Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Fabryczny Akumulator MOLL 8E0 915 105 C - elektrolit


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Ostatnio mój fabryczny aku (10 lat) dosyć szybko się rozładował gdy zostawiłem włączony nawiew w aucie.

Odkręciłem zawleczkę od góry i zobaczyłem, że jest tak totalnie sucho. Czy tak ma być?

Czy mogę dolać elektrolit do tego typu akumulatora czy to jest ten z tych, do których wlewa się tylko raz po zakupie i tyle?

Pozdrawiam

Opublikowano

....10 lat to bardzo długo, to co się zdarzyło przy włączonym nawiewie wskazuje, że jego czas dobiega pomału końca...

Czy mogę dolać elektrolit do tego typu akumulatora

....NIGDY nie dolewa się elektrolitu - wyłącznie wodę destylowaną do poziomu wskażnika widocznego po wykręceniu korka w celi akumulatora lub w przypadku przezroczystej obudowy pomiędzy kreskami mon-max...

Opublikowano

Dolej wody, płytki w celach akumulatora muszą być zanurzone. Mój oryginalny od nowości miał 7 lat i padł z dnia na dzień. Nawet prądu nie przyjmował podczas próby ładowania.. Także jeśli Twój ma już 10 lat to pewnie zimy nie przeżyje..:wink:

Opublikowano

Ja sądzę, że nie dożyje nawet do zimy. miałem dokładnie to samo z aku wszytko było ok do momentu kiedy posłuchałem znajomego i dolałem wody destylowanej i zacząłem ładować go prostownikiem. przed tymi zabiegami elektrolit miał gęstość "0,30 lub 30" tyle że było go mało więc zacząłem dolewanie i ładowanie po 2 dniach aku zdechł nie przyjmował nawet prądu. skończyło się na nowym boschu silverze

---------- Post dopisany at 00:13 ---------- Poprzedni post napisany at 00:12 ----------

A mój aku to również był moll miał 9 lat

Opublikowano
Ja sądzę, że nie dożyje nawet do zimy. miałem dokładnie to samo z aku wszytko było ok do momentu kiedy posłuchałem znajomego i dolałem wody destylowanej i zacząłem ładować go prostownikiem. przed tymi zabiegami elektrolit miał gęstość "0,30 lub 30" tyle że było go mało więc zacząłem dolewanie i ładowanie po 2 dniach aku zdechł nie przyjmował nawet prądu.

.... :eusathink:przed zabiegami miał gęstość elektrolitu 0,30 i było ok? chyba pomiar był wykonany niewłaściwie? akku "trup" czyli można powiedzieć naładowany w 0% ma gęstość elektrolitu 1,10 i niższą, naładowany w 25% gęstość 1,14 naładowany w 50% gęstość 1,19 kolejno w 75% - 1,24 a naładowany 100% - 1,28....

Opublikowano

Koledzy mam pytanko w związku z niedawnym odkryciem.... mianowicie mam oryginalny aku (po wybitej dacie poznałem) i nie pisze na nim "moll" tylko są na nim namalowane loga BMW . Ciekawe jest to ze ma w sumie 11 lat i kręci jak bandyta ;) Czy ktoś z kolegów ma taki i to jest normalne ...?:) może mi sie jakiś wieczny trafił ..?;)

Opublikowano
Ciekawe jest to ze ma w sumie 11 lat i kręci jak bandyta ;) Czy ktoś z kolegów ma taki i to jest normalne ...?:) może mi sie jakiś wieczny trafił ..?;)

....miałem parę lat temu podobny przypadek w 12 letnim escorcie silnik 1,3 CVH, nie potrafię podac powodu na czym polegał fenomen dla jakiego nastoletni akumulator do samego końca dział jak należy. Finał był taki, że po skończoniej pracy jak zwykle ruszyłem do miejsca zamieszkania, po kilku minutach zjechałem na Agip by zatankować. Po powrocie z kasy wsiadam do samochodu i przekręcam kluczyk, zapalają się kontrolki, przy próbie uruchomienia rozrusznika jedynie wszystko przygasa. stwierdziłem nagły zgon akku z przyczyn naturalnych, wczesniej nie było najmniejszych objawów nadchodzącego końca...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...