Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Błędy 17664 17958 17552, brak mocy


jacek666b

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Od pewnego czasu raz działa turbina, raz nie działa, na zimnym zawsze nie działa. Około roku temu suszara była czyszczona bo zapiekły się kierownice. Dzisiaj czyściłem EGR i kolektor ssący które nie były nadmiernie usyfione i nic. Jeden z błędów czujnika temperatury miałem przed czyszczeniem turbiny, po zabiegu zniknął także proszę nie pisać czujnik do wymiany. Od nowa turbo do czyszczenia? Od czego raz w roku musiałbym to robić? Pierwszy diesel w którym ze zmiennia geo takie cuda.. Panowie help bo już nie wiem o co chodzi w tym aucie. Przewody podciśnienia, gumowe itd ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie zamieszczam logi takie jakie kazaliście.

Bardzo proszę o analizę, jestem bardzo ciekaw wyników autopsji

Basic settings:

Log (0 - 000)

Log (1 - 011)

Log (2 - 003)

Log (3 - 004)

Dynamiczne:

Log (0 - 008)

Log (1 - 010)

Log (2 - 004)

Log (3 - 003)

Log (4 - 011)

Statyczne:

Log (0 - 001)

Log (1 - 004)

Log (2 - 003)

Log (3 - 013)

Log (4 - 007)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Logi statyczne -> auto niedogrzane i nie wiadomo dokładnie jaka jest dawka na wolnych :) można sprawdzić i troszkę podnieść auto będzie lepiej się zbierać

Zawór EGR działa -> pytanie czy jest szczelny.

Kąt wtrysku beznadziejny -> ustawić to auto będzie lepiej palić i troszkę może być mocniejsze.

Dziwna sprawa turbina wygląda jakby miała zapieczone kierownice bo przeładowuje (log 010), jednak przepływka mierzy że powietrza brakuje... (log 003) albo jest niesprawna albo masz nieszczelny dolot, z błędu wynika że przepływka traci masę więc sprawdź kable, wtyczkę i samą przepływkę.

Sprawdź też zaworek n75 podmieniając go ze sprawnym albo z n18

Sprawdź też kable do i przy czujnikach oraz przepływce bo problemy mogą też w tym leżeć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Statyczne i basic specjalnie robiłem na zimnym, bo wtedy suszara nie zawsze działa. Zauważyłem, że jak jest ciepło to działa,a tak jak teraz zaczęły się problemy. Gwiżdże ale nie ma kopa.

Błędy jakie miałem tydzień temu:

17664 - Engine Coolant Temp Sensor (G62): Open or Short to Plus

P1256 - 35-10 - - - Intermittent

17958 - Charge Pressure: Control Deviation

P1550 - 35-10 - - - Intermittent

17552 - Mass Air Flow Sensor (G70): Open or Short to Ground

P1144 - 35-00 - -

Wczoraj już nie było żadnego. W tydzień zrobiłem około 600km. Kable, rury itd sprawdzałem kilka razy. Jedynie co bym wymienił to przewody podciśnienia te w oplocie, oplotka się kruszy i jak dala mnie do wymiany aczkolwiek szczelne-gdzie takie można dostać (Oprócz ASO)?

Spróbuję podmienić przepływkę i N75.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Statyczne:

Log (0 - 001)

Log (1 - 003,003)

Log (2 - 007)

Log (3 - 013)

Log (4 - 004)

Basic set:

Log (0 - 004)

Log (1 - 011)

Log (2 - 000)

Przełożyłem N75 i przepływkę i dalej d*pa, ALE zauważyłem że sztanga nie ma siły się podnieść, bo jej zakres pracy nie wynosi chyba 1-3mm-widziałem filmik na którym chodzi o wiele inaczej.

To co zapieczone kierownice? Ok turbina czysczona około rok temu-od czego znowu by się tak zasyfiła? Proszę o wszelkie info i dziękuję za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dawkę możesz trochę wzbogacić z tych 5mg do około 3mg (tak żeby silnik równo pracował - nie za dużo)

Jednak najpierw koniecznie ustaw kąt wtrysku jak trzeba (możesz sprawdzić też czy rozrząd jest na pewno dobrze ustawiony bo nie wiem dlaczego kąt jest przestawiony)

17664 - Engine Coolant Temp Sensor (G62): Open or Short to Plus

->Czujnik temperatury płynu chłodzącego przerwany albo zwarcie do plusa.

