djmostek 0 Opublikowano 8 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2012 Witam! Ostatnio dokonałem wymiany sprzęgła na nowe LUK, bowiem stare brało wysoko, charakteryzowało się ciężkim pedałem i znacznie utrudniało wrzucanie biegów. Po wymianie sprzęgła na nowe, dwa ze wspomnianych wyzej objawów ustały (skrzynia nie haczy, biegi wchodzą płynnie a i pedał jest "miękkszy"). Zaraz po wymianie sprzęgło brało w 2/3 wysokości, po przejechaniu 500km bierze znów w 3/4 wysokości (wysoko). Czy to zmora sprzęgieł hydraulicznych ? czy to nowe sprzęgło jest jakies felerne? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eu4yaon 1 Opublikowano 8 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2012 kiedyś niektórzy twierdzili że nowe sprzegło trzeba troche przypalić ale ja reki sobie nie dam uciąć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
djmostek 0 Opublikowano 8 Października 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Października 2012 A u Ciebie jak bierze? bo tez chyba masz hydrauliczne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
..::KoNik::.. 0 Opublikowano 8 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2012 Z tego co wiem nie ma tam regulacji więc bedzie tak bralo... ja bym się tym nie przejmował jak nie ma innych oznak... przyzwyczaisz sie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eu4yaon 1 Opublikowano 8 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2012 mi też wysoko bierze ale nie wiem jaki przebieg ma te sprzeglo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
..::KoNik::.. 0 Opublikowano 8 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2012 jak nie ślizga na obciążeniu itp. to bym sobie tym glowy nie zawracał Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
djmostek 0 Opublikowano 8 Października 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Października 2012 Wiesz, dlatego wymienialem ostatnie sprzeglo bo mi sie to branie wysoko nie podobalo... no ale byly tez inne oznaki (twardosc pedału i ciezko wchodzace bieg) wiec nie tylko dlatego, ale no tez chcialem sobie to usprawnic. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
..::KoNik::.. 0 Opublikowano 8 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2012 dokładnie... ty miałeś już jakieś oznaki zuzycia... natomiast samo to, że pedał sprzęgła łapie dopiero u góry... nie koniecznie oznacza kończące się sprzęgło Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bediks 2 Opublikowano 9 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2012 Jest juz o tym temat i na 100 wypowiedzi tam 95 pisze ze bierze wysoko i nie ślizga się. na 20 którzy z tego powodu wymienili na nowe 18 bierze jak brało czyli mega wysoko Mojemu kolezce w b5 bierze na ostatnich dwóch cm , wymieniał skrzynie bo umarło wiec dobra okazja do obejrzenia sprzęgła i co? Może nie jak nowe ale też nie jego koniec wiec zostawił bo jeszcze sporo tarczy zostało Jak kupiłem auto brało bardzo wysoko, zrobiłem juz 40 tyś km i bierze tak samo Nie ślizga się nawet pod obciążeniem, jedyny jaki mnie fakt meczy ze na zimnym po nocy jak energicznie puszczam sprzęgło żeby ruszyć słychać jakby uderzenie ale nie wiem czy to koniec tarczy czy moje wymysły, a zdjąć skrzynie zapłacić za to parę stów tylko po to żeby zobaczyć ze sprzęgło jest jeszcze dobre mi się nie widzi Wiec jakby ktoś mógł mi wytłumaczyć dlaczego do kursy nędzy bierze WYSOKO , przecież musi to być jakoś wytłumaczalne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Łukasz13 216 Opublikowano 10 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2012 Ja też wymieniałem sprzęgło bo miałem takie same objawy czyli brało wysoko, mega twarde i problem z wrzucaniem biegów, wymieniałem sam na komplet sachsa i wszystkie objawy ustąpiły a sprzęgło bierze poniżej połowy od samego początku do teraz przejechane ok 4 tyś km. Jesli wymieniąć tylko dlatego że bierze wysoko to chyba nie ma sensu, lepiej poczekać na inne objawy, ja wymieniłem bo wkurzało mnie to że jak stanąłem na światłach i nie wrzuciłem wcześniej jedynki zanim się zatrzymałem to potem już było ciężko ją wcisnąc. Z tego co zauważyłem to wysokie branie sprzęgła wynika ze zuzycia wszystkich elementów sprzęgła, tak że jeśli wymieniać to na pewno cały komplet, u mnie tarcza też jeszcze nie była zła ale słoneczko docisku wyżłobione przez łożysko oporowe samo łożysko też też wyzłobione i pewnie to powodowało takie problemy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
