bibiak Opublikowano 24 Października 2012 Opublikowano 24 Października 2012 Koledzy,czy któryś może mi powiedzieć z którymi czujnikami/elementami może być związany błąd: 5260($00148C):24 Czujnik 1 temperatury spalin rząd 1 Usterka elektryczna, Brak sygnalu/komunikacji Lamp OFF sporadycznyInformacje o sterowniku:Numer Sterownika: 03L906022MRNazwa: J 623 R4 2,0L EDCKodowanie: 08 0104002C18072118SW: 5485
wrclaguna Opublikowano 24 Października 2012 Opublikowano 24 Października 2012 Szukaj go za DPFem , kasowałes blad ?
bibiak Opublikowano 24 Października 2012 Autor Opublikowano 24 Października 2012 Tak, błąd kasowałem kilkakrotnie. Staram się zdiagnozować w czasie jazdy w jakich warunkach się pojawia, ale jak na razie nic mi do głowy nie przychodzi
wrclaguna Opublikowano 24 Października 2012 Opublikowano 24 Października 2012 Sprawdz jeszcze okablowanie moze gdzies jest przerwa .
bibiak Opublikowano 2 Listopada 2012 Autor Opublikowano 2 Listopada 2012 Ok, dzieki za info. Sprawdzę i dam znać jaki jest status ---------- Post dopisany 02-11-2012 at 21:27 ---------- Poprzedni post napisany 24-10-2012 at 10:55 ---------- Byłem u elektromechanika. Podotykał jakieś złączki, podłączył komputer. Nic nie wziął, a problem wygląda, że zniknął.
wrclaguna Opublikowano 2 Listopada 2012 Opublikowano 2 Listopada 2012 Mozliwe ze w okablowaniu tkwil problemos
bibiak Opublikowano 8 Grudnia 2012 Autor Opublikowano 8 Grudnia 2012 Problem wciąż powraca. Zdjęcia silniki i kabli widocznych od góry (dużo się powtarza): Zdjęcie1: Zdjęcie 2: Zdjęcie 3: Zdjęcie 4: Zdjęcie 5: Zdjęcie 6: Zdjęcie 7: Zdjęcie 8: Zdjęcie 9: Zdjęcie 10: Zdjęcie 11: Proszę o pomoc we wskazaniu kabla, którym powinienem się zainteresować.
wrclaguna Opublikowano 8 Grudnia 2012 Opublikowano 8 Grudnia 2012 Sprawdz pierwszy czujnik temperatury przed DPF-em
bibiak Opublikowano 8 Grudnia 2012 Autor Opublikowano 8 Grudnia 2012 Ta pierwsza kostka (ta mniejsza na zdjęciu 4) to czujnik 3. Ja mam problem z 1. Co prawda jak poruszam wszystkimi to mam problem z głowy na tydzień, a później znowu problem wraca.
kret244 Opublikowano 14 Września 2014 Opublikowano 14 Września 2014 Panowie mam problem z czujnikiem tylko nie wiem z ktorym. Nie mam zadnych błedów ale na kompie wykazalo mi ze czujnik od spalin tylko ktory to nie pamietam...przez ten czujnik mozliwe jest ze wiatrak chodzi przez 10 min po wylaczeniu auta???
wrclaguna Opublikowano 15 Września 2014 Opublikowano 15 Września 2014 W błedzie powinno ci podac jaki czujnik
kret244 Opublikowano 15 Września 2014 Opublikowano 15 Września 2014 nie pamietam jak sie nazywal ten bład ale mechanik mowil o czujniku temperatury spalin chyba przed filtrem dpf i to przez to chodzi wiatrak po zgaszeniu. Zaznaczam ze mam usuniety dpf wlasnie i to po tym sie tak stało.
proximpuh Opublikowano 21 Września 2014 Opublikowano 21 Września 2014 Nie wykluczone, że ci co wycinali DPF coś sknocili, może źle wyprogramowali, najlepiej podjedź do nich i niech poprawią
gregor10 Opublikowano 28 Września 2014 Opublikowano 28 Września 2014 nie pamietam jak sie nazywal ten bład ale mechanik mowil o czujniku temperatury spalin chyba przed filtrem dpf i to przez to chodzi wiatrak po zgaszeniu. Zaznaczam ze mam usuniety dpf wlasnie i to po tym sie tak stało. sprawdz nr błędu, może być też źle wyłączony dpf
brolu Opublikowano 4 Października 2014 Opublikowano 4 Października 2014 Bibak znalazłeś ktory to czujmik? To ten za dpf? Ja znalazłem i jest to czujnik przy turbo, dostępny z kanału oznaczenie mojego 03L906088AR, tylko teraz zastanawiam sie czyn podejdzie mi 03L906088AQ z audi a4 b8 a mam seat exeo 2.0 tdi
Malin-Exeo Opublikowano 8 Maja 2017 Opublikowano 8 Maja 2017 Koledzy, możecie podpowiedzieć, czy czujnik o numerze 03l906088AR może być zastąpiony czujnikiem z inną końcówką w numerze np. 03l906088AQ? Wyglądają identycznie ale chciałbym mieć pewność zanim zamówię. Pozdrawiam 1
Damis16 Opublikowano 8 Maja 2017 Opublikowano 8 Maja 2017 Jak miałeś wywalony dpf i wyłączony programowo to nie mozesz mieć żadnego błędu od tegoż filtra. moja ocena jesy taka, ci co wyprogramowalem ci filtr ze sterownika cos sknocili. jedz do nich na poprawkę
