dwwasyl Opublikowano 22 Października 2012 Opublikowano 22 Października 2012 Hej. Mam taki dylemat/problem w mojej A4 (b7, 1.9 TDI, BKE) Jakieś 3 m-ce temu wymieniłem termostat (oczywiście ori kupiony bezpośrednio w ASO) bo miałem wahania temperatury . Od tego czasu, jak już auto się rozgrzeje (ok 8 km, co wydaje się standardem), wskazówka jest jakby prawie 90*C (mniej jakby o grubość połowy wskazówki) i ani drgnie. Już kilkukrotnie podłączałem VAGa - rezultat zawsze taki sam: 81.9*C - temperatura wskaźnika, 83-84 temperatura wskazówek licznika. Jak przycisne wyższe obroty to temperatura silnika skoczy do 84, ale zaraz wraca do 81.9*C i tak trzyma cały czas. Czy to nie za mało ? Jaką macie dokładnie temp. silnika wg VAGa ? Co może być nie tak ? Czujnik, czy może termostat ? Jakieś tydzień temu jak było 2-3*C na zewnątrz i umyłem wieczorem a potem jechałem 50 km trasą to znowu miałem bujanie wskazówki (o grubość wskazówki lub dwie mniej od 90*C). Ale następnego dnia wróciło wszystko z powrotem (wskazówka ani drgnie, temp. silnika wg VAG 81.9*C). VAG żadnych błędów nie wywala.
RALF76 Opublikowano 23 Października 2012 Opublikowano 23 Października 2012 Miałem podobnie jak Ty i na uszkodzonym termostacie temp była za niska 83 stopnie i odchylała się jak u Ciebie, po wymianie w weekend na ori stoi 90 i nawet nie drgnie ale jeszcze nie sprawdzałem na VAG ile trzyma, myślę że więcej niż 83 stopnie. Powinna być chyba w granicach 87-93..
dwwasyl Opublikowano 23 Października 2012 Autor Opublikowano 23 Października 2012 Hej. Z tym ze mi generalnie wskazówka sie nie odchyla - raz tylko tak się zdarzyło. Poza tym jednorazowym incydentem, przez 3 m-ce po wymianie termistatu (ori) stoi i nie drgnie (tylko jest jakby połowa wskazówki od 90*, ale nie drgnie).Temperatura cały czas taka sama (81.9*C) - sprawdzałem zaraz po wymianie termostatu i teraz. Także obstawiam że termostat ok, chyba ze był wadliwy od nowości, ale to raczej mało prawdopodobne. Będę wdzięczny za info o rzeczywistej temperaturze wg VAG innych użytkowników. Pozdro
Biszczan Opublikowano 23 Października 2012 Opublikowano 23 Października 2012 U mnie ori termostat wytrzymał 7 miesięcy (przed wymianą maks. temp. 79C, po wymianie 90C). Dodam, że wskaźnik pokazywał na walniętym termostacie 90C, a w VAG tak jak napisałem wcześniej 79C. @dwwasyl dokonaj analizy czujnika G2/G62 i termostatu na zimnym i rozgrzanym silniku : 01-Engine: 007; 17-Instruments: 003. http://a4-klub.pl/diagnostyka-vag-32/tdi-diagnostyka-aktualizacja-20-viii-2012-a-12031/
dwwasyl Opublikowano 28 Października 2012 Autor Opublikowano 28 Października 2012 Dokonałem diagnostyki zgodnie z instrukcją: 1)Na zimnym (po nocy, auto w garażu podziemnym, temp. zewnętrzna wg wskazań FIS 10*C): a)01 Engine: temp. płynu chłodzącego (coolant G62) = 4,5*C temp. powietrza (intake air) = 13,5% temp. paliwa = 12,6*C b)17 Intruments: temp. płynu chłodzącego (coolant G62) = 7,0*C temp. powietrza = 10,0*C 2)Na w pełni rozgrzanym silniku (na zewnątrz, 0*C, po trasie i 5 min postoju bez wyłączania silnika oczywiście): a)01 Engine: temp. płynu chłodzącego (coolant G62) = 78,3*C temp. powietrza (intake air) = 34,0*C temp. paliwa = 71,0*C b)17 Intruments: temp. płynu chłodzącego (coolant G62) = 81,0*C temp. powietrza = 8,0*C Wskazówka, jak zawsze, pół swojej grubości od 90*C Co padło ? Czujnik, czy termostat, no i jeśli czujnik to jaki - ten g62 ? Ktoś może doradzić ?
mlodyabc Opublikowano 12 Lutego 2013 Opublikowano 12 Lutego 2013 Może ktoś odpowie bo też jestem ciekaw:)
Fr0styyy. Opublikowano 13 Lutego 2013 Opublikowano 13 Lutego 2013 Dziwne, bo od 80* do 100* wskazówka powinna być centralnie na 90*C na blacie, tak przynajmniej u mnie jest.
jezunio Opublikowano 17 Lutego 2013 Opublikowano 17 Lutego 2013 Frosty mi wskazówka stoi prosto w połowie wskaźnika od 75 do 105* wg VAG
damianoss Opublikowano 31 Marca 2013 Opublikowano 31 Marca 2013 U mnie jest podobnie. Jak jadę ciągle tak samo to ma dokładnie o pół grubości strzałki poniżej 90. Mianowicie jak go przycisnę to potrafi się zrównać z 90 a jak jadę z góry na biegu tak z 1,5 km (okolice Nowego Sącza) to potrafi temperatura spaść nawet o grubość strzałki. Spadek temperatury jest związany z przebiegiem zimnego powietrza przez komorę spalania w momencie gdy do komory nie jest dostarczane paliwo.
dwwasyl Opublikowano 5 Marca 2014 Autor Opublikowano 5 Marca 2014 Sorki, z małe opóźnienie. U mnie walniety był chyba czujnik - ale wymieniłem komplet - czujnik i termostat (wszystko ori) - i minął już ponad rok i jest git - temperatura na VAGu: temp. płynu 89-92*C temp. oleju -89-94*C
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się