Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Błędy cetralny zamek, klapka wlewu paliwa


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Podczas ostatniego skanowania dostałem następujące błędy

-------------------------------------------------------------------------------

Address 46: Central Conv. (J393)

2 Faults Found

02616 - Fuel Tank Cap; Unlock

009 - Open or Short to Ground

Freeze Frame:

Fault Status: 01101001

Fault Priority: 2

Fault Frequency: 1

Reset counter: 148

02615 - Fuel Tank Cap; Lock

009 - Open or Short to Ground

Freeze Frame:

Fault Status: 01101001

Fault Priority: 2

Fault Frequency: 2

Reset counter: 175

-------------------------------------------------------------------------------

Address 72: Door, Rear Right (J389)

1 Fault Found

02115 - Locking Unit for Central Locking

008 - Implausible Signal - Intermittent

Freeze Frame:

Fault Status: 00101000

Fault Priority: 3

Fault Frequency: 9

Reset counter: 208

Zauważyłe że tylne prawe drzwi nie zawsze się otwierają ale zawsze zamykają, natomiast klapka wlewu jest zawsze otwarta. Gdzie powinienem zacząć poszukiwania i co rozmontować ?

Z góry dzięki za pomoc.

Opublikowano

Kurcze, dzięki za poradnik, dziwne że nie znalazlem :) Muszę przejrzeć wszystkie Twoje posty, bo chyba wszystko zostało już napisane ;)

Pytanie tylko czy siłownik da się sprawdzić przed wymianą ? Jak jest sterowany ?

Drugie pytanie, to co z drzwiami ? Czy przypadkiem te dwie usterki nie schodzą się w jakimś wspólnym punkcie (nie podłaczona wtczka, lub zły styk w tym miejscu) ?

Opublikowano

Siłownik klapki często pada w A4 B8 , A5 sterowanie idzie z Komfortu .

Co do błedu zamka drzwi to sprawdz czy masz właczaoną blokadę od dzieci

Opublikowano

A gdzie znajduje się moduł komfortu ? Jest gdzieś rozpiska która wtyczka do czego idzie ?

Co do zamkna to blokada nie jest włączona co potwierdza się też ponieważ czasami drzwi się otwierają a czasami nie.

Jest gdzieś tutorial jak rozebrać tylne prawe drzwi ?

Czy do zamkka wlewu można się dostać tylko z zewnątrz czy se środka również ?

Z góry dzięki

Opublikowano

Komfort nasz w bagazniku po prawej stronie w schowku , a siłownik mozesz wyciagnąc tylko od zewnatrz .

Od siłownika idą dwa kabelki masa oraz sygnał z Komfortu .

Opublikowano

Po usunięciu błędów klapki i zamka oba błędy powróciły. Testowałem zamek drzwi i zamek pokrywy przez output test. Zamek drzwi na początku nie działał (tylko krótka reakcja na sygnał) po kilku testach się rozruszał. Po chwili przestoju znowu nie działał "od strzału" + błedy. W takim razie najprawdopodobniej musze rozebrac tylne drzwi. Czy w tym temacie pojawiło się już jakieś fotostory ? Czy potrzebne są jakies specjalne wyjmaki czy śróbokręt da radę ?

Zamek wlewu na output test wogóle nie reagował - albo nie podłączony albo spalony.

---------- Post dopisany 20-12-2012 at 23:19 ---------- Poprzedni post napisany 09-10-2012 at 22:33 ----------

Wracam do tematu. Drzwi rozebrane ale niczego ciekawego nie znalazłem. Poodłanczałem wtyczki od modułu (brak zabrudzeń itp) i nadal mam ten sam błąd:

Po zamknięciu samochodu z pilota wszystkie drzwi się ryglują. Po ponownym ich otwarciu drzwi tylnych nie da się otworzyć z zewnątrz, natomiast ze środka się da.

Jeżeli samochód jest zamknięty z pilota to od środka sie drzwi otworzyć nie da.

Bawiłem się output tests i po kilku cyklach otwierania i zamykania zamek jakby się rozruszał i dało się otworzyć drzwi z zewnątrz. Po jakimś czasie niestetety problem powraca.

Czasem nawet po rozruszaniu zamek nie chce sie otworzyć.