->Prawdopodobnie odpiąłeś wtyczkę / skasuj i zobacz czy sam wróci

17958 - Charge Pressure: Control Deviation

-> Ciśnienie doładowania: brak kontroli / odstępstwa od rządania

->Albo czujnik doładowania waryjuje albo samo ciśnienie gdzieś ucieka

17552 - Mass Air Flow Sensor (G70): Open or Short to Ground

->Przepływomierz masy powietrza przerwany albo zwarcie do masy

->też prawdopodobnie z powodu odpięcia kabla skasuj i zobacz czy sam wróci

Jak wirnik turbiny, jaki luz ? Turbina na 100% dobrze złożona? katalizator jest?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Katalizator jest, błędy tak jak pisałem po tygodniu nie wracają, wirnik był w dobrym stanie przy ostatnim demontażu i nie miał luzów, i po wyczyszczeniu auto jeździło tak jak trzeba.

Jak Vagiem zmienić tą dawkę paliwa? No i coś o czym nie mam zielonego pojęcia jak ustawić kąt wtrysku? Co do rozrządu to tylko warsztat chyba, że ktoś z Warszawy chce to ogarnąć. To o czym napisałeś może być problemem przez który turbina po roku od nowa jest zasyfiona? Po drodze miałem przygodę z lipnym paliwem i wymianą pompy wtryskowej, ale robili to pompiarze którzy uchodzą za bardzo dobrych (klukowska w Warszawie) więc raczej dobrze poskładali graty..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj jak ustawic kąt wtrysku

http://a4-klub.pl/audi-a4-b5-131/r4-tdi-oprocz-pd-ustawienie-kata-wtrysku-6665/

Jesli nie umiesz/nie chcesz... to wiem ze w Wawie cena ustawienie kąta oscyluje ok. 150 PLN.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dawkę VAGiem ustaw dopiero po ustawieniu kąta wtrysku.

Co do turbiny to wszystko zależy od Twojego stylu jazdy, jeżeli jeździsz krótkie odcinki, lub mało to koniecznie wywal kata bo ciągle będą zapiekać się kierownice, po usunięciu będziesz miał więcej czasu.

Wymiana całej pompy VP37 przez lipne paliwo? przecież ona nawet wodę z mułem łyknie :D opisz dokładnie co się wtedy działo.

Słabo wygląda regulacja ciśnienia doładowania, sprawdź jeszcze stan wężyków do n75 czy nie ucieka gdzieś podciśnienie.

Możesz spróbować też pominąć n75 i zrobić log 003 i 011 do 2500obr będzie wtedy widać czy winne są kierownice czy nieszczelność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie tak jak pisałem wężyki bym najchętniej wymienił bo wyglądają beznadziejnie (oplotka) aczkolwiek na 99% są szczelne. Tylko z ASO? Nie widziałemn takich nigdzie nowych...

Odnośnie wywalenia kata dużo czytałem, i ponoć przez większą temperaturę szybciej pada tłumik końcowy i środkowy..

W pompie cośtam się zatarło (nie pamiętam co) najpierw migała kontrolka świec, potem auto nie chciało w ogóle odpalić i na cholu poszło na wymianę pompy. Facet mówił, że na 100% gówniane paliwo, ponoć nawet kolor był jakiś dziwny. Też mówił, że ta pompa pada tylko od złego paliwa i niczego więcej. Jak ominąć N75?

Ciekawe tylko czy każdy ustawia super dokładnie kąt wtrysku (warsztat), bo pojadę gdzieś i ktoś uzna, że jest wszystko cacy..

Od złego kąta może się zasyfiać czy nie mieć kopa? Dziwne, że na zimnym jest lipa, a po nagrzaniu i przejechaniu paru km jest ok i sztanga się rusza jak trzeba..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja powiem tak, przez wywalenie kata temperatura w wydechu będzie MNIEJSZA bo spaliny będą swobodniej wydostawać się z niego. (dlatego kierownice będą się mniej zapiekać bo olej w oparach nie będzie się "spalał")

Szwagier po wymianie wtrysków na większe jak nalało koksu to przepaliło wydech koło katalizatora, po wywaleniu kata zrobieniu chipa, wsadzeniu jeszcze większych wtrysków itd. nic z wydechem i silnikiem się nie dzieje, a zrobił już parę dobrych tysięcy kilometrów.

