grzes283 36 Opublikowano 22 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2012 Panowie, noszę sie z zamiarem wymiany swiec zarowych, lecz nie mam klucza dynamometrycznego. Kupowanie za 100zł mija się z celem, a pewnego, drogiego się nie oplaca. Ludzie podpowiadają, że swiece można spokojnie dokręcić zwykłym kluczem, z wyczuciem. Niepotrzeba tu az tak dokładnego, ze skala Nm. Co Wy sądzicie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dev 1443 Opublikowano 22 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2012 nie pamietam kiedy ostatnio dokrecałem świece kluczem DM-ym bierzesz oczkowy klucz i jak jesteś praworeczny dokrecasz lewa ręką i po temacie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Biszczan 3 Opublikowano 22 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2012 http://a4-klub.pl/silniki-diesla-29/all-tdi-problemy-zimnym-silnikiem-mroz-obsluga-momenty-dokrecania-swiec-zarowych-215760/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukaszlsw 2 Opublikowano 22 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2012 tylko radziłbym je odkręcać i przykręcać na zimnym silniku, ja zawsze polewam wcześniej WD jak nie wiem kiedy i przez kogo były odkręcane/przykręcane. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alest 1 Opublikowano 22 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2012 ....z powodzeniem zrobisz to zwykłym krótkim kluczem oczkowym lub standardową grzechotką 1/4" dokręcając mocno do oporu, pamiętaj, że kołnierz świecy ma stożek, który już przy niewielkim dociśnięciu do powierzchni gniazda zapewni wystarczającą szczelność - takim zestawem bez użycia przedłużki czyli dokręcając "nieuzbrojoną" ręką nie uda Ci się uszkodzić swiecy ani zerwać gwintu ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elmer80 8 Opublikowano 22 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2012 też to przerabiałem to u siebie i kupiłem dymke za 87 na aledrogo. firmy mannesmann czy coś takiego myśle że się przyda nie tylko ten raz a właściwie już się przydał bo dokręcałem głowiczkę w sprężarce od volvo najważniejsze że ma skale od 10 Nm a to akurat nieczęsto spotykane zanim wykręciłem to trzy dni lałem WD i ślicznie się wykręciło naciąłem starą świece i wyczyściłem gniazdo z resztek brudu tak jak w przyklejonym temacie by Musashi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzes283 36 Opublikowano 23 Października 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Października 2012 Sprawa jasna, dzieki panowie :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
egon@ 1 Opublikowano 23 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2012 Lepiej odkręcać na ciepłym silniku nie za gorącym ale nigdy nie na zimnym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zradek1 0 Opublikowano 25 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2012 na lekko ciepłym najlepiej , po przejechaniu około 3 km Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się