Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Prawidłowe działanie ukladu chłodzenia...


Mariusz96

Rekomendowane odpowiedzi

Witam>Mam prośbę do moderatorów,adminów,mechaników,forumowiczów czy mógł by mi ktoś wytłumaczyć jak prawidłowo powinien działać układ chłodzenia w Audi A4 B5 ADR.

Pewnie się zapytacie z kąt takie pytanie?

Wiec pewnie nie jeden z forumowiczów chciałby to wiedzieć...

Mój problem dotyczy chłodnicy i dolnego węża...ost. zrobiłem z 30km z komputerem obok sprawdzając temperaturę na bieżąco i temp. utrzymywała się w okolicy 87>91.5 ale po przejechaniu tych kilometrów w domu sprawdziłem dolny przewód był zimny,dół chłodnicy również a górny przewód ten mały co wchodzi do zbiorniczka był gorący a w zbiorniczku woda też taka lekko ciepła i odchodzacy przewód od zbiorniczka do dolnego przewodu chłodnicy był zimny.

W czym tkwi problem(może go wogule nie ma)???

proszę pomóżcie zdiagnozować bo boję się że przegrzewam silnik..

Dziękuje Pozdrawiam Mariusz.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie dlatego chciałem żeby się wypowiedzieli Ci którzy się znają na Audi i maja z tym do czynienia na co dzień oczywiście nie twierdzę ze Ty kolego się nie znasz...

Ale dzięki za info pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co dowiedziałem się z forum układ chłodzenia w audi działa w ten sposób że termostat puszcza chłodny płyn do silnika czyli zawsze chłodniejszy po przejściu przez chłodnicę, u mnie też wąż zawsze jest zimny. temperatura silnika i płynu którą sprawdzasz jest na krótkim obiegu więc nie przegrzewasz silnika :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co dowiedziałem się z forum układ chłodzenia w audi działa w ten sposób że termostat puszcza chłodny płyn do silnika czyli zawsze chłodniejszy po przejściu przez chłodnicę, u mnie też wąż zawsze jest zimny. temperatura silnika i płynu którą sprawdzasz jest na krótkim obiegu więc nie przegrzewasz silnika :)

Dzięki Kolego za zainteresowanie się tematem i wytłumaczenie działania układu.

Czyli układ ma ok...termostat też gdyż jak go rano odpale to ost sam na jałowym biegu doszedł do 90 stopni...w mróz .

A może wiesz czemu wskazówka jest przed 90 stopni o grubość wskazówki ale tylko po drugim odpaleniu? za pierwszym razem dochodzi równo do 90 ale jak go zgasze i zapale jest przed 90 stopni o grubość wskazówki ...?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak robię test zegarów to wskazówka zatrzymuje się za 90 o szerokość wskazówki ...w piątek będę wymieniał płyn mam drugi czujnik zaloze i zobaczymy...dam znać...

---------- Post dopisany 02-11-2012 at 23:38 ---------- Poprzedni post napisany 30-10-2012 at 13:35 ----------

Więc tak wymieniłem ciecz i czujnik G62 i jest tak działa tak jak działał tzn.wskazówka jest równo 90 do czasu pierwszego wyłączenia silnika...Puzniej jest o grobosc przed 90...

Czy mam się martwić tym czy zostawić to?

termostat ori z Aso za 128zł ...na czujniku Ori to samo....

temperatura na vagu na wolnych 91.5 stopnie a na 3000tys obrotów spada do 87 i się podnosi do 90 stopni....

Jutro wstawie zdjęcia że wskazaniami temp...i ich zachowaniem się pod czas pracy...

---------- Post dopisany 03-11-2012 at 22:25 ---------- Poprzedni post napisany 02-11-2012 at 23:38 ----------

Po pierwszym odpaleniu i zagrzaniu ;

312.jpg

<br /><br />

Po zgaszeniu i odpaleniu:

