Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

Drgania


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Panowie potrzebuję Waszej pomocy.

Zdaję sobie sprawę, że temat był już wałkowany i przeczytałem mnóstwo postów, w związku z tym wykonany był szereg napraw, niestety nic się nie zmieniło.

Ale od początku.

Samochód nagle z dnia na dzień zaczął drgać. Wyczułem to na kierownicy podczas jazdy.

Prędkość, ani obroty nie miały tu znaczenia, choć w pewnych przedziałach było to bardziej odczuwalne.

Jako, że zbliżała mi się wymiana oleju itp, a także wymiana rozrządu po 75k km, to samochód wstawiłem do mechanika.

Co zostało zrobione:

1.Wymieniono kompletny rozrząd wraz z pompą.(mam na myśli większość napinaczy, pasków).

2.Wymieniono końcówki drążków.

3.Wymieniono osłonę przegłuba, jeden z wahaczy (bananów), a także końcówkę gumową na innym.

4.Standardowe wymiany filtrów/oleju.

5.Wymieniono również pierścień pod czujnikiem Halla (stary był jakby nie z tego modelu, lekko szlifowany - mechanik stwierdził, że nawet takie zmiany mogły mieć przełożenie na kont pracy wała).

6.Sprawdzono wydech wraz z jego mocowaniem.

7.Wymieniono poduszkę pod skrzynią (była pęknięta), a także sprawdzono te pod silnikiem (podobno sprawne).

Niestety nic się nie zmieniło.

Objawy podczas postoju:

1.Lekko wyczuwalne drganie całego samochodu na obrotach jałowych (kierownica itp), po dodaniu lekko gazu drgania się wzmacniają (szczególnie odczuwalne przy 1100obr/min, a także przy 3000-3500obr/min). Czuć również to na manetce zmiany biegów i generalnie na samochodzie.

2.Jeśli trzymam nogi na sprzęgle, hamulcu, również czuć tam drgania. Po dociśnięciu sprzęgła do końca dość mocno jest to wyczuwalne.

Objawy podczas jazdy:

1. Czuć dość znacznie drgania na kierownicy i całego samochodu (manetka itp, czasem nawet szyby ?).

2. Wzmacniają się wraz ze zmianą biegów i prędkością.

3. Wyczuwalne podczas zmiany biegów (wciśnięte sprzęgło), a także gdy trzymam nogę lewą z boku (każdy powinien wiedzieć o co chodzi).

4. Wyczuwalne bez względu na prędkość.

Generalnie mam wrażenie, że to cały samochód drży, a wszystko jest wynoszone przez silnik/sprzęgło. (amplituda drgań odczuwalna np na kierownicy/manetce zgadza się*z tymi, które czuje pod sprzęgłem)

Dodam, że sprzęgło mam raczej sprawne, a na pewno się nie ślizga.

Mechanik nie bardzo ma pomysł co to może być (tzn. wiadomo że wymienić można pół samochodu, ale jest przynajmniej na tyle uczciwy, że nie próbuje wyciągnąć ze mnie pieniędzy).

Mi się nasuwają:

1.Poduszki.

2.Koło zamachowe.

3.Plecionka ?

4.Któryś przegub ?

5.Źle ustawiony rozrząd ? (choć mechanik specjalizuje się w grupie VW/Audi - raczej wie co robi)

Macie jakieś pomysły ?

Z góry bardzo wielkie dzięki za pomoc i wszystkie odpowiedzi.

Opublikowano

vag podlaczony jakies bledy?? mozesz akurat cos istotniego o pracy silnika powie. raczej stawial bym na rozrzad przestawiony

Opublikowano

może koło zamachowe tu chyba jest dwumas

Opublikowano
może koło zamachowe tu chyba jest dwumas

No właśnie sam się*zastanawiałem czy tutaj jest koło dwumasowe, czy jednomasowe.

Przypomnę, jest to silnik 1.8 (ARG) benzyna.

Dwumasy zwykle są w dieslach.

Opublikowano
Dwumasy zwykle są w dieslach.

mylisz się kolego

mam u siebie dwa benzynowe A3 1.8 AGN, i A4 1.8T BFB w obu jest dwumas

Opublikowano
Dwumasy zwykle są w dieslach.

mylisz się kolego

mam u siebie dwa benzynowe A3 1.8 AGN, i A4 1.8T BFB w obu jest dwumas

Kolego edexp, wystarczy przeczytać pierwsze zdanie, aby wiedzieć, że to tylko przypuszczenie :)

W międzyczasie sprawdziłem i u mnie na 100% jest dwumas.

Rozmawiałem z mechanikiem również, i potwierdził, że objawy nie wskazują nic na rozrząd.

Można jeszcze poduszki sprawdzić, ale przy tych objawach wskazuje na zjechany dwumas i docisk.

A co myślicie o regeneracji dwumasów, sprzęgła i docisku ?

Opublikowano

Moim zdaniem to nie dwumas, na postoju na luzie nie powinno chyba czuć drgań nawet jak dwumas wysłużony.

Poduszka silnika i drgania przenoszą się na budę, posprawdzaj

dwumasy się regeneruje, ale tarcza i docisk to tylko nowe- to nie jest takie drogie jak dwumas

Sprzęgło Audi A4 A6 Avant VW Passat 1.8 1.8T 2.0 (2625716675) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej.

SPRZĘGŁO AUDI A4 A6 1.8T 1.8 T 2.0 QUATTRO ORYG (2678733594) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej.