Pedrowaty Opublikowano 3 Stycznia 2020 Opublikowano 3 Stycznia 2020 (edytowane) Witam. Podłacze sie do tematu gdyż wydaje mi sie że mam problem z czyjnikiem temperatury DPF i sondą lambda. Jest kilka tematów dotyczących czujników temperatury więc chciałbym szybko dotrzec do każdeo kto brał udział w pomocy koledze @Piotras85 gdyż musze szybko naprawic auto. Miałem czyszczony DPF i czujniki były zdemontowane z DPF i zamontowane ponownie co mogło spowodowac ich uszkodznie. Jeżdziłem miesiąc, głownie trasy i zauważyłem że auto ciągle wypala DPF pomimo iż dopiero co był czyszczony. Po pewnych nieudanych cyklach pojawił sie błąd P245800 Diesel Particulate Filter Regeneration Duration oraz Check Engine. Auto oczywiście przeszło w tryb awaryjny. Po skasowaniu błedu uruchomiłem procedurę regeneracji DPF komputerem - regeneracja okazała się nieudana, powtórzyłem jeszcze raz. Wykonywałem regeneracje juz wcześniej i teraz podczas regeneracji zauwazyłem że temperatura za DPF była bardzo niska przez cały czas trwania regeneracji. Początkowo DPF nagrzewa sie do odpowiedniej temperatury aby się wypalic. Nie osiągnałem temperatury za DPF wyższej niż 50 stopni C czyli proces nagrzewania sie nie zakończył (temperatura wahała się od 30-50 stopni C). Po nieudanym procesie regeneracji sprawdziłem wartosci wszystkich czujników i o to co zobaczyłem: Jak wiemy z tematu kolegi @Piotras85 https://a4-klub.pl/topic/414706-czujniki-temperatury-spalin/ czujnik 2 to sonda lambda a czujnik 4 to czujnik za DPF. W moim przypadku czujnik 2 pokazuje 0 stopni i nie wiem czy jest to prawdziwy problem oraz czujnik 4 który pokazuje zaniżona temperaturę (kiedyś podczas regeneracji temperatura dochodziła nawet do 550 stopni C). Chciałbym Was prosic o sprawdzenie komputerem (jeżeli macie dostęp) wskazań tych 4 czujników abym mógł zdjagnozować czy lambda powinna wskazywac temperature czy nie. W sprawie czyjnika 4 jestem niemalże pewien że nie wskazuje poprawnych wartości. Istnieje jeszcze mniej prawdopodobna lecz mozliwa opcja że mechanik źle zamontował czyjniki zamieniając 4 z jakimś innym. Natomiast zarówno czujnik 1 i 3 wskazuja podobne wartości więc wnioskuje że są ok. Jeśli chodzi o odczyty sondy lambda to takie ma wartości: Nie wiem jak powinna pracować ta sonda i tu prosze was także o sprawdzenie komputerem. Po skasowaniu błędu P245800 Check Engine znika, auto jedzie dalej, ale informacja na liczniku o problemie z DPF pozostaje. Dodam jeszcze że po zgaszeniu auta wentylatory na chłodnicy nadal działają! Edytowane 3 Stycznia 2020 przez Pedrowaty
Pedrowaty Opublikowano 4 Stycznia 2020 Opublikowano 4 Stycznia 2020 (edytowane) Problem z filtrem DPF zakończony! Wyglada na to iż znalazłem ustrerkę którą według mnie jest poprostu błedem mechanika. Znalazłem wykręcony ale nadal podłączony czujnik 4 wiszacy przy rurze co wyjasnia wskazania wahania tempertury czujnika za DPF będące w zaniżonych wartosciach (podczas regeneracji DPF oraz sprawdzając wartości rzeczywiste) Po zamontowaniu czujnika regeneracja została zakończona prawidłowo, kontrolka DPF na liczniku znikła a błąd P245800 Diesel Particulate Filter Regeneration Duration jak narazie nie wystepuje (w trakcie 2 dni testowania). Ciesze sie że przez 2000 km jazdy (głównie autostrady) nic sie tam nie zapaliło od gorących spalin! Regeneracja i temperatura za filtrem DPF w czasie nagrzewania do 550 stopni C: Temperatury wszystkich 4 czujnikow po zakończeniu regeneracji (studzenie): Nadal zastanawia mnie jak u Was wyglada wartość temperatury czujnika 2 (sonda lambda) gdyz to sie nie zmieniło, nie ma także żadnego błędu sondy więc ciężko mi określic prawidłowość odczytu bez porównania z kimś. Wartości sondy lambda sa troche inne porównując do poprzedniego zdjecia z mojego postu wczoraj co sygnalizuje że sonda pracuje, choc nadal w trakcie pracy silnika air flow (przepływ powietrza?) wskazuje wartość 0.0G tak jak wcześniej. Prosze kolegów o sprawdzenie przy okazji jak u Was wygląda odczyt temperatury czujnika 2 oraz air flow sondy lambda. Mam nadzieje że komuś pomoże ten post tak jak mi pomogły wsześniejsze posty kolegów wyżej i mogłem sam ten problem rozwiazać EDIT: Widze ze ruch na forum umarl.. Edytowane 28 Stycznia 2020 przez Pedrowaty
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się