johnny2002 Opublikowano 7 Października 2012 Opublikowano 7 Października 2012 Witam, Podczas ostatniego skanowania dostałem następujące błędy ------------------------------------------------------------------------------- Address 46: Central Conv. (J393) 2 Faults Found 02616 - Fuel Tank Cap; Unlock 009 - Open or Short to Ground Freeze Frame: Fault Status: 01101001 Fault Priority: 2 Fault Frequency: 1 Reset counter: 148 02615 - Fuel Tank Cap; Lock 009 - Open or Short to Ground Freeze Frame: Fault Status: 01101001 Fault Priority: 2 Fault Frequency: 2 Reset counter: 175 ------------------------------------------------------------------------------- Address 72: Door, Rear Right (J389) 1 Fault Found 02115 - Locking Unit for Central Locking 008 - Implausible Signal - Intermittent Freeze Frame: Fault Status: 00101000 Fault Priority: 3 Fault Frequency: 9 Reset counter: 208 Zauważyłe że tylne prawe drzwi nie zawsze się otwierają ale zawsze zamykają, natomiast klapka wlewu jest zawsze otwarta. Gdzie powinienem zacząć poszukiwania i co rozmontować ? Z góry dzięki za pomoc.
wrclaguna Opublikowano 7 Października 2012 Opublikowano 7 Października 2012 Kasowałes błedy ? Siłownik masz do wymiany http://a4-klub.pl/audi-a4-b8-133/all-b8-wymiana-silownika-klapki-wlewu-paliwa-214813/
johnny2002 Opublikowano 7 Października 2012 Autor Opublikowano 7 Października 2012 Kurcze, dzięki za poradnik, dziwne że nie znalazlem Muszę przejrzeć wszystkie Twoje posty, bo chyba wszystko zostało już napisane Pytanie tylko czy siłownik da się sprawdzić przed wymianą ? Jak jest sterowany ? Drugie pytanie, to co z drzwiami ? Czy przypadkiem te dwie usterki nie schodzą się w jakimś wspólnym punkcie (nie podłaczona wtczka, lub zły styk w tym miejscu) ?
wrclaguna Opublikowano 8 Października 2012 Opublikowano 8 Października 2012 Siłownik klapki często pada w A4 B8 , A5 sterowanie idzie z Komfortu . Co do błedu zamka drzwi to sprawdz czy masz właczaoną blokadę od dzieci
johnny2002 Opublikowano 9 Października 2012 Autor Opublikowano 9 Października 2012 A gdzie znajduje się moduł komfortu ? Jest gdzieś rozpiska która wtyczka do czego idzie ? Co do zamkna to blokada nie jest włączona co potwierdza się też ponieważ czasami drzwi się otwierają a czasami nie. Jest gdzieś tutorial jak rozebrać tylne prawe drzwi ? Czy do zamkka wlewu można się dostać tylko z zewnątrz czy se środka również ? Z góry dzięki
wrclaguna Opublikowano 9 Października 2012 Opublikowano 9 Października 2012 Komfort nasz w bagazniku po prawej stronie w schowku , a siłownik mozesz wyciagnąc tylko od zewnatrz . Od siłownika idą dwa kabelki masa oraz sygnał z Komfortu .
johnny2002 Opublikowano 20 Grudnia 2012 Autor Opublikowano 20 Grudnia 2012 Po usunięciu błędów klapki i zamka oba błędy powróciły. Testowałem zamek drzwi i zamek pokrywy przez output test. Zamek drzwi na początku nie działał (tylko krótka reakcja na sygnał) po kilku testach się rozruszał. Po chwili przestoju znowu nie działał "od strzału" + błedy. W takim razie najprawdopodobniej musze rozebrac tylne drzwi. Czy w tym temacie pojawiło się już jakieś fotostory ? Czy potrzebne są jakies specjalne wyjmaki czy śróbokręt da radę ? Zamek wlewu na output test wogóle nie reagował - albo nie podłączony albo spalony. ---------- Post dopisany 20-12-2012 at 23:19 ---------- Poprzedni post napisany 09-10-2012 at 22:33 ---------- Wracam do tematu. Drzwi rozebrane ale niczego ciekawego nie znalazłem. Poodłanczałem wtyczki od modułu (brak zabrudzeń itp) i nadal mam ten sam błąd: Po zamknięciu samochodu z pilota wszystkie drzwi się ryglują. Po ponownym ich otwarciu drzwi tylnych nie da się otworzyć z zewnątrz, natomiast ze środka się da. Jeżeli samochód jest zamknięty z pilota to od środka sie drzwi otworzyć nie da. Bawiłem się output tests i po kilku cyklach otwierania i zamykania zamek jakby się rozruszał i dało się otworzyć drzwi z zewnątrz. Po jakimś czasie niestetety problem powraca. Czasem nawet po rozruszaniu zamek nie chce sie otworzyć. Zamykać zamyka się zawsze, problem jest tylko przy otwieraniu i to z zewnątrz. Podobno za to w zamku odpowiadają jakieś dwa silniczki. Czy w ETCE jest jakiś manual jak wyciągnąć zamek w tylnich drzwi ? Miejsce nie jest dobrze dostępne, nie dałem nawet rady ściągnąc wtyczki wiązki z zamka. Macie jakiś pomyśł co można jeszcze zrobić ?
