Szymon_Irl Opublikowano 23 Października 2012 Opublikowano 23 Października 2012 Witam wszystkich. Posiadam a4 od tygodnia, jak ją kupywałem odrazu wiedziałem że jest coś nie tak z hamulcami ponieważ przy "dochamowywaniu" 15km/h - 0 kopało w pedał i szarpało samochodem. uto stało wcześniej przez 7 miesięcy więc uznałem że może rdza/krzywa tarcza/klocek zapieczony... Jak wracałem do domu 220km całą drogę hamulec był ok (przy dużej prędkości nic się nie dzieje, aż do momentu gdy przekroczyłem jakieś 140/150km/h. Wtedy zaświeciła się kontrolka ABS i ASR (kontrola trakcji) ale fis działał normalnie. Po przyjeździe do domu zvagowałem go i pokazało błąd czujnika abs lewy tył. Skasowałem błąd ale dalej to samo. Denerwowało mnie to stukanie w pedał i szarpanie autem więc wyjąłem bezpiecznik ABS. Wszystko ładnie chodzi nie szarpie ale świeci błąd ABS i awari na CALY fis co mnie strasznie drażni. Zapsikałem czujnik WD40, powierzchownie poczyściłem i podpiąłem ABS. Wcześniej jak się łączyłem z ABS to licznik zapipkał raz czy dwa i tyle a teraz pipka 3 razy (w momencie jak jestem połączony z sterownikiem ABSu) i wywala ten wykrzyknik, wystarczy że wyjdę ze sterownika i już gaśnie wykrzyknik (wcześniej się tak nie działo też tak macie?) i co mnie teraz dziwi, błędów nie ma kontrolka absu nie świeci a w pedał kopie i szarpie autem. Jakieś sugestie? Nie wyjąłem tego czujnika bo strasznie mocno siedzi (jak możecie to powiedzcie jak się za niego zabrać żeby go nie uszkodzić jeżeli jest taka możliwość oczywiście bo dużo się naczytałem że się rozsypują). Mierzyłem vagiem prędkość czujników i pierwsze 2 od lewej idą równo, trzeci troszkę wolniej a czwarty raz idzie równo z 1 i 2 a raz równo z 3. Zdarza się również że wszystkie pokazują tą sama prędkość na moment. Z góry dzięki za pomoc.
Dev Opublikowano 23 Października 2012 Opublikowano 23 Października 2012 złe odległosci czujników od koronek prawidłowy 0.6-0.8 mm
Szymon_Irl Opublikowano 23 Października 2012 Autor Opublikowano 23 Października 2012 Dzięki za szybką odpowiedź. Powiedz mi kolego jak najprostszym sposobem wyregulować te czujniki? Czy muszę każdy wyciągać i dosuwać czy da się tam jakoś wcisnąć szczelinomierz? Chciał bym także wyciągnąć ten lewy tylny czujnik lecz z tego co słyszałem trzeba ściągnąć zacisk (i tak muszę bo lekko coś hamuje koło) i podobno także tarczę? Jakieś sugestie na temat tych szczelin między czujnikiem a koronką i tą tylną tarcza? Dzięki
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się