ArturA4 Opublikowano 4 Listopada 2012 Opublikowano 4 Listopada 2012 Witam, Mam problem polegający na tym, że przy odpalaniu na zimno silnika w Audi A4 B7 1.9 TDI, pojawia się odgłos tarcia dochodzący spod maski.Słychać go też wewnątrz auta i utrzymuje się około 20 sekund i przez chwilę po ruszeniu na skręconych kołach (nie sprawdziłem jak jest przy ruszeniu na wprost, bo wycofuję z miejsca parkingowego i wyjeżdżam w lewo). Dodam, że 3 miesiące temu wymieniałem kompletny rozrząd. Silnik pracuje równo i nic innego się nie dzieje. Tarcie nie występuje w innym wypadku,jak tylko przy pierwszym odpaleniu. Koledzy pomóżcie, bo nie wiem, czy to jakiś poważny objaw Pozdrawiam
SotoM Opublikowano 4 Listopada 2012 Opublikowano 4 Listopada 2012 mysle ze wymiana paska 6PK powinna załatwić sprawę- zrobił sie twardy. przy okazji do spr. napinacz/rolka napinacza pod wzgledem hałasu łozyska rolki jak i rolka prowadzaca jesli taka ten silnik posiada. co do paska aby byc pewnym otwórz maske wystartuj silnik i ciut samej wody na niego polej - jesli nurtujacy cie dxwiek zniknie to wiadomo co robic...
ArturA4 Opublikowano 12 Listopada 2012 Autor Opublikowano 12 Listopada 2012 mysle ze wymiana paska 6PK powinna załatwić sprawę- zrobił sie twardy. przy okazji do spr. napinacz/rolka napinacza pod wzgledem hałasu łozyska rolki jak i rolka prowadzaca jesli taka ten silnik posiada. co do paska aby byc pewnym otwórz maske wystartuj silnik i ciut samej wody na niego polej - jesli nurtujacy cie dxwiek zniknie to wiadomo co robic... Dzięki Kolego za podpowiedź. Jak znajdę chwilkę to przyjrzę się paskowi. Pozdrawiam. ---------- Post dopisany 12-11-2012 at 19:44 ---------- Poprzedni post napisany 04-11-2012 at 22:25 ---------- Okazało się,że pasek był twardy i wydawał dźwięk tarcia po odpaleniu. Dodatkowo przy chłodniczce oleju wspomagania wyciekał olej i pompa zaczęła coraz głośniej odzywać się.Pomogło dokręcenie przewodu i wymiana paska. Pozdrawiam
troudyl Opublikowano 14 Listopada 2012 Opublikowano 14 Listopada 2012 Witam, ja mam podobny problem, ale polega on na tym, ze gdy mam rozgrzany silnik (90*C) i ruszam lub na jałowym biegu wcisnę gaz tak do 2000obr/min i puszczę gaz słychać jak coś chwilę trze i zwalnia wraz z silnikiem ( lekkim opóźnieniem) gdy podjeżdzam pod górkę też to słychać ( i zawsze gdy obroty są poniżej 2000). Jak przekroczę obroty powyżej 2tys i puszczę nogę z gazu nie udaje mi się tego usłyszeć ( słychać to w kabinie na zewnątrz nie sprawdzałem). Co to może być Na zimnym tego nie słychać
SotoM Opublikowano 14 Listopada 2012 Opublikowano 14 Listopada 2012 jesli masz mozliwosc tego nagrania to by było cudnie...nawet jako mp3.
troudyl Opublikowano 14 Listopada 2012 Opublikowano 14 Listopada 2012 a bardziej jak dla idioty? sorki ale nie wiem co to jest turbo surge
ArturA4 Opublikowano 14 Listopada 2012 Autor Opublikowano 14 Listopada 2012 Witam, Chodzi o dźwięk cofającego się powietrza, uderzającego w wirnik turbiny.
troudyl Opublikowano 14 Listopada 2012 Opublikowano 14 Listopada 2012 ok, a więc zakładając ze to to, to jak to naprawić? ( o ile to jest to)?
Nelson Opublikowano 15 Listopada 2012 Opublikowano 15 Listopada 2012 ok, a więc zakładając ze to to, to jak to naprawić? ( o ile to jest to)? Zostaw to w spokoju, tak po prostu ma być. Fizyki nie oszukasz:wink:
troudyl Opublikowano 15 Listopada 2012 Opublikowano 15 Listopada 2012 skoro to norma, to w takim razie to nie jest przyczyną, bo jakiś czas temu tego nie było słychać. dziś spróbuje to nagrać
Pietrans Opublikowano 15 Listopada 2012 Opublikowano 15 Listopada 2012 Witam ja mam ten sam problem. Od jakiegoś miesiąca ponirzej 2 tyś obrotów słychać hałas, podobno jest to sprzęgiełko alternatora ale się jeszcze się za to nie wziołem.
troudyl Opublikowano 19 Listopada 2012 Opublikowano 19 Listopada 2012 ale sprzegiełko by chyba było słychać ciągle, czy się myle?u mnie jest to tylko przy dodawaniu gazu, zrobiłem nagranie, najlepiej słychać to miedzy 14 a 18 sekunda gdy silnik schodzi z obrotów tu jest link ---------- Post dopisany 17-11-2012 at 14:02 ---------- Poprzedni post napisany 16-11-2012 at 12:29 ---------- MOV05069 - YouTube ---------- Post dopisany 19-11-2012 at 13:50 ---------- Poprzedni post napisany 17-11-2012 at 14:02 ---------- Nikt nie ma pojęcia co to może być?
DarkMind Opublikowano 19 Listopada 2012 Opublikowano 19 Listopada 2012 ja mam dokładnie ten sam problem co autor wątku. na zimnym jak odpalam coś mi ociera, chyba bardziej z lewej strony (jak siędzę za kółkiem:P) czyli patrząc na autko z zewnątrz prawa strona maski. i tak utrzymuje się przez ok 30-40sekund, potem to już zanika i nie pojawia się, chyba, że autko znowu postoi pare godzin w niskiej temp. sprawdzę ten pasek o którym pisał kolega SotoM - droga zabawa zmiana takiego paska?
ArturA4 Opublikowano 19 Listopada 2012 Autor Opublikowano 19 Listopada 2012 ja mam dokładnie ten sam problem co autor wątku.na zimnym jak odpalam coś mi ociera, chyba bardziej z lewej strony (jak siędzę za kółkiem:P) czyli patrząc na autko z zewnątrz prawa strona maski. i tak utrzymuje się przez ok 30-40sekund, potem to już zanika i nie pojawia się, chyba, że autko znowu postoi pare godzin w niskiej temp. sprawdzę ten pasek o którym pisał kolega SotoM - droga zabawa zmiana takiego paska? Koszt paska 93 PLN w ASO Audi plus 50 PLN robocizny ze sprawdzeniem układu wspomagania.
hummer1974 Opublikowano 17 Grudnia 2012 Opublikowano 17 Grudnia 2012 Witam! Mam to samo na początku było cicho i tylko czasem potem częściej i głośniej a dziś rzęzi i trze , że strach zapalać. Postawiono diagnozę. Po wielu konsultacjach padło na pompę oleju, a dokładniej na jej napęd czyli łańcuszek. Niebawem biorę się za naprawę jak rozbiorę to się odezwę. Dodam jeszcze, że zrzucałem paski, odpalałem i dalej to samo...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się