Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Prawo jazdy kat. C+E. Przebieg egzaminu i takie tam


cacek89

Rekomendowane odpowiedzi

Czesc.

Jest ktos z Was kto zdawal nie dawno prawko na przyczepy?

Mialbym kilka pytan do ludzi co maja pojecie w temacie...

Jak wlasciwie wyglada egzamin?

Jakie zadania na placu trzeba wykonac?

Ile metrow dlugosci ma caly zestaw? Jest to jakos okreslone w przepisach? Czy co osrodek to inny metraz zestawu?

Jest mozliwosc robienia korekty podczas jazdy po łuku? Mozna kilka razy pojechac do przodu zeby skorygowac tor jazdy?

Fajnie byloby zeby w temacie stworzył sie taki poradnik na co uwazac i jak to wszystko wyglada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

masz samo C ?

Ja miałem nie dawno egzamin na C+E , wybierz dobrą szkołę jazdy to podstawa. żeby Cię czegoś nauczyli, C+E to zupełnie inna jazda niż sam na samo C.

Oni Cię tam odpowiednio przeszkolą i będziesz wszystko wiedział :decayed:

na łuku do tyłu możesz jechać max 5 minut w tym czasie możesz korygować ile razy chcesz. Wyjść z auta możesz tylko jeden raz, gdy będziesz dojeżdżał do końca łuku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem przed egzaminem wlasnie na C+E i na placu masz tak:

Spiecie zestawu(max 10 min)

Tunel( do przodu jedziesz ciaglym tempem do tylu korekt masz ile chcesz max 5min)

Parkowanie skosne przodem

Parkowanie prostopadle przodem

parkowanie prostopadle tylem.

Rozpiecie zestawu max 7min

Do parkowan masz jedna korekte na kazda probe. Prob mozesz miec 2

potem miasto

A swiadectwo kwalifikacji kolego tez chcesz robic?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak mam C zrobione przed 4ma laty (doswiadczenia w prowadzeniu praktycznie zero)

swiadectwo kwalifikacji zrobione przed rokiem (podobno ma byc wazne rowniez z przyczepami- pewnosci nie mam) a czemu Mauros88 pytasz o to?

co do samej autoszkoly to chyba wpadlem :kwasny: a mianowicie: wybralem tą szkole poniewaz kumpel przed miesiacem robil w niej samo C i bardzo sobie chwalil

ale jest kilka rzeczy ktore mi bardzo przeszkadzaja, teraz to juz w sumie za pozno bo mam juz 2godz jazdy za mna i zaliczka wplacona takze juz musze sie przemeczyc

* stary, nierowny, z wystajacymi plytami, niewyraznymi liniami plac manewrowy

* autko MAN niby taki sam jak w WORD ale starszy, dosc wyeksploatowany, i co najgorsze troche dluzszy podobno, tak samo jak i przyczepa (caly zestaw ma tutaj 17m a w WORD podobno 15m) uwazam ze nie ma fizycznej mozliwosci aby bez zadnej korekty za pierwszym razem cofnac po luku takim dlugim zestawie przy obecnych jego wymiarach

* instruktor mam wrazenie po tych 2 godzinach ze olewa temat, wlasciwie zbyt wiele mi nie podpowiada tylko przez te pierwsze godziny jezdze ze tak powiem samopas, nie wiem jak bedzie potem

* niby gosc sympatyczny, starszy pan, wlasciciel szkoly istniejacej od 23 lat, a mam wrazenie ze nie zna odpowiedzi na wiele pytan zadanych przezemnie np: powiedzial ze przy spinaniu zestawu moge wysiadac ile razy bede tego potrzebowal, tak samo podczas wykonywania rękawu!

wiec jak to wkoncu jest?!?!?

na samym placu manewrowym podczas egzaminu tez wykonuje sie wszystkie te manewry ktore wymieniliscie? czy tylko sie losuje jeden? tu tez pan instruktor do konca nie byl przekonany :facepalm:

wiem wiem... troche sie wtopilem z tą szkola mam nadzieje ze bedzie dobrze i jakos uda mi sie z Waszą pomoca przez to wszystko przejsc

Dzieki za odpowiedzi

Licze na dalsze wskazowki:hi:

ps. Jozek za ktorym razem Ci sie udalo zdac?

---------- Post dopisany at 11:34 ---------- Poprzedni post napisany at 11:23 ----------

dla kazdego osrodka WORD czy tez wojewodztw w Polsce przebieg egzaminu jest takim sam?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na łuku do tyłu możesz jechać max 15 minut w tym czasie możesz korygować ile razy chcesz. Wyjść z auta możesz tylko jeden raz, gdy będziesz dojeżdżał do końca łuku.

Przedwczoraj zdałem C+E .. i u mnie na łuku było max 5 minut przy jeździe do tyłu

.. Przy sprzęganiu możesz wychodzić ile razy chcesz, tylko wiadomo tracisz wtedy czas ..

... Losuje na samym początku pierwszy z listy zdających 2 zadania ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na łuku do tyłu możesz jechać max 15 minut w tym czasie możesz korygować ile razy chcesz. Wyjść z auta możesz tylko jeden raz, gdy będziesz dojeżdżał do końca łuku.

Przedwczoraj zdałem C+E .. i u mnie na łuku było max 5 minut przy jeździe do tyłu

.. Przy sprzęganiu możesz wychodzić ile razy chcesz, tylko wiadomo tracisz wtedy czas ..

