Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Klima albo grzeje na maxa, albo chłodzi na maxa.


team111

Rekomendowane odpowiedzi

mi kolega podpowiedział ze moze byc uszkodzony czujnik temp.wnętrza - wysyła tylko sygnał LO chłodzenie na max / HI grzanie na maxa.tak sie dzieje jak odpali sie wentylacje na rozłaczonym złączu elektrycznym czujnika... ja pomyslałem ze moze nie to ze uszkodzony tylko np moze jest zawalony syfem w środku w tej karateczce klimatronika i nie dociera do niego powietrze- czujników moze byc kilka we wnetrzu (słupki np) teraz tylko który... stawiam ze to tkwi problem w tym od klimatronika...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszystkie czujniki mozna sprawdzić na vagu, jak zrobi sie naprawde ciepło bede dogłebnie drążył temat czujników

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To i ja się podepnę pod temat bo mam podobny problem.

VAG nie pokazuje błędów ale wariują wartości zadanej temperatur tzn. jak ustawię na 18 stopni to VAG pokazuje zadaną temperaturę max i z obu stron leci mocno gorące powietrze, jak ustawię na 16,5 - 17 to wieje mrozem.

Mechanik twierdzi że to kwestia sterownika; znalazłem na allegro taki audi a4 panel klimatronika klimatronik b6 b7 1 din (3918522860) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.

Wygląda tak samo jak mój (nie mam podgrzewania foteli), ktoś się orientuje czy to będzie pasować do B7 z 2007r - czy były jakieś różne wersje tego sterownika??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

problem nie tkwi w sterowniku, sprawdzałem u kolegi u którego wszystko chodzi ok, jest tak samo jak u mnie i u ciebie według mnie czujniki temp sa uwalone

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli to normalne że przy ustawieniu 18-19 stopni VAG pokazuje temperaturę zadaną max?? To jakieś dziwne by było.

Jak można sprawdzić te czujniki skoro nie pokazują błędów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jest to normalne ale wina na pewno nie leży po stronie sterownika, wymieniałem 3 razy u siebie i dalej to samo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdzałem w w samochodzie w którym wszystko jest ok i wartosci rosna własnie tak jak opisujesz, ja czekam az bedzie ok +10C i zaczne cos kombinowac. czujniki temp sprawdza sie albo czujnikiem opornosci albo vagiem,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja już wcześniej też opisywałem, co dzieje się u mnie. Niestety żadna wymiana sterownika klimy nie pomaga, bo gdy robi się cieplej na dworze, zaczyna wszystko działać jak powinno. Chodzi o któryś z czujników, a jest ich ponoć 6, jak pisał na 1 stronie kolega Brochmit, nawet ładne schematy dodał. Ja u siebie mam wymieniony wadliwy silniczek, sterujący klapą, reszta ok, żadnych błędów i też mam, albo zimne na maxa, albo cieple powietrze ze wszystkich kratek. Wpływ na działanie ma temperatura zewnętrzna, więc trzeba przyczyny szukać w czujnikach, ale też za zimno, żeby cokolwiek rozbierać, nawet nie chciało mi się z tym użerać :thumbdown:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I ja borykałem się z klimatronikiem aż do dziś. Jak większość tutaj po ustawieniu np 18st waliło gorącem na maxa - nie było możliwości wypośrodkowania żeby np leciało lekko ciepłe owietrze. Oczywiście błędów silniczków nie było, czujniki temp po podłączeniu VAGa wskazywały poprawne wartości jedyne co mi się nie podobało to, że np jak ustawiłem 18st na panelu to wartość zadana leciała do max wartości. Sprawdziłem i kolegi, któremu wszystko działało prawidłowo, że tak nie powinno być. Rozebrałem panel na czynniki pierwsze i wyczyściłem wszystkie styki oraz czujnik który się znajduje zaraz za kratką panelu - był mocno zasyfiony. Złożyłem wszystko do kupy, zaadaptowałem klimatronik oraz przeprowadziłem kalibrację silniczków. Po tych zabiegach w końcu wszystko zaczęło działać jak należy. Wartości żądane podczas ustawiania temp nie lecą na maxa a płynnie od LOW do MAX. Można w końcu ustawić żeby leciało letnie powietrze a nie jak dotychczas albo max gorąco albo max zimno. Spróbujcie tego może akurat i wam pomoże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi więc o czujniki, które się znajdują zaraz za kratką panelu? Kratką wylotu powietrza?

---------- Post dopisany at 21:28 ---------- Poprzedni post napisany at 21:25 ----------

Przeleciałem wczoraj u siebie bloki pomiarowe klimatronika i natrafiłem na -99stC

---------- Post dopisany at 21:29 ---------- Poprzedni post napisany at 21:28 ----------

dziwna_temp_99st_C.jpg

---------- Post dopisany at 21:39 ---------- Poprzedni post napisany at 21:29 ----------

ok znalazłem:

pole_wskaza_021.jpg

nie rozumiem tylko dlaczego tam jest te -99stC

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli masz podgrzewane fotele, to coś nie tak jest w obwodzie czujnika temperatury w fotelu pasażera.

Nie wpływa to na działanie klimy. ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi więc o czujniki, które się znajdują zaraz za kratką panelu? Kratką wylotu powietrza?

Chodzi mi o czujnik w panelu climatronica. Na panelu nad wyświetlaczem siły nadmuchu jest kratka - za nią zamontowany jest czujnik temp, a za nią silniczek który wciąga powietrze z samochodu do tego czujnika. Jak rozebrałem to było tam tyle kurzu, że miał prawo to nie działać jak trzeba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli masz podgrzewane fotele, to coś nie tak jest w obwodzie czujnika temperatury w fotelu pasażera.

Nie wpływa to na działanie klimy. ;-)

No, mam fotele podgrzewane. Hm. Gdzie ten czujnik jest w fotelu? W którym miejscu? Wiecie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik znajduje się w siedzisku blisko oparcia po środku.

Żeby się do niego dobrać trzeba rozbierać fotel... :kwasny: przechodziłem przez to, mój miał zwarcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie pamiętam czy sprawdzałem ile było w blokach pomiarowych, ale fotel nie grzał, a gdy zmierzyłem czujnik to okazało się że ma zwarcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam miałem problem z regulacją temperatury.Lewa strona i prawa albo chłodziła na maxa albo grzała na maxa.Wymiana panelu nie pomogła. Po podłączeniu pod komputer nie miałem żadnego błędu. Niby wszystko ok,ale nie działało. Zdecydowałem się wymienić silniczek od regulacji temperatury(ten pod schowkiem pasażera z fioletowym plastikiem)i pomogło. Miał być dobry bo błędów nie pokazywał ale coś w mim było nie tak. Proponuje wymienić ten silniczek nawet jeśli nie wyskakuje wam błąd najwyżej odeślecie kupioną część. Ździwiłem się jedynie że zaczęła działać regulacja od strony kierowcy. Może są jakoś powiązane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cofam słowa,dwa dni cieszyłem sprawną klimatyzacją. Znowu się popsuło. Po wymianie silniczka nie robiłem adaptacji, poprostu zaczęła sprawnie działać. Dzisiaj podczas jazdy znowu zaczęło grzać na maxa. Powoli kończą mi się pomysły co może być nie tak . Spróbuje zrobić adaptacje ale wątpię czy pomoże. To nie silniczki i chyba nie panel klimatyzacji bo zmieniałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od adaptacji się zaczyna ..... Chocbys wymienił wszystkie silniczki na nowe to bez adaptacji żaden nie będzie pracował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...