inviz Opublikowano 12 Listopada 2012 Opublikowano 12 Listopada 2012 Co prawda ledwo co zimą zalatuje ale chciałbym już się przygotować do lekkiego tuningu mojego jeszcze stosunkowo świeżego autka. Właśnie doczytałem dokładnie że to CAGB czyli 100KW (136KM).. a myślałem że to 143 KM. Z tond pierwsze pytanie, czy to ma jakieś znaczenie jeżeli chodzi o chiptuning? Przegrzebałem trochę posty ale poprawcie mnie jeżeli się mylę: Przy obecnej konfiguracji(oryginalne sprzęgło, turbinka, pompowtryski) mógłbym całkiem bezpiecznie zrobić sobie jakieś 170KM. Zakładając że mam już 157 tyś KM, przejeździł bym tak jeszcze do 170 tyś (10 tyś limitu bezpieczeństwa) po czym zmieniłbym rozrząd z pompo wody, przy okazji turbinkę na CAHA. Czy taki plan jest całkiem bezpieczny do wykonania? Czy o czymś zapomniałem? Co z nadmierną w takim przypadku zwiększenia mocy eksploatacją podzespołów, sprzęgła, rozrządu itp.. Czy waszym zdaniem bardziej bezpieczna opcja to najpierw zmienić wszytko a potem dopiero wirusować? Czy taki przeskok ze 136KM na 170 KM jest odczuwalny, bo jak na razie zauważyłem że buda B8 potrafi robić niezłe opory dla standardowego CAGB. Czasem to nieźle irytuje Zatem wprost, czy 170 pozwoli poczuć wiatr we włosach przy zamkniętej szybie, jeżeli wiecie co mam na myśli? Podobno po zmianie turbinki można i do 200 KM ale ja tam wole bezpiecznie. Mile widziane opinie osób po zrealizowaniu podobnego planu.
domialex Opublikowano 14 Listopada 2012 Opublikowano 14 Listopada 2012 nie na temale ale dla sprostowania, u ciebie nie ma pompowtryskow. jesli chcesz wymieniac turbina to przed remapem. sprzegla jak nie slizga to nie ma potzeby. rorzad w tym silniku, albo 180 albo 210. wyslij VIN na PW to ci w piatek sprawdze
inviz Opublikowano 14 Listopada 2012 Autor Opublikowano 14 Listopada 2012 nie na temale ale dla sprostowania, u ciebie nie ma pompowtryskow.jesli chcesz wymieniac turbina to przed remapem. sprzegla jak nie slizga to nie ma potzeby. rorzad w tym silniku, albo 180 albo 210. wyslij VIN na PW to ci w piatek sprawdze No już się doedukowałem, bezpośredni wtrysk paliwa CR. Przeczytałem przyjąłem do wiadomości, nie koniecznie dogłębnie rozumiem, ale dzięki za poprawienie:) Mam książkę serwisową gdzie mam napisane 180 tyś km na rozrząd, tego jestem pewien. Temat rozrządu był przeze mnie poruszany w aspekcie modyfikacji programu na 170 KW. Zastanawiam się czy skoro ta wartość była przewidziana dla mojego silnika oryginalnie 136 KW na 180 tyś km to czy przy większych obciążeniach powinno to być szybciej. Jeszcze jedna rzecz nad którą się zastanawiam, to czy warto usuwać DPF, który całkiem poprawnie działa. Jeżdżę dużo autostradą(codziennie 2x 26 km) zatem ma kiedy się dokładnie wypalić. Czy wywalenie poprawnie działającego i wpylającego DPF przyniesie jaki kolwiek wzrost mocy? Czy poprawnie wypalany DPF itak mi się spierdzieli, zapełni czy tam inne przy około 180 tyś, bo tak słyszałem? Może zatem warto się tego g..wna od razu pozbyć..zdecydowanie taniej w komplecie z chipem.
przemek4net Opublikowano 19 Listopada 2012 Opublikowano 19 Listopada 2012 w sprawie wymiany rozrzadu: czy do otwierania zaworow w aucie po czipie potrzeba wiecej sily? Czy producent stosujac te same czesci rozrzadu co np w CAHA tam inaczej definiuje terminy wymian? (roznica jest w pompie wody) Co do wywalenia DPF: podjedz najlepiej na stacje kontroli pojazdow i sie zapytaj... mam pomysl: wywal i zapytaj sie o to jak bedziesz wlasnie na przegladzie technicznym:) Twoje auto to pewnie jakas polizingowka co nawalala kupe km i pewnie w wiekszosci po autostradach wiec nie sadze by ten filtr byl zajechany (ale nie chce wrozyc) Pozdrawiam, Przemek
inviz Opublikowano 20 Listopada 2012 Autor Opublikowano 20 Listopada 2012 w sprawie wymiany rozrzadu: czy do otwierania zaworow w aucie po czipie potrzeba wiecej sily? Czy producent stosujac te same czesci rozrzadu co np w CAHA tam inaczej definiuje terminy wymian? (roznica jest w pompie wody)Co do wywalenia DPF: podjedz najlepiej na stacje kontroli pojazdow i sie zapytaj... mam pomysl: wywal i zapytaj sie o to jak bedziesz wlasnie na przegladzie technicznym:) Twoje auto to pewnie jakas polizingowka co nawalala kupe km i pewnie w wiekszosci po autostradach wiec nie sadze by ten filtr byl zajechany (ale nie chce wrozyc) Pozdrawiam, Przemek Co do rozrządu, jakaś opinia jest, sens jakiś też. Nie mam wątpliwości czy dpf jes sprawny, mam wątpliwość czy ma sens usuwać sprawny dpf? Szczególnie że będzie użytkowany w warunkach gdzie nie będzie problemu z wypalaniem. Może ktoś ma jakieś doświadczeni w tej kwestii..
inviz Opublikowano 14 Lutego 2017 Autor Opublikowano 14 Lutego 2017 Dla potomnych.. Autko jak wyżej CAGB zostało skrobnięte do ~170 KM(lajtowy program), DPF out(pomimo swojego małego zapylenia). Stało się to przy przebiegu ~170 TKM, obecnie 251 TKM. Jakie wrażenia po 4 latach: -mocy przybyło bardzo dużo, autko zaczęło jeździć -odczuwalnie lżejsza i wyrównana praca silnika -żadnych problemów technicznych(dwumas dalej zero oznak ma już na koncie 150 TKM) -spalanie identyczne jak wcześniej -brak kopcenia(co prawda na rurze z czasem pojawił się czarny osad ale nie było problemu z dymieniem) Jeden lekki negatyw(chociaż nie do końca); zdecydowałem się na wycięcie całego filtra i wstawienie rury co wpłynęło negatywnie na akustykę wydechu. Byłem co do tego ostrzegany ale chciałem mieć ori filtr jakby trzeba było wmontować z powrotem. Generalnie bez tragedii, lubię słyszeć silnik bo wtedy nie muszę patrzeć na obrotomierz:) Jak bym robił jeszcze raz to pewnie bym kazał zaadaptować puszkę ori filtra(rura w środek), wtedy akustyka pozostaje taka sama. Każdemu polecam bo warto. Jak sobie pomyślę że można jeździć seryjnie na tych 136 KM to mi słabo..:D A jeszcze jedno, ja robiłem w TTC i bardzo polecam, chłopaki naprawdę wiedzą co robią!
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się