315.jpg

<br /><br />

Wymieniony czujnik i termostat ori.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpal samochód na postoju, przytrzymaj na wyższych obrotach i obserwuj co się dzieje , jak temp. na vag zaczyna spadać to jest moment otwierania się termostatu,(i to jest parametr który jest bardzo ważny, przeciętnie między 85,a 95 stopni,wszystko zależy od termostatu )trzymaj dalej i chłodnica powinna się robić ciepła jak będziesz trzymał jeszcze to termostat się otworzy,płyn nagrzeje się do 95,może 98 stopni i powinien załączyć się wentylator,jak wentylator pracuje to chłodzi płyn i sprawdzisz kiedy się wyłączy , to też jest ważne . Wentylatory pracują najczęściej w przedziale 95/100 stopni i to jest dobry parametr pracy bo silnik osiąga właściwą temp.pracy. Po wyłączeniu wentylatora można wykonać jeszcze próbę na uszkodzenie np.uszczelki pod głowicą ,lub pęknięcia głowicy,ale o tym na razie nie będę pisał bo dla nie doświadczonych grozi poparzeniem.:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpal samochód na postoju, przytrzymaj na wyższych obrotach i obserwuj co się dzieje , jak temp. na vag zaczyna spadać to jest moment otwierania się termostatu,(i to jest parametr który jest bardzo ważny, przeciętnie między 85,a 95 stopni,wszystko zależy od termostatu )trzymaj dalej i chłodnica powinna się robić ciepła jak będziesz trzymał jeszcze to termostat się otworzy,płyn nagrzeje się do 95,może 98 stopni i powinien załączyć się wentylator,jak wentylator pracuje to chłodzi płyn i sprawdzisz kiedy się wyłączy , to też jest ważne . Wentylatory pracują najczęściej w przedziale 95/100 stopni i to jest dobry parametr pracy bo silnik osiąga właściwą temp.pracy. Po wyłączeniu wentylatora można wykonać jeszcze próbę na uszkodzenie np.uszczelki pod głowicą ,lub pęknięcia głowicy,ale o tym na razie nie będę pisał bo dla nie doświadczonych grozi poparzeniem.:wink:

Witam Dziękuje za odp.....To tak doświadczenie jakie takie mam 4 lata robiłem mechanike.....

Robiłem taki test i temp skakala między 87 stopni a 91.5....nigdy nie miałem wiekszej...(niewiem czemu.).

jeszcze raz zrobię z obserwowaniem przewodu od chłodnicy...i napisze...

Pozdrawiam Mariusz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przasadzacie już... co się stanie jak wskazówka jest trochę z tyłu albo trochę z przodu ? Ja wracałem niunia 50km bez cieczy bo mi oring w czujniku szlag trafił ogrzewania nie było gaz mieszacz zamarzl i jakos dojechałem i chodzi dalej bez problemu z po 2 to są już 15letnie samochody więc co się tym przejmować? Wiem że dla każdego jest dużo wart ale to już nowe nie jest i idealnie działać nic nie będzie. Olej to, utrzymuje temperature to najważniejsze. By pokazywał 120 stopni to rozumiem za kase na części kup wache i jeździj. Co do tematu to też wskazówka mi nie dolega do 90stopni i paru kumplom tak samo więc wszystko ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś w tym napewno prawdy jest....

Ciagnac temat dalej chciałem się dowiedzieć czy jeśli termostat się nie otworzy bądź za pużno to zrobi czy wywali mi płyn zbiorniczkiem....i się zagotuje auto???????

Czy pokaże przy za gotowaniu płynu to wskazówka na zegarach?

Zauważyłem (nie jestem pewien)że zbiorniczek jest do dużego objego???

Proszę wyjasnijcie mi to koledzy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem na ile to będzie dokladny opis ale może pomogę. Każdy pojazd nie tylko audi ma dwa obiegi wody. Tzw "mały" obieg czyli na krotko silnik -nagrzewnica i ( tu sterowanie jest ręczne poprzez otwarcie ogrzewania lub nie). W zasadzie płyn może krążyć w nim od momenty uruchomienia silnika i jednoczesnego otwarcia ogrzewania . I drugi obieg "duży" silnik po drodze termostat chlodnica. I zasada jest taka,że tak długo jak silnik nie osiągcnie temperatury otwarcia termostatu woda krąży na małym obiegu i do pewnego stopnia studzi silnik .( w skrajnych warunkach mrozowych może to być jedyny czynnik chlodzący silnik) i w takiej sytuacji w razie nie osiągnięcia temperatury otwarcia ok.88 st. C chlodnica może pozostawać stale zimna.Dopiero po otwarciu termostatu plyn z silnika wyplywa na duży obieg chlodniczy i to wcale nie musi zimą oznaczać gorącej chlodnicy,ponieważ termostat może uchylać się minimalnie dla utrzymania temp.90st.C.w bloku silnika. I teraz najważniejsze . Zasłanianie chlodnicy kartonem na zimę jest żenująco śmieszne bo SPRAWNY termostat w zasadzie nie wymaga takiej INNOWACJI technicznej .Jak pisałem wcześniej chłodnica i tak może pozostawać zimna!!!!. A w upalne lato w korku jak gwałtownie rośnie temperatura to wyjściem awaryjnym jest otwrdzie ogrzewania na całą moc i poprzez nagrzewnice dostudzić silnik. Wiem trzeba otworzyc wszystkie okna bo i tak jest goraco.