Nie pamiętam dokładnie ale żywotność katalizatora w naszych autach i dobrym paliwie to jakieś 120 000 kilometrów, ile razy powinien być już u Ciebie wymieniony? :)

W pompie pewnie padł zaworek n108 przez syf w paliwie i nie mogło ustawić dynamicznego kąta wtrysku i stąd pewnie miganie kontrolki. Aczkolwiek mogło to być cokolwiek :)

Omin n75 poprzez ściągnięcie wężyka który doprowadza podciśnienie do niego i załóż ten wężyk na gruchę od turbiny, wtedy turbo będzie pracować na maksymalnym nastawie cały czas, dlatego loguj tylko do około 2500 obr/min żeby nie ładowało cisnienia większego niż 2000mbar

Na forum jest o ustawieniu konta wtrysku jeżeli masz koło na fasolkach to ustawiasz kręcąc samym kołem, jeżeli nie to przestawiasz lekko całą pompę. Na vagu w basic settings na rozgrzanym motorze sprawdzasz jaki jest kąt, powinien oscylować w okolicach 49-51.

Przez złe ustawienie kąta paliwo będzie tłoczone albo za wcześnie - moc trochę większa, ale sinik będzie twardo pracował, albo za późno - przez co silnik będzie pracował miękko, auto będzie trochę słabsze i być może paliwo będzie się źle spalać przez co spaliny mogą być bardziej "lepkie".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

od 3 dni testuję auto na na pewno sprawnym n75 i przepływce. Auto po przejechaniu kilometra zaczyna gwizdać i normalnie pracować, aczkolwiek od wczoraj przy powrocie z pracy ( 17km w jedną, cykl mieszany) problem był taki jak na moich gratach czyli moc dopiero po nagrzaniu. Dzisiaj będę wymieniał wszystkie wężyki podciśnienia, może tu nie chodzi o "nagrzanie się silnika" tylko o to, że ciśnienie gdzieśtam ucieka gdy samochód jest nieużywany (np noc) a rano to ciśnienie podczas jazdy się uzupełnia i dopiero po uzupełnieniu jest siła by poprawnie ruszać sztangą.. Nie znam się na układzie turbo więc moge się mylić (jakby coś to proszę pisać). W przyszłym tygodniu ustawię kąt-na basic 49-51 w którym okienku? Można zmieniać kąt podczas pracy motoru? Aa i o co chodzi z tym kołem na fasolkach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego zrób logi na tym sprawnym n75 i przepływce to może będzie coś więcej widać bez logów to nic nie zrobimy.

Nie wiem też czy na pewno Cię dobrze rozumiem, ale w każdym razie zimnego silnika nie wolno "cisnąć", olej jak jest niedogrzany to wszystko jest jeszcze źle smarowane, turbina, tłoki, wałek... kompresja pewnie gorsza...

Przez noc nie ucieka żadne ciśnienie, tam jest tylko podciśnienie do sterowania turbem i ciśnienie które robi turbo podczas pracy silnika.

Auto może jeździć trochę gorzej na chłodniejszym silniku niż na ciepłym przez zły kąt własnie, dynamiczny zmienia się przy zmianie temperatury silnika i pracuje w zakresie ustawionym statycznie i może nie ustawiać tak trzeba na zimnym. Sprawdzasz na rozgrzanym silniku do 90*C w grupie 000 Basic Settings w drugim okienku, ale lepiej wcisnąć przycisk TDI timming i wtedy widać na wykresie, żółta kreska musi pokrywać się jak najlepiej z niebieską.

W starszych pompach regulacja była poprzez przesuwanie pompy i da się radę zrobić to na odpalonym silniku, aczkolwiek jeżeli tego nigdy nie robiłeś to rób na zgaszonym mały ruch wystarczy by bardzo zmienić kąt.

W nowszych pompach chyba już od AFN, ASV koło od pompy montowane jest na 3 fasolkach luzujesz je i kręcisz środkową śrubą obracając wałek od pompy (pompy się nie da przestawić). I oczywiście nie da się tego zrobić na odpalonym silniku :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie odnośnie mojego cudownego problemu zauważyłem, że jak włączę klimę to praktycznie po przejechaniu około 1km auto jeździ jak trzeba. Wiem, że zimnego się nie pałuje, ale przyśpieszenie itak itak powinno być. Wysypały mi się amortyzatory także na razie kąt musi poczekać chyba, że ktoś mi chce to niedrogo ogarnąć..No i kat też będzie wywalony. Przypadek z tą klimą? Testowałem i naprawdę zawsze jak ją włączę to jeździ jak trzeba ale co ma piernik do wiatraka?! Jedna wielka zagadka jak dla mnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...