Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Klima albo grzeje na maxa, albo chłodzi na maxa.


team111

Rekomendowane odpowiedzi

a gdzie sie znajduje silniczek od strony kierowcy ma ktos moze jakies fotostory jak tam sie dostać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie występuje ten sam problem i to jest bardzo denerwujące :/ W przyszłym tygodniu zmieniam panel na 2DIN zobaczę czy będzie jakaś różnica.

Zmiana panelu nic nie da.

Skąd ta pewność ? Jakieś inne pomysły ?

Ja zmieniłem panel i zaadaptowałem go, skasowałem błędy, wszystko książkowo, jak trzeba i nic to nie dało. Przyczyna tkwi w czymś innym, dokładnie nie doszedłem jeszcze w czym, u mnie jest to samo, chociaż po ostatniej zabawie VAGiem problem zdarza się coraz rzadziej, albo powiem tak, coraz częściej nawiewy działają, jak powinny. Na początku było to tylko wtedy jak temperatura na zewnątrz była przynajmniej 5*C, wtedy działało wszystko ok. Jak jest zimniej, to już właśnie tylko grzało na maxa mimo ustawionych 18*C. Dodam, że błędów w klimie nie mam, był jeden silniczek padnięty, ale po wymianie i skasowaniu błędów nic nie wyskakuje, a problem jest nadal. W moim temacie koledzy zaproponowali sprawdzić sterownik silnika (po numerze i opisie błędu jaki wyskakuje, bo wyskakiwało że jest problem z komunikacją z klimą przez sterownik silnika), ale tam też sucho, żadnej wilgoci. Jeszcze muszę zajrzeć do modułu komfortu jak wygląda sprawa. Jak nie, to będziemy kombinować dalej. Dwa panele klimy, oba sprawne jak się okazuje, wszystkie silniczki ok podkreślam. Może ktoś się już z tym uporał?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak czytam wasze problemy, i zastanawiam się czy to nie jest problem czujnikiem temperatury, może któryć przekłamuje :eusathink:

Mam u siebie troszkę mniej denerwujący problem, stąd pomyślałem o czujniku temperatury.

Klima niby działa jak powinna, ale jest jedno małe ale, jak wnętrze się rozgrzeje i osiągnie ustawioną temperaturę, to z kratek w tunelu grzeje tak bezlitośnie, że po dłuższej jeździe jest za gorąco w nogi. Ustawiam temperaturę na 18* z kratek w desce leci chłodniejsze powietrze, tylko z tych kratek daje gorącym. Ogólnie wnętrze ma właściwą temperaturę. :kwasny:.

Miał może ktoś taki przypadek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W B6 ile jest dokładnie czujników temperatury? Chyba 3, tak? Jeden na zewnątrz, który daje sygnał też do komputera o temperaturze zewnętrznej, kiedy jest uszkodzony, to często podaje złe wartości na wyświetlacz FISa, no i chyba na VAGu by pokazało, że jest z nim coś nie tak. Drugