wiury Opublikowano 8 Października 2012 Opublikowano 8 Października 2012 Witam. Chce sobie wyregulować instalację lpg bo żaden gazownik nie potrafi:-). Interesują mnie optymalne parametry dla instalki BINGO M w silniku 1,8 20V ADR. Może ktoś ma ten sterownik u siebie w ADR i może zrobic screeny z programu.
darkle Opublikowano 8 Października 2012 Opublikowano 8 Października 2012 Bingo M to zwykła instalacja IIgen. Tu ważne jest ustawienie parownika śrubką i sprawny atuator. W samym bingo M ważne jest ustawienie odpowiedniej emulacji sondy lambda aby nie wyskakiwał check. Są to czasy L i H które muszą być tak dobrane aby emulowana oscylacja sondy lambda była zbliżona do poprawnej na pb. W przeciwnym razie będą się rozjeżdżać mapy wtrysków i będzie źle chodził na pb ze względu na zbyt uboga albo bogatą mieszankę a na lpg wyrzucał checka.
wiury Opublikowano 8 Października 2012 Autor Opublikowano 8 Października 2012 Ok to rozumiem. Ale musze rozpocząć od jakiś podstawowych ustawień. I to jest pytanie jak to ustawić na poczatku i potem co zmieniac aby było w porządku. Krokowiec jest sprawny i parownik ustawiony. Ładnie chodzi na wolnych obrotach ale jak dodam gazu to strasznie go muli i jakby stracił siłe.
darkle Opublikowano 8 Października 2012 Opublikowano 8 Października 2012 Może zwyczajnie parownik się skończył?
wiury Opublikowano 9 Października 2012 Autor Opublikowano 9 Października 2012 parownik w czerwcu remontowany. ---------- Post dopisany 09-10-2012 at 08:14 ---------- Poprzedni post napisany 08-10-2012 at 10:49 ---------- witam. Pogrzebałem wczoraj troche w tym sterowniku i widzę lekką poprawę. Dotychczas rano jak było zimno (tak jak dzisiaj 4stC) po przełączeniu na gaz strasznie falowały obroty i prawie gasł. Po wczorajszych przestawieniach dizasiaj rano poprostu bajka.Sam podciąga nieznacznie obroty aby nie zgasł, nic nie faluje.Jeszce troche jest przymulony ale to chyba wina gazu, bo w sobotę byłem zmuszony zatankowac na innej stacji niż zwykle (taka boczna stacja mała niepewna), więc musz epoczekać aż gaz sięskończy i zatankować porządny i wtedy się pobawie. Optymalne parametry znalazłem na necie i wg nich ustawiłem. Teraz troche pojeżdżę i może coś pozmieniam. Jedno mnie martwi bo wygląda jakby sonda padła, ale jak sprawdziłem wagiem to brak błędów.jedynie jest błąd 16515 ale tylko wyskakuje jak jeżdżę na gazie. Jak pojeżdżę na benzynie ten błąd nie wyskoczy.Dziwne.
darkle Opublikowano 9 Października 2012 Opublikowano 9 Października 2012 Sonda nie padła. Zresetuj błędy (wykasujesz w ten sposób samoadaptację) i wtedy przejedź się i sprawdź sondę. Prawdopodobnie wyskakujący błąd ubogiej mieszanki jest spowodowany złą emulacją lambdy. ECU ma odciętą prawdziwą sondę a w jej miejsce dostaje sygnał emulowany przez w tym przypadku bingo M. Jest źle emulowany w ten sposób że rozjeżdzają się mapy. Spróbuj gdzieś znaleźć odpowiednie parametry ustawień w necie. Miałem ten problem w vectrze i tam idealne czasy emulacji były L=0,4 i H=0,6. Mapy się nie rozjeżdzały i było ok. Możesz też iśc na łatwiznę i ustawić w Bingo M sondę lambda na masę a wysksujący check odciąć przekaźnikiem. Wtedy mapy się nie będą rozjeżdzać ale masz całkowicie wyłączonego checka podczas pracy na lpg
wiury Opublikowano 9 Października 2012 Autor Opublikowano 9 Października 2012 Dzięi. Ja mam teraz ustawione L=0,275 i H=0,275. zacząłem ten watek wąłśnie dlatego ze nie moge nigdzie znależć optymalnych parametrów do ADR. Chciałbym jak ktoś ma ADR z LPG i bingo i nie ma problemów zczytał ustawienia i podał na forum.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się