kolbik Opublikowano 3 Listopada 2012 Opublikowano 3 Listopada 2012 Cześć. Chciałem powitać wszystkich i przeprosić od razu, jeśli gdzieś nie doczytałem na Waszym forum podobnego problemu. Zakupiłem piękną Audi A4 1,8T 1999r model 2000r z silnikiem ANB. Przebieg 183 tyś. Od razu wiedziałem, że oleje i rozrząd są do wymiany, co zrobiłem niezwłocznie. Olej wlany CASTROL 10W40. Autko chodzi rewelacyjnie, jest jednak mały problem. Przy normalnej jeździe, nic nie niepokoi, jednak jak silnik dostanie po zaworach, czyli 1,2,3 do deski prawie, zaczyna mrugać kontrolka ciśnienia oleju z sygnałem dźwiękowym. Sprawę sprawdziłem na komputerze w serwisie BOSCH i jak przypuszczałem, na wysokich obrotach zbyt niskie ciśnienie oleju. W zakresie obrotów niskich jest ok. Nawet jak ciśnienie zaświeci, żadnych niepokojących oznak/dźwięków odgłosów z silnika. Oczywiście tak nie jeżdżę, auto po prostu zgasiłem, po ponownym odpaleniu na wyświetlaczu jest ok i można jeździć (tylko bez szaleństw) i nic nie niepokoi, sprawdziłem tylko raz, zrobiłem ok. 60km spokojnie i znowu "decha" problem wrócił. Pogadałem z mechanikiem i poczytałem troszkę w wolnej chwili w necie, pewnie pompka oleju do wymiany. Autko we środę jedzie do mechanika w celu sprawdzenia ciś. oleju, itd, itp - mam jednak powiązane z tym pytanie odnośnie kontrolek właśnie, a nigdzie w necie nie znalazłem zdjęcia, czy podpowiedzi. Sorry, może debilne pytanie, ale spróbuję - jakie kontrolki po przekręceniu kluczyka w moim samochodzie (zegary podświetlane na biało, brak małych liczników od ładowania i ciśnienia oleju, wyświetlacz pośrodku nie ten duży, tylko mniejszy, pokazuje min. rezerwę, temperaturę, itd. - niestety nie mogę dołączyć zdjęcia, tak mi pisze w ustawieniach profilu :-( ) powinny się pojawić. Mnie świeci np. Epc, Air bag,itd. natomiast nie ma kontrolki "smarowniczki" oleju, która powinna być chyba w każdym aucie, nie ma także kontrolki Check engine, czyli tego żółtego "silnika". Pytanie, czy możliwe jest, że w tym modelu licznika tego nie ma, czy mam jakiś większy problem z silnikiem i np. poprzedni właściciel "wygasił" te kontrolki, chociaż wątpię bo auto do mnie przyjechało ok. 600 km, ja zrobiłem ok. 100km, a silnik chodzi na prawdę super i test komputerowy pokazał, że problem z ciśnieniem tylko na wysokich obrotach przy obciążeniu. Patrząc w "ostrym słońcu" na licznik widać te kontrolki o których wspominałem, a te których szukam brak. Zanim mojemu mechanikowi zacznę głowę zawracać z wyciąganiem licznika, może ktoś mi podpowie, czy szukam czegoś, czego nie ma :-) ? Drugie pytanie - czujnik temperatury chłodzenia silnika - bardzo czuły, tzn. po krótkiej jeździe ok. 8-12 min. pokazuje nieznacznie powyżej 60st - jak się wyłączy zapłon, zaczyna się dźwigać, jak się ruszy i włączymy ogrzewanie, leci szybko na dół znowu na 60st. W korkach pokazuje przed 90st i tak nie lata. Czy to norma, ponieważ nigdy w żadnym aucie temperatura mi tak nie goniła, ale powtórzę, autkiem jeździłem dopiero chwilkę... A i tak wystarczyło, żeby się dobrze poczuć :-) Przepraszam za "prymityw" moich pytań, sprawdziłem net wcześniej, ale jak bym nie wbijał, prowadzi mnie na "mrugające kontrolki" jak u mnie - a nie dowiedziałem się, jakie powinny być na tablicy, oprócz już tych "komunikacyjnych". Z góry dziękuję za pomoc, jeśli mam coś dopisać, co naprowadzi Was na to jakie mam zegary, to podpowiedzcie (poszperam, jak jpg-a dołączyć), ale sądząc po postach, Wasza wiedza przekracza moją o lata świetlne. Pozdrawiam - Grzegorz.
PyRaS Opublikowano 4 Listopada 2012 Opublikowano 4 Listopada 2012 Tak na przyszłość dawkuj pytania bo pewnie nikt tego nie przeczyta. Co do oleju nie pomogę, z licznikiem powinny zapalić się wszystkie, podepnij Vaga i zrób test licznika, zobacz które się zapalają. Z temp. silnika tak jest że jak nie jest w 100% rozgrzany (czyt. 90 na blacie) i włączysz ogrzewanie to może spaść temp płynu na chwilkę (w zasadzie nawet jak będziesz miał rozgrzany i na klimatroniku dasz HI to temp płynu spadnie, rzecz normalna)
kolbik Opublikowano 4 Listopada 2012 Autor Opublikowano 4 Listopada 2012 Ok, dzięki za odpowiedź, chciałem dokładnie opisać temat ;-) - a odnośnie kontrolek kolega wiesgaj odpisał mi w dziale "elektryka" - poniżej wklejam... ...Nie wiem co z tym ciśnieniem ,zaprowadzisz do mechaniora to pomierzy .Natomiast co do kontrolek to cię uspokoję.Kontrolka od ciśnienia oleju nie świeci się z przekręceniem kluczyka.Dopiero jak silnik przekroczy 1,5tys.obrotów i nastąpi niedociśnienie to się oświeci. Zdejmij wtyczkę z czujnika to nie zaświeci, dopiero jak dodasz gazu.A engine check to dopiro przy awarii motorka ,ECU wysyła informację.