... Losuje na samym początku pierwszy z listy zdających 2 zadania ...

racja, racja, 5 minut, popieprzyło mi się , już poprawione :decayed:

---------- Post dopisany at 12:39 ---------- Poprzedni post napisany at 12:35 ----------

przebieg egzaminu jest taki sam wszędzie, tylko wiadomo wszędzie też mają "swoje" niepisane zasady :whistling: np w Bydgoszczy przy dojeżdżaniu do końca łuku można wysiadać ile razy się chcę w Słupsku tylko raz :whistling:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak samo z podłączaniem elektryki i powietrza .. jedni patrzą na kolejność drudzy nie. Ja zapiąłem 2x elektryczne, następnie ABS, później żółty i na końcu czerwony

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Swiadecto jak juz masz kolego to juz nic robic nie musisz Swiadectwo obejmuje C oraz C+E:) Byle bys mial wazne badania lekarskie oraz psychotesty.

Co do samocjhodu na egzaminie to w Bielskim Wordzie jest renault premium z tandemem. Laczna dlugosc jak sie nie myle 18m i tunel bez problemu mozna zrobic bez korekty. Wszystko zalezy jak daleko od ostatniej osi w ciezarowce jest zaczep.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak samo z podłączaniem elektryki i powietrza .. jedni patrzą na kolejność drudzy nie. Ja zapiąłem 2x elektryczne, następnie ABS, później żółty i na końcu czerwony

dokładnie :thumbup1:

w Bydgoszczy jeżdżą same nowsze MANy TGL 12.240 w Słupsku jest jeden nowy MAN TGL 12.240 i jeden stary, tym starym nie da się jeździć:facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do samocjhodu na egzaminie to w Bielskim Wordzie jest renault premium z tandemem. Laczna dlugosc jak sie nie myle 18m i tunel bez problemu mozna zrobic bez korekty. Wszystko zalezy jak daleko od ostatniej osi w ciezarowce jest zaczep.

to i pewnie inne wymiary ma sam rękaw skoro zestaw jest dluzszy o 3m! w porownaniu do tego co jest np w WORDzie Łodzkim

---------- Post dopisany 02-11-2012 at 19:23 ---------- Poprzedni post napisany 01-11-2012 at 13:44 ----------

czyli koledzy dobrze zrozumialem:

*podczas wykonywania jazdy po luku (rękaw) moge robic korekt ile razy chce z tym ze mam na to 5min?, wysiasc z auta moge tylko raz jak juz bede cofal na koncu tak?

* na placu sa takie manewry jak, parkowanie tylem, przodem, skosne i jazda pod gorke (pry kazdym z nich mam tylko jedną korektę?

* losuje sie tylko dwa z nich?

nie jest tak ze na spiecie zestawu i wykonanie rękawu jest 15 min w sumie? bo dzis egzaminator mi takiego newsa zasadzil :grin: potem plus do tego 7 min na rozpiecie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

* Tak, korekty ile chcesz i wysiadasz w którym momencie chcesz ale wiadomo że najlepiej przy końcu wysiąść..

* Tak, Przy każdym z nich masz jedną koretkę albo możesz raz powtórzyć ale wtedy masz już jeden błąd

* Tak, losuję się tylko dwa z nich

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie jest tak ze na spiecie zestawu i wykonanie rękawu jest 15 min w sumie? bo dzis egzaminator mi takiego newsa zasadzil :grin: potem plus do tego 7 min na rozpiecie

a co do tego? prawda to?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

koledzy przy parkowaniu tylem tez trzeba dojechac do konca? tak jak podczas jazdy po łuku? mozna tez wtedy wysiasc zeby zobaczyc czy sie dojechalo w miare blisko?

te parkowania tylem i przodem robi sie tylko w prawą stronę czy w lewą tez?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a te parkowania robi robi sie tylko w prawą strone???

to prawda ze po miescie jezdzi sie min 40min? :facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hehe Widzę że za bardzo panikujesz :naughty: a nie ma takiej potrzeby.

W sumie żadna różnica czy z lewej czy z prawej robisz garaż

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w praktyce wygląda to tak, że jeśli tylko jest możliwość to tyłujesz łamiąc zestaw w lewo, zawsze można wyjrzeć przez okno czy naczepa/przyczepa się mieści:wink:

na egzaminie i garaż i łuk jest w prawo.

nie ma się czego bać tylko wsiąść i robić swoje. :wink: tandemem jest łatwo, Niemcy zdają z przyczepą na krańcu tam można się napocić :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie ma się czego bać tylko wsiąść i robić swoje.

latwo powiedziec chlopy, ale jakbyscie trafili na takiego egzaminatora jak ja co nic nie wie to inaczej byscie gadali :grin:

o co go nie zapytam, to mi mowi ze nie wazne, ze nie pamieta, a jak mu mowie ze jest tak a nie inaczej to mowi ze przepisy sie musialy pozmieniac :grin:

---------- Post dopisany 04-11-2012 at 15:29 ---------- Poprzedni post napisany 03-11-2012 at 22:03 ----------

koledzy a to prawda ze po włączeniu tylnych świateł przeciwmgielnych świecą one tylko w przyczepie a w samochodzie juz nie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...