Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Opiłki metalu w układzie paliwowym


siwucha

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Od jakiegoś czasu po dodaniu gazu słychać z silnika dziwny metaliczny dźwięk wydobywający się w okolic magistrali CR, auto ma przejechane 166tys.

Zaniepokoiło mnie to że po wykreceniu zaworu pompie wysokiego ciśnienia paliwa widać drobne opiłki metalu.

Panowie pomóżcie co należy zrobić, czy sama wymiana pompy pomoże?? ryzykować i kupować używaną? Na nową mnie w tym momencie nie stać.

Auto jest cały czas normalnie użytkowane, ma moc, normalnie odpala, jedyne co to spalanie w trybie miejskim znacznie wzrosło ok 1,5 - 2 l/100km.

Z góry dzięki za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opiłki w pompie świadczą o stosowaniu jako paliwa czegoś co nie spełniało norm pod względem właściwości smarujących.

W dzisiejszych czasach trzeba mieć głowę na karku o oczy z czterech stron, żeby jakiegoś g...na nie zatankować.

Jeżeli ktoś da Ci gwarancje rozruchową na pompę wysokiego ciśnienia (za rozsądne pieniądze) to ją bierz.

Wydaje mi się że i wtryskiwacze będą w najbliższym czasie do wymiany, jak się nażarły paliwa z opiłkami :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po tym co piszesz to raczej pompa Tobie już się kończy.

Tutaj masz co prawda z innego forum ale święta prawda Co,Jak i Dlaczego tak się stało: Mixol + ON - dlaczego dolewamy oleje do 2T do ropy? - w pigułce.

Po wymianie/regeneracji pompy daj do czyszczenia wtryski bo inaczej będzie tak jak piotrsob1 Tobie napisał.

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety, diagnoza ASO to wymiana calego ukladu wyskokiego i niskiego cisnienia paliwa koszt 30000zl, prosba wymiany w ramach dobrej woli producenta odrzucona.

Dowiadywalem sie koszt wymiany na uzywanych dobrych gratach ok 7000zl...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie pisałem wczesniej, bo nie chciałem czarnowrozyc ale mój znajomy miał analogiczną akcje w pasku cc. U niego pompa zaczęła mega halasowac. Diagnoza ASO opilki w ukladzie wtryskowym. Do wymiany cały układ, łącznie z czyszczeniem zbiornika,przewodów itd. Faktura na grubo ponad 20tysięcy, miał fart bo mu to uznali w ramach gwarancji.

Napisz pismo do ignolstadt może coś uda się ugrac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozmawiałem dzisiaj z doradcą w ASO, powiedział że mieli kilka takich przypadków i nic nie przeszło, zaden Goodwill (dobra wola producenta), nawet w autach na gwarancji jest problem, producent okreslil to ze

- paliwo niezgodne z normami

-woda w paliwie

- zanieczyszczone paliwo

Generalnie umywaja rece i nic z tego nie bedzie.

Narazie auto chodzi i nic sie nie dzieje oprócz hałasu, jak się zajedzie to kupie używane graty i bedę kombinował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie lepiej spróbować wymienić narazie samą pompę na jakąś używkę z pewnego źródła, wymienić filtr paliwa i dolewać co tankowanie jakiegoś środka do czyszczenia układu wtryskowego i może wtryski uda się uratować i będzie jeździł a tak jak będziesz jeździł dopóki nie stanie to raczej wszystko będzie trzeba wymieniać i czyścic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem polega na tym ze opilki sa w calym ukladzie i sobie wendruja, trzeba by wszystko przedmuchac wtryski dac do regeneracji wymienic pompe przewody i bak paliwa.

Sugerowalem ta opcje kilku mechanikom i powiedzieli ze to pomoze na gora 2-3 tyg potem problem wroci. Kupic pompe i ja wymienic to juz jest koszt 1500zl. (uzywka)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lepiej wydać 1500 zł i spróbować niż później wydac 10 000 zł, a mechanika jak nie masz zaufanego to się nie dziw że każdy mówi że trzeba całość zrobić i 5 razy tyle skasować może się okazać że wtrysków nie dotkną, pompe wymienią układ i bak przeczyszczą i na tym będzie koniec. Podstawa to dobry zaufany mechanik który nie będzie patrzał żeby zarobic jak najwięcej tylko zrobi to co trzeba i tylko za to weźmie pieniądze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniaj pompe i daj do sprawdzenia wtrychy bo opiłkami sie zabiją i tylko regeneracja czeka. U mnie w ASO też pare szt było na te opiłki. Głownie szmelcowate paliwo i wszystko wychodzi. proponowałbym wymienić pompe wtrychy sprawdzic wypłukac układ paliwowy i jezdzic w spokoju:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też znam dwa przypadki w których taka operacja pomogła ale nie wiem w jakim stanie jest to wszystko u kolegi w aucie, dlatego gwarancji Ci nie dam że będzie dobrze, ale ja bym na pewno tak zrobił, a za to teraz każdy dzień jazdy tym autem przybliża Cię do coraz to większych kosztów to jest pewne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mozna VASem spradzic w jakim stanie sa wtryski??

Caly czas sie zastanawiam, co zrobic. I chyba odwleke w czasie ta sprawe, i jak zacznie to byc klopotliwe, to poprostu caly uklad wymienie. Dowiadywalem sie koszt na czesciach pakietowych z ASO (lekkie uzywki) i robocizna ok 7000zl.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby dokładnie sprawdzić to wtryski trzeba wyjąć i dać do sprawdzenia. Jak wolisz w sumie to Twoja kasa teraz byś pewnie wydał 2000 do 2500 zł ale jak tam wolisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...