Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 ANB] spadek mocy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, nie mogę sobie poradzić z tym problemem i nie mam już siły. Niedawno kupiłem sobie A4 1.8T 99' przebieg 190tyś. na liczniku ale z tego co się dowiedziałem później niby ponad 2x tyle. Samochód jeździł super tylko obroty lekko falowały (po wyczyszczeniu przepustnicy i adaptacji) już było całkowicie super. Założyłem instalację gazową Zenit sekwencja. Po założeniu instalacji zauważyłem jakby pojazd stracił trochę na mocy zarówno na gazie jak i na benzynie (byłem załamany). Po oględzinach silnika zauważyłem że jedna z klamer na obudowie filtra powietrza nie była zapięta i powstała nieszczelność. Po zapięciu wszystko było już ok. Zauważyłem także że wężyki gumowe w oplocie (chyba podciśnieniowe) które idą od kolektora ssącego oraz pod nim które łączą się z dwoma zaworami magnetycznymi i idą gdzieś dalej są bardzo sparciałe i postanowiłem je wymienić. Nie wiedziałem jaka powinna być średnica wewnętrzna takiego wężyka więc kupiłem w sklepie motoryzacyjnym o średnicy 4mm. Po wymianie niestety nastąpł znaczny spadek mocy i osiągów. Różnica w elastyczności na 4 biegu od 60-100 wynosiła od 2 do 3 sekund na niekożyść. Nie wiedziałem co jest grane ale wymyśliłem że może spóbuje założyć wężyki o średnicy 3mm. Po wymianie okazało się że to był strzał w 10 samochód odzyskał moc i przyśpieszał tak jak kiedyś na benzynie. Niestety po dwóch dniach znowu stracił swoją moc. Nie wiem co o tym myśleć. Czy średnica tych wężyków może mieć jakieś znaczenie dla mocy silnika czy to był tylko zbieg okoliczności. Zrobiłem logi dynamiczne dla turbo i przepływki

Turbo

ba8fb89f7b244a7am.jpg

Przepływka

logprzepgr2.th.jpg

Przepływka po przeczyszczeniu

eb9d53b61d981cc3m.jpg

Czerwonymi strzałkami zaznaczyłem te wężyki.

211f4d8dca265682m.jpg

Pondto sprawdziłem jeszcze szczelniść w dolocie ale niby wszystko gra, dodam że poza mocą wszystko jest ok. Proszę pomóżcie.

Opublikowano

log przeplywki jest ok od niskich obrotów ładnie pokazuje i cały przebieg wartości jest w porządku ale przy max obrotach czyli 6360obr/min pokazuje 115 g/s a powinno trochę więcej ok 125 g/s. więc tu na wysokich obrotach może trochę niedomagać.

Rozumiem że nie ma żadnych błędów w silniku ??

Co do wężyków to skoro fabrycznie miał średnice x to po wymianie powinien mieć taką samą tym bardziej że te wężyki są od podciśnienia sterującego praca turbo. Sprawdź ich szczelność i zawór N75

Opublikowano

właśnie w tym problem że te oryginalne są już mocno zniszczone i na różnej długości mają inną średnicę. Mierzyłem i wyszło mi że około 3.5mm, ale ze schematu Etki wychodzi mi że niby 3mm chyba że coś źle odczytuje. Pytałem mechanika w seacie i twierdził że muszą mieć 4mm. I komu wierzyć?

Opublikowano

uwierz Etce :) najprościej i pewnie najdrożej byłoby zamówić oryginalne przewody i byłoby po sprawie ale może ktoś z forum zmierzy u siebie jaka tam jest średnica tych wężyków ??

Opublikowano

wkońcu założyłem odpowiednie wężyki, okazało się że muszą być o średnicy wew. 4mm i grubości ścianki 3mm. Jednak samochód chodzi tak samo. Zrobiłem dzisiaj jeszcze raz logi dla turbo i zauważyłem że turbo dmucha pełną mocą tj. 1550mbar dopiero przy 2520 obr/min a jeszcze miesiąc temu tą wartość osiągał przy 2200 - 2300 obr/min. Co może być tego przyczyną, czy to się gdzieś reguluje? bo ja się na tym kompletnie nie znam.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...