Zamykać zamyka się zawsze, problem jest tylko przy otwieraniu i to z zewnątrz. Podobno za to w zamku odpowiadają jakieś dwa silniczki. Czy w ETCE jest jakiś manual jak wyciągnąć zamek w tylnich drzwi ?

Miejsce nie jest dobrze dostępne, nie dałem nawet rady ściągnąc wtyczki wiązki z zamka.

Macie jakiś pomyśł co można jeszcze zrobić ?

Opublikowano

A57_10320.jpg

A57_10324.jpg

Wymontowanie

Uwaga!

Niebezpieczeństwo zakłóceń działania.

Aby podczas odczepiania i zaczepiania cięgna uruchamiającego nie zgiąć go za mocno lub nie wygiąć, należy wymontować i zamontować zamek drzwi razem z jarzmem.

Dlatego cięgno uruchamiające musi zostać odczepione lub zaczepione poza drzwiami na dźwigni uruchamiającej przy zamku drzwi

– Wymontować obudowę

– Wymontować osłonę drzwi

– Wymontować osłonę wewnętrznej blachy drzwi

– Obrócić cięgno uruchamiające przy dźwigni -1- o 90° zgodnie z -kierunkiem strzałki A- i wyjąć ze wspornika oporowego cięgna -2-.

– Obrócić cięgno uruchamiające przy dźwigni uruchamiającej -3- zamek drzwi zgodnie z -kierunkiem strzałki B-.

l Cięgno uruchamiające musi znajdować się w jednej linii z otworem przy dźwigni uruchamiającej.

– Odczepić cięgno uruchamiające od dźwigni uruchamiającej.

– Wykręcić śruby -strzałki-.

– Wyjąć zamek drzwi -1- i odłączyć elektryczne złącze wtykowe -2-.

Zamontowanie

Zamontowanie odbywa się w odwrotnej kolejności.

– Zaczepić cięgno uruchamiające -3- w dźwigni uruchamiającej -2- zamek drzwi.

– Włożyć cięgno uruchamiające we wspornik oporowy cięgna -1- i obrócić dźwignię -4- o 90° -strzałka-.

l Dźwignia musi zablokować się słyszalnie występem blokującym przy wsporniku oporowym cięgna.

Opublikowano

Panowie mam ten sam problem.... lewe tylne drzwi. Otwieram z pilota, wszystkie drzwi się otwierają prócz lewych, od środka otwieram jest ok. Zamykam drzwi, otwieram i jest ok. Przejadę się gdzieś 5km próbuje znów otworzyć z zewnątrz - nie da się.

Czy problem udało Wam się rozwiązać? Zamek do wymiany czy co?

Opublikowano
Kasowałes błedy ?

Ze tak zapytam bo jeszcze nie usuwalem bledow w ktorym miejscu dokladnie mozna usuwac bledy ?

Opublikowano

Oooo thx musze to przestudiowac ;)

iPhone using Tapatalk

Opublikowano

Witam,

Wymontowałem zamek i nie jest to jakoś strasznie skomplikowane.

Sprawdziłem czy nie ma mechanicznych blokad albo niestyku na wtyczce i wszystko wygląda ok.

Po wydaniu polecenia jeden silniczek z niebieskim trybikiem ani drgnie.

Czy ma ktoś może rozpiskę pinów ? Czy można go jakoś przemierzyć albo sprawdzić po prostu podając napięcie ?

Cena używanego zamka na allegro nie jest duża bo 100-150zł ale wolałbym być pewny czy to kwestia zamka czy instalacji.

Mam wersję 7 pinową 8k0839016. Są jeszcze chyba nowsze 8k0839016c i 8k0839016d ale mają trochę inną wtyczkę.

Z góry dzięki za pomoc.

---------- Post dopisany at 21:41 ---------- Poprzedni post napisany at 17:22 ----------

Problem rozwiązany, ale nie wiem na jak długo.

Po rozebraniu zamka na cześci pierwsze okazało się że silniczki są ok.

Zresztą nie mogło być inaczej bo podłaczone są tylko dwoma pinami wiec jeżeli by się spalił to nie będzie działał w żadną stronę, a w moim wypadku tylko nie otwierał.

scieżki do silniczków zatopione są w plastiku więc najprawdopodobniej nie stykało gdzieś na złączu z silniczkiem.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...