janusz_stg Opublikowano 3 Października 2012 Opublikowano 3 Października 2012 Witam. Na WP wczoraj przeczytałem artykuł o bezpieczeństwie w autach produkowanych w latach 90 . wynika z niego ,że większość wtedy produkowanych pojazdów oceniono na trzy gwiazdki w skali do pięć . Audi A 4 B 5 dwie i pół gwiazdki - otwiera listę ocenianych pojazdów. I tu mam pytanie do tych którzy przeżyli "dzwon" swoim samochodem jak wyglądały skutki takiego dzwonu. Czy rzeczywiście jest aż tak źle ?
kubson Opublikowano 3 Października 2012 Opublikowano 3 Października 2012 Widziałem pare Audi po "dzwonach" i było źle
kalik Opublikowano 3 Października 2012 Opublikowano 3 Października 2012 Widziałem pare Audi po "dzwonach" i było źle Po spotkaniu z Seicento u mnie przytarta farba i lekko wklęśnięty błotnik. W Seicento pół przodu nie było A na poważnie, wszystko zależy od prędkości....
kubson Opublikowano 3 Października 2012 Opublikowano 3 Października 2012 Jak ma sie rozwalić to sie rozwali. lata 90 w koncu
janusz_stg Opublikowano 3 Października 2012 Autor Opublikowano 3 Października 2012 Tak nawiasem mówiąc Seicento oceniono najniżej .Jedyne punkty ktore otrzymało, to za bezpieczeństwo pieszych...
pastaldo Opublikowano 3 Października 2012 Opublikowano 3 Października 2012 Tak nawiasem mówiąc Seicento oceniono najniżej .Jedyne punkty ktore otrzymało, to za bezpieczeństwo pieszych... Tez czytałem ten artykuł. Fakt może A4 nie jest ideałem ale i tak jesli chodzi o samochody z tego okresu to wypada całkiem nieźle. Jak to mówią jak masz pecha to i w tyłku palec złamiesz więc nie bardzo da się porównywać wypadki. Każdy odbywa się w innych warunkach. Czasami uderzenie pod kątem różniącym się powiedzmy 5 stopni potrafi przechylić szale na stronę katastrofy. Druga sprawa to samochody spawane z kilku to tez nie pomaga w razie dzwonu. (chyba że ktoś tregry wspawa ) Poza tym te gwiazdki to sam nie wiem jak sa przydzielane. To nie daje automat który na podstawie kilku parametrów przydziela tylko ludzie którzy sobie to tłumaczą tak a to inaczej i przydzielają. Poza tym te zderzenia w NCAP sa bardzo syntetyczne co widać na filmach ze zderzeń, a jak mówiłem małe przesunięcie w uderzeniu może kategorycznie zmienić wynik. Dlatego ja do tych gwiazdek podchodzę bardzo sceptycznie i twierdzę że samochód bezpieczny to ten który jest kierowany z głową. Grunt to umieć ocenić sytuację na drodze a nie jak niektórzy wiedza tylko że trzeba kierować by się utrzymac na drodze i nie zwracają uwagi na takie spekty jak pogoda, natęrzenie ruchu itp.
janusz_stg Opublikowano 3 Października 2012 Autor Opublikowano 3 Października 2012 Pastaldo ! Zasady oceniania aut w zasadzie są mi znane.Tu trochę odbiegamy od tematu... . Chodzi mi o faktyczne skutki kolizji drogowych jakie mogli mieć nasi koledzy z forum. Bardziej w kierunku uświadomienia sobie na ile nasze auta są bezpieczne. O "szytych i cerowanych " wolałbym nie dyskutować .Oceniają przecież nowe auta. I powiedzmy sobie korozja wszechobecna je w zasadzie ciągle osłabia ,Ale OOOO przecież nie korodują więc przez lata zachowują niemal pierwotne parametry.
pastaldo Opublikowano 3 Października 2012 Opublikowano 3 Października 2012 Ok rozumiem może troche się zagalopowałem. Tez chetnie się dowiem co przytrafiło się innym w poczciwym B5.
sokram Opublikowano 3 Października 2012 Opublikowano 3 Października 2012 Czesc, Mój kuzyn miał wypadek a5 b5 sedan. Przywalił w bok tira z duza szybkoscia. Auto wbiło sie w tylnie opony naczepy tira z duza predkoscia. Przód do roboty i cały bok pocharatany ostro. Kuzyn wyszedl bez szwanku, odczuwał tylko potem skutki wypadku po bólach kregosłupa i szyi. Po wypadku powiedział mi ze mam sobie kupic audi bo to niemiecki czołg. Specjalnie celował w opony tira bo wiedział, ze nie wyhamuje z duzej predkosci a tir zajechal mu droge, wyjechal nagle z podporzadkowanej. Tak wiec jesli jezdzisz z głowa to auto bedzie bezpieczne. Blachy sa grube nie takie jak w tico. Jezdzic z głowa a nic sie nie powinno wydarzyć. Sokram
janusz_stg Opublikowano 3 Października 2012 Autor Opublikowano 3 Października 2012 Ok! I o takie informacje chodzi.
Łepski Opublikowano 3 Października 2012 Opublikowano 3 Października 2012 Wolalbym przezyc dzwona w B5, niz w robionym pod NCAP francuzie
swiezak84 Opublikowano 4 Października 2012 Opublikowano 4 Października 2012 Wolalbym przezyc dzwona w B5, niz w robionym pod NCAP francuzie po pierwsze teraz wszystkie auta sa "robione" pod NCAP, a po drugie poszukaj na YT filmiki z programu fifth gear jak np. lagune pakuja na drzewo albo espace vs. land rover doscovery to zmienisz szybko zdanie
majuDJ Opublikowano 7 Października 2012 Opublikowano 7 Października 2012 Jak na 94 r kiedy to wyszła B5 było całkiem spoko.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się