wrclaguna Opublikowano 27 Grudnia 2012 Opublikowano 27 Grudnia 2012 Wymontowanie Uwaga! Niebezpieczeństwo zakłóceń działania. Aby podczas odczepiania i zaczepiania cięgna uruchamiającego nie zgiąć go za mocno lub nie wygiąć, należy wymontować i zamontować zamek drzwi razem z jarzmem. Dlatego cięgno uruchamiające musi zostać odczepione lub zaczepione poza drzwiami na dźwigni uruchamiającej przy zamku drzwi – Wymontować obudowę – Wymontować osłonę drzwi – Wymontować osłonę wewnętrznej blachy drzwi – Obrócić cięgno uruchamiające przy dźwigni -1- o 90° zgodnie z -kierunkiem strzałki A- i wyjąć ze wspornika oporowego cięgna -2-. – Obrócić cięgno uruchamiające przy dźwigni uruchamiającej -3- zamek drzwi zgodnie z -kierunkiem strzałki B-. l Cięgno uruchamiające musi znajdować się w jednej linii z otworem przy dźwigni uruchamiającej. – Odczepić cięgno uruchamiające od dźwigni uruchamiającej. – Wykręcić śruby -strzałki-. – Wyjąć zamek drzwi -1- i odłączyć elektryczne złącze wtykowe -2-. Zamontowanie Zamontowanie odbywa się w odwrotnej kolejności. – Zaczepić cięgno uruchamiające -3- w dźwigni uruchamiającej -2- zamek drzwi. – Włożyć cięgno uruchamiające we wspornik oporowy cięgna -1- i obrócić dźwignię -4- o 90° -strzałka-. l Dźwignia musi zablokować się słyszalnie występem blokującym przy wsporniku oporowym cięgna.
luc Opublikowano 14 Stycznia 2013 Opublikowano 14 Stycznia 2013 Panowie mam ten sam problem.... lewe tylne drzwi. Otwieram z pilota, wszystkie drzwi się otwierają prócz lewych, od środka otwieram jest ok. Zamykam drzwi, otwieram i jest ok. Przejadę się gdzieś 5km próbuje znów otworzyć z zewnątrz - nie da się. Czy problem udało Wam się rozwiązać? Zamek do wymiany czy co?
Timac Opublikowano 16 Stycznia 2013 Opublikowano 16 Stycznia 2013 Kasowałes błedy ? Ze tak zapytam bo jeszcze nie usuwalem bledow w ktorym miejscu dokladnie mozna usuwac bledy ?
wrclaguna Opublikowano 16 Stycznia 2013 Opublikowano 16 Stycznia 2013 Kasowałes błedy ? Ze tak zapytam bo jeszcze nie usuwalem bledow w ktorym miejscu dokladnie mozna usuwac bledy ? Tu masz wszystko opisane Oprogramowanie diagnostyczne VCDS Kody błędów
Timac Opublikowano 16 Stycznia 2013 Opublikowano 16 Stycznia 2013 Oooo thx musze to przestudiowac iPhone using Tapatalk
johnny2002 Opublikowano 15 Lutego 2013 Autor Opublikowano 15 Lutego 2013 Witam, Wymontowałem zamek i nie jest to jakoś strasznie skomplikowane. Sprawdziłem czy nie ma mechanicznych blokad albo niestyku na wtyczce i wszystko wygląda ok. Po wydaniu polecenia jeden silniczek z niebieskim trybikiem ani drgnie. Czy ma ktoś może rozpiskę pinów ? Czy można go jakoś przemierzyć albo sprawdzić po prostu podając napięcie ? Cena używanego zamka na allegro nie jest duża bo 100-150zł ale wolałbym być pewny czy to kwestia zamka czy instalacji. Mam wersję 7 pinową 8k0839016. Są jeszcze chyba nowsze 8k0839016c i 8k0839016d ale mają trochę inną wtyczkę. Z góry dzięki za pomoc. ---------- Post dopisany at 21:41 ---------- Poprzedni post napisany at 17:22 ---------- Problem rozwiązany, ale nie wiem na jak długo. Po rozebraniu zamka na cześci pierwsze okazało się że silniczki są ok. Zresztą nie mogło być inaczej bo podłaczone są tylko dwoma pinami wiec jeżeli by się spalił to nie będzie działał w żadną stronę, a w moim wypadku tylko nie otwierał. scieżki do silniczków zatopione są w plastiku więc najprawdopodobniej nie stykało gdzieś na złączu z silniczkiem.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się