Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Kierownica nierówno odbija


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ostatnio zauważyłem że w czasie jazdy po prostej, równej drodze kierownica kręci się w lewo lżej niż w prawo (i przy obrocie o jakiś 1 cm w lewo niechętnie wraca - przy obrocie w prawo wraca momentalnie). Różnica siły wspomagania nie jest duża ale wyczuwalna. Mam wrażenie że pojawiło się to niedawno - ktoś może kojarzy jaka może być tego przyczyna? Ciśnienie w oponach równe, zbieżność ustawiana jakiś czas temu (gdy jeszcze nie czułem tego) idealnie, po zmianie opon letnich na zimowe jest tak samo więc to i nie opony... Auto jeździ raczej prosto, przy hamowaniu nic nie drży. Jakieś pomysły?

Opublikowano

A sprawdzałeś płyn od wspomagania może zacznij od jego wymiany :banan:

Opublikowano

Teraz będzie zagadka :).

Byłem na wymianie tarcz z przodu - nie doszła ostatecznie do skutku bo okazało się że tłoczki zacisków są tak skorodowane że nie da się ich dostatecznie wcisnąc żeby założyć nowe tarcze z klockami, więc najpierw muszę je wymienić. Ale - po wszystkim (zdjęcie tarczy zacisku i ponowne założenie) kierownica zachowuje się "symetrycznie" - kręci się w obie strony z jednakowym oporem, a po małym skręcie (2-3 cm) w żadną stronę nie wraca - czyli jeśli jadąc prosto minimalnie skręcę nie prostuje się (przy wiekszym skręcie oczywiście wraca do jazdy na wprost, domniemany problem jest tylko przy małym).. To moje pierwsze audi - czy ktoś mający B5 po lifcie mógłby napisać jak zachowuje się u niego kierownica przy takich minimalnych ruchach - wraca na środek czy nie?

Płyn do wspomagania wymienię - ale póki co jest go tyle ile powinno być, klarowny i bursztynowy (z tego co doczytałem zielony płyn po pewnym czasie zmienia kolor na właśnie taki) - więc to chyba nie to.

Opublikowano

Płyn do wspomagania wymienię - ale póki co jest go tyle ile powinno być, klarowny i bursztynowy (z tego co doczytałem zielony płyn po pewnym czasie zmienia kolor na właśnie taki) - więc to chyba nie to.

Sam widzisz jaki masz płyn.A jaki ma być ?ZIELONY..

Płyn już masz z pewnością stary do wymiany ....

kup sobie nowy płyn zrób płukani układu zalej nowym od powietrzyj i zobaczysz

Ale moim zdaniem chyba szukasz sobie problemów :decayed:

Opublikowano

Szukanie nieistniejących problemów to niestety tylko jedna z moich wad :P

To jak z tym prostowaniem kiery po małym wychyleniu - powinno być czy nie?

Opublikowano

Przy tak małym skręcie to raczej kierownica nie będzie wracać przynajmniej u mnie tak jest :git:

Opublikowano

wreszcie ktoś mi to potwierdził; dzięki Darek :)

---------- Post dopisany 06-01-2013 at 20:25 ---------- Poprzedni post napisany 28-11-2012 at 09:25 ----------

Mały update: po gwarancyjnej wymianie obu przegubów zewnętrznych Lobro na Spidana (Lobro nie wytrzymały nawet 2000 km) problem nierównego odbijania zniknął - auto prowadzi się pewniej a minimalny luz na kierownicy jeszcze się zmniejszył.

Opublikowano

Rowniez potwierdzam, ze przy takich minimalnych ruchach, kierownica sama nie powroci. Wynika to z samej budowy ukladu kierowniczego i praw fizyki :wink: A co do plynu w ukladzie wspomagania to niewazne, czy masz zielony, czerwony, czy jakikolwiek inny. Kolor nie ma tu najmniejszego znaczenia. Wazne jest, zeby plyn byl zgodny ze specyfikacja Audi i to wszystko.

Opublikowano

i ważne też żeby to nie było tesco za 5 zł tylko jakiś pożądny

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...