Opublikowano
a także sprawdzono te pod silnikiem (podobno sprawne).

Te poduszki (lewa i prawa ) to najlepiej chyba w ciemno wymienić bo u mnie 3-ch po kolei mechaników (w tym taki specjalizujący się w grupie

VAG ) sprawdzało i niby były O.K. :facepalm: aż w końcu sam się za to zabrałem i po wymontowaniu okazało się że w prawej jedno mocowanie było całkiem urwane.Jak byś je miał wymieniać to tylko oryginał albo w dobrym stanie używka bo zamienniki są zawsze za twarde albo za miękkie

i albo są drgania albo silnik skacze przy każdym ruszaniu.

Opublikowano
Moim zdaniem to nie dwumas, na postoju na luzie nie powinno chyba czuć drgań nawet jak dwumas wysłużony.

Poduszka silnika i drgania przenoszą się na budę, posprawdzaj

dwumasy się regeneruje, ale tarcza i docisk to tylko nowe- to nie jest takie drogie jak dwumas

Sprzęgło Audi A4 A6 Avant VW Passat 1.8 1.8T 2.0 (2625716675) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej.

SPRZĘGŁO AUDI A4 A6 1.8T 1.8 T 2.0 QUATTRO ORYG (2678733594) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej.

Dzięki :)

Taki właśnie jest plan. Na wtorek jadę do gościa.

Sprawdzi mi najpierw jeszcze raz poduchy pod silnikiem i plecionkę, a jak nie to bierzemy się za dwumas.

Znalazłem firmę która je regeneruje razem z tarczą i dociskiem.

950 zł komplet z gwarancją 2 lata.

Do tego tylko sprzęgło dokupić...

Zobaczymy. Jeśli jednak nie poduchy, to

dwumas i resztę z robocizną szacuję na 1500zł (350zł robociznę gościu zaśpiewał), więc nie jest tak tragicznie.

Zastanawiałem się jeszcze nad kompletem Valeo za 1650 zł nowy, macie jakieś doświadczenia ?

---------- Post dopisany at 13:26 ---------- Poprzedni post napisany at 13:25 ----------

a także sprawdzono te pod silnikiem (podobno sprawne).

Te poduszki (lewa i prawa ) to najlepiej chyba w ciemno wymienić bo u mnie 3-ch po kolei mechaników (w tym taki specjalizujący się w grupie

VAG ) sprawdzało i niby były O.K. :facepalm: aż w końcu sam się za to zabrałem i po wymontowaniu okazało się że w prawej jedno mocowanie było całkiem urwane.Jak byś je miał wymieniać to tylko oryginał albo w dobrym stanie używka bo zamienniki są zawsze za twarde albo za miękkie

i albo są drgania albo silnik skacze przy każdym ruszaniu.

O widzisz, a to akurat cenne wskazówki :)

Dzięki !!!

Opublikowano

I jak kolego udało ci sie uporać z tymi drganiami to faktycznie był dwumas? Bo u mnie to podobnie wygląda i wszystko pioza dwumasem juz sprawdziłem.

Opublikowano

zaku2_88;3063748]I jak kolego udało ci sie uporać z tymi drganiami to faktycznie był dwumas? Bo u mnie to podobnie wygląda i wszystko pioza dwumasem juz sprawdziłem.

Witam.Zobacz czy jak dotkniesz lekko pedału sprzęgła czy Ci drga pedał ..Takie uczucie hamowania ABS na lodzie .Ja tak miałem i był to dwu-mas.Pozdrawiam

Opublikowano

Dokładnie takie cos mam jak jade na biegu i poloże lekko noge na sprzęgle i zaczynam przyśpieszać to czyc takie cos jak ABS ale ja tylko zdejme nogę z gazyu to ustaje ale wibracje na samochodzie pozostaja. Czy to dwumas?

Opublikowano

Witam!

Uporaliscie sie z tymi drganiami w 1.8/T?

W moim AWT sa non stop wyczuwalne na postoju i w czasie jazdy mrowienia.

Szczegolnie je czuje na zaglowku i siedzisku fotela kierowcy oraz sporadycznie na pedale gazu.

Mam tiptronica.

Poduszki mam niby OK, bledow w silniku i skrzyni brak.

Do tego mrowienia dochodza bardzo czesto (nie zawsze) mocniejsze drgania na zapietym D lub R z wcisnietym hamulcem.

Opublikowano

To może ja zrobię aktualizację :)

Jeśli chodzi o mój samochód, to z dwumasem i sprzęgłem jest ok. Co prawda nie były wyciągane, ale dwumas itp dają troszkę inne objawy niż przeze mnie wspomniane :/

U mnie była poduszka pod silnikiem i skrzynią walnięta stąd generalnie drgania.

Natomiast z samym układem kierowniczym jest u mnie problem, ze względu na maglownice, która jest do regeneracji/wymiany.

---------- Post dopisany at 12:26 ---------- Poprzedni post napisany at 12:23 ----------

Jeśli jeszcze mogę coś dodać, to:

U mnie największe drgania pojawiają się w momencie załączenia klimy, kiedy załącza się sprężarka.

A poza tym.

Panowie, to nie są samochody prosto z salonu i lekkie mrowienie na kierownicy ja bym uznał za zbyt duże osobiste wyczulenie.

Niejednokrotnie moje wyczulenie powodowało, że unikałem wszelkich awarii w samochodzie poza eksploatacyjnymi.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...