..::KoNik::.. 0 Opublikowano 10 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2012 Masz szczęście... inny tez wymieni wszystko na nowe i dalej będzie bralo wysoko... i będzie tak samo dobre jak twoje... nie ma reguły:wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adrianus1980 0 Opublikowano 25 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2012 Witam, kupiłem niedawno auto, i tez sprzegło bierze wysoko 2-3 cm od końca. Ale się nie ślizga i biegi wchodzą gładziutko. na początku myśłałem że sprzęgło się kończy. Ale mój mechanik powiedział że ten typ tak ma. I nie ma co się przejmować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Makos_9507 1 Opublikowano 13 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2016 Trochę odkopię temat po prawie 4 latach. Ile u was kosztowała wymiana sprzęgła? Ponieważ ślizga mi się, na 1 i 2 ok, jak sie przyspiesza od dołu, ale jadąc np na 3 30-40 kmh wciskam trochę mocniej niż normlanie to ślizga się jak cholera... obroty skaczą a samochód w miejscu stoi. Jest to oznaka zużytej tarczy? Lepiej wymienić na nową tarcze/sprzęgło czy warto zaoszczędzić te 200-300 i kupić używane? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Buzka92 0 Opublikowano 8 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2016 Trochę odkopię temat po prawie 4 latach. Ile u was kosztowała wymiana sprzęgła? Ponieważ ślizga mi się, na 1 i 2 ok, jak sie przyspiesza od dołu, ale jadąc np na 3 30-40 kmh wciskam trochę mocniej niż normlanie to ślizga się jak cholera... obroty skaczą a samochód w miejscu stoi. Jest to oznaka zużytej tarczy? Lepiej wymienić na nową tarcze/sprzęgło czy warto zaoszczędzić te 200-300 i kupić używane? Chcesz jeszcze odpowiedzi? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Makos_9507 1 Opublikowano 8 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2016 Trochę odkopię temat po prawie 4 latach. Ile u was kosztowała wymiana sprzęgła? Ponieważ ślizga mi się, na 1 i 2 ok, jak sie przyspiesza od dołu, ale jadąc np na 3 30-40 kmh wciskam trochę mocniej niż normlanie to ślizga się jak cholera... obroty skaczą a samochód w miejscu stoi. Jest to oznaka zużytej tarczy? Lepiej wymienić na nową tarcze/sprzęgło czy warto zaoszczędzić te 200-300 i kupić używane? Chcesz jeszcze odpowiedzi? Heheh już nie Już sam wszystko wiem, przy okazji dwumas padł, 2000 w plecy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DodoS4 0 Opublikowano 9 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2016 (edytowane) Ja równiez wymieniałem sprzęgło.Przed wymianą jak i po bierze tak samo wysoko. Edytowane 9 Maja 2016 przez DodoS4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Makos_9507 1 Opublikowano 9 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2016 Potwierdzam wypowiedź wyżej. Jakby to powiedzieć - ten typ już tak ma Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kodzak33 27 Opublikowano 4 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2018 Wysokość brania też jest uzależniona od grubości tarczy. Im grubsza tym niżej bierze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdamR 0 Opublikowano 5 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2018 Witam. Sprzeglo wymienione na nowe dwumas zostal stary i bierze tak samo wysoko jak przed wymiana. Teraz problem sie pogorszyl poniewaz zaczyna sie slizgac na 4 i 5 biegu. Dodam ze jak kupilem auto rok temu sprzeglo bralo od podlogi. Wiec gadabie ze ten typ tak ma to bzdura. Prosze o pomoc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karol002 0 Opublikowano 17 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2018 W moim przypadku tez bralo wysoko sprzeglo, ale przy wymianie pompki sprzegla i odpowietrzeniu bierze nisko Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się