodzona skromnosc polecam watek o przeplywomierzu - [TDI VP, PD...] Analizujemy Logi - przepływomierz • .: AUDI KLUB POLSKA :. • Generalniee jak wystukana masz hydraulike a walki dobre to moze warto przyspieszony rozrzad zrobic i wymienic hydraulike teraz a nie hydraulike i walki za rok... Pozdrawiam, Przemek
wojtus736 Opublikowano 5 Października 2012 Autor Opublikowano 5 Października 2012 Witam ponownie! Czyli jednak hydraulika może ograniczać ilość powietrza? Na rozrządzie mam zrobione 75 tkm, więc chyba jeszcze szkoda go wywalać. Ostatnio robiłem generalne uszczelnienie silnika (uszczelki pod górną i dolną misą, uszczelka pod pokrywą wału, simmering na wale z przodu, simmeringi na wałkach rozrządu, uszczelki pod pokrywami zaworów, uszczelnienie wtrysków), więc rozbieranie rozrządu nie jest dla mnie problemem. Przy okazji wymieniłem już 4 najgorsze popychacze tak na szybko, bo i tak planuję wymienić całą hydraulikę. Na wałkach kilka krzywek jest nieznacznie wytartych (tak że można wyczuć palcem, ok. 0,1mm), więc myślę, że są nie najgorsze a mają już 300 tkm. Czy wytarte dźwigienki mogą w krótkim czasie zniszczyć wałki?
przemek4net Opublikowano 7 Października 2012 Opublikowano 7 Października 2012 tak troche z innej beczki: robiles rozrzad, uszczelnienia, roboty po pachy i mimo, ze wiedziales ze hydraulika jest juz obstukana to jej nie wymieniles? Kto Ci kaze wymieniac caly rozrzad jezeli te 75 tys byl wymieniany caly? mozesz wymienic paski i juz chyba ze masz zamiar 100tys tym autem jeszcze natluc Osobiscie nie sadze, ze hydraulika to powoduje... mozliwe ze wystukane elementy hydraulki powypadaly ale abys to mogl sprawdzic pokrywy musisz podniesc i ogladnac calosc Z doswiadczenia wlasnego Ci powiem, ze ten silnik na tenedencje do wypadania pestek i dzwigienek przy niewielkich wytarciach! pestki czy dzwigienki mozesz ocenij "oczami" i te sabie dla oszczednosci na sztuki kupic mozesz... ale hydro nie ma bada - jezeli miales to rozebrane i byly slady obstukan to trzeba bylo wymienic zrob logi statyczne 001 013 014 na rozgrzanym Pozdrawiam, Przemek
wojtus736 Opublikowano 7 Października 2012 Autor Opublikowano 7 Października 2012 Nie wymieniłem całości, bo chciałem przetestować jeszcze ten silnik czy nie będzie wycieków i czy opłaca się w niego jeszcze inwestować. Przy okazji ściągania miski znalazłem w niej jedną pestkę i dlatego wyciągałem wałki rozrządu, aby posprawdzać popychacze. Jutro postaram się zrobić logi i wrzucić.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się