Prezes870 Opublikowano 4 Listopada 2012 Opublikowano 4 Listopada 2012 Pompa oleju do wymiany i wymien lepiej szybko. Miałem przypadek że przyjechał do mnie koles i mu zatarł się napinacz lancucha przez niskie cisnienie. Przez co przeskakiwal lancuch w efekcie do wymiany napinacz lancuch oraz glowica poniewaz 4 zawory pogiete byly. Na koncu zlozylem i okazuje sie ze przy wyzszych obrotach mrugala kontrolka oleju i bylo a niskie cisnienie. Pompa wymieniona i wszystko smiga az milo ale koszty z 500zl za pompe wzrosly do 3tys...
kolbik Opublikowano 4 Listopada 2012 Autor Opublikowano 4 Listopada 2012 Na badanie ciśnienia oleju i wymianę pompy (na 95% będzie trzeba - słowa mojego mechanika) jadę we środę. Dzięki za info.
Dev Opublikowano 4 Listopada 2012 Opublikowano 4 Listopada 2012 i wlej porządny olej ten który wlałeś zwany szjatrolem nadaje sie do smarowania zawiasów w oborze albo w chlewie masz tez do wymiany czujnik wody i termostat
kolbik Opublikowano 4 Listopada 2012 Autor Opublikowano 4 Listopada 2012 No toś mnie trochę zmartwił z tym olejem bom już kasę popłynął. To co Mobil1? :-) A z tym czujnikiem i termostatem to sprawdzę faktycznie bo lata dość dziwnie ta temperatura. Termostat rozumiem, ale czemu czujnik też do wymiany?
jihaad Opublikowano 5 Listopada 2012 Opublikowano 5 Listopada 2012 Badzo dobry i niedrogi będzie syntetyk Motula lub Liqui Moly na przykład. Dobry praktycznie każdy 5W40.
bediks Opublikowano 5 Listopada 2012 Opublikowano 5 Listopada 2012 autorze twój liczni to tzw 1/2 fis ;-) co do kontrolki samorowniczki jak masz odpalony motor to wcisnij 2 razy lewe pokretło w liczniku to pokaze Ci sie najpierw po pierwszym wcisnieciu przebieg service a po drugim zaczna na zmiane pokazywac sie kontrolki i wtedy i tylko wtedy mozna je zobaczyc oprócz oczywiscie awarii i testu zegarów no i zmien olej
mietek84 Opublikowano 5 Listopada 2012 Opublikowano 5 Listopada 2012 To i ja podepnę się pod ten temat. Kupiłem auto tez 1.8t z 2003r 163km Auto chodzi idealnie silnik wzorowo ale raz na jakiś czas pokazuje się kontrolka oleju taka czerwona orduck czy jakoś tak i tak czytam że to może być pompa oleju. Przeważnie pokazuje się przy wyższych obrotach. Byłem u mechanika wymienił czujnik oleju olej filtry, cisnienie staje przy 1.8 i nie rośnie dalej, ale co wazne powtorzę silnik pracuje idealnie nie ma stuków czy jakiś odgłosów niepokojących. Czy to będzie pompa? mechanik mówi że prawdopodobnie to pompa. ponieważ za wymiane z pompą krzyknął 900zł chce się upewnić czy to na pewno to
kolbik Opublikowano 5 Listopada 2012 Autor Opublikowano 5 Listopada 2012 Witam. Bardzo dziękuję za podpowiedź. Sprawdziłem, fakt :-) pokazały się wszystkie. Czyli spać spokojnie mogę, innej smarowniczki po przekręceniu kluczyka nie szukam i nie zobaczę, nikt mi jej nie wypiął. Dzięki!! Co do oleju, to wyjaśnię, że "zdradziłem" swojego mechanika z innym serwisem zza płota, miałem z nimi rozliczenia i taki olej mi wlali:facepalm: Cóż, trza będzie spuścić chyba, bo koledzy z forum wszyscy się śmiać będą, hańba i wstyd, a i autko się może obrazić Refleksja moja taka - znana dobrze - człowiek uczy się całe życie, a i tak głupi umrze.... ---------- Post dopisany at 17:44 ---------- Poprzedni post napisany at 17:39 ---------- Cześć. Dopiero we środę będę u mojego starego, dobrego, mechanika, od lat niezmiennego (raz zdradziłem na olej i taka wtopa koledzy - skrytykowali) Ale wstępnie powiedział mi za pompkę oleju za ok. 300 - 350 zł + wymiana da radę raczej zrobić, więc jak zmienię, mogę Ci koszta podesłać. 900zł to dość sporo chyba....
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się