I teraz odpowiedź dlaczego slabo grzeje ? bo termostat jest uwalony i stale otwarty, puszcza płyn na duży obieg i nigdy silnik sie nie dogrzeje. Termostat to nic innego jak baaardzo nietypowy zaworek ktory otwiera sie i zamyka w zależności od temperatury.

Rozumiem ,że dla wielu post ten jest infantylny ale może komuś sie przyda.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki kolego za odp...i wyjaśnienie pojęcia układu chłodzenia w samochodzie......

Ale nie uzyskalem odp na moje ost trzy pytania ?

Co do jak to nazwales (Inflantylny post)to mi się nie wydaje żeby taki był...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś w tym napewno prawdy jest....

Ciagnac temat dalej chciałem się dowiedzieć czy jeśli termostat się nie otworzy bądź za pużno to zrobi czy wywali mi płyn zbiorniczkiem....i się zagotuje auto???????

Czy pokaże przy za gotowaniu płynu to wskazówka na zegarach?

Zauważyłem (nie jestem pewien)że zbiorniczek jest do dużego objego???

Proszę wyjasnijcie mi to koledzy?

Ad 1.silnik się zagotuje , ew. przy późnym otwarciu płyn osiągnie graniczną temp i wzrośnie ciśnienie w układzie , co przy sprawnym korku w zbiorniczku spowoduje otwarcie zaworu i upuszczenie ciśnienia (i płynu ) do bezpiecznego poziomu.

Ad 2. powinno być widać skok temp ,choć nie koniecznie , w mojej S4 silnik osiąga 105 stopni i wentylator pracuje na 1 biegu, a zegary pokazują 90 stopni .

Ad 3. zbiorniczek jest wspólny dla całego układu, jak sama nazwa wskazuje ma wyrównywać poziom i ciśnienie w układzie ( do pewnego stopnia ), dlatego poziom MAX jest przeważnie w okolicach połowy jego objętości, pamiętajmy że płyn w układzie zmienia swoją objętość .

Jeżeli płyn osiągnie zbyt wysoką temp. objętość wzrośnie znacznie i układ nie jest wstanie go pomieścić i zostaje wyrzucony na zewnątrz,dla tego między innymi nie zaleca się stosować wody do układu chłodzenia .:wink:

Jeżeli płyn w zbiorniczku nie nagrzewa sie i nie ma obiegu proponuje sprawdzić drożność przewodu nadmiarowego ( ten cieńszy , w zbiorniku też ,potrafi się zapchać)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedy odpalisz auto to obserwuj węże chłodnicy. Do chłodnicy jeden doprowadza gorącą wodę więc drugi musi być chłodniejszy i tym wężem kierowana jest woda na blok silnika. Nie wiem na 100% jak jest ale może tak być ,że dolny wąż podaje zimną wodę. W różnych autach termostat jest sytuowany w różnych miejscach np. w benzynowym oplu w głowicy pod kołem paska rozrządu a w moim modelu audi w bloku silnika w bliskim układzie z pompą wody tak więc i kierunek przepływu wody może być różny dla "różnych " układów chłodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siemka u mnie w aucie sie dzieja jakies cyrki a mianowicie temperatura u mnie nie przekracza 93C i to jest tak zawsze a wczoraj zrobilem autem 400 km i 8 km od domu raptownie temperatura skoczyla do 112C . dojechalem na chate postał i teraz znow jest wszystko ok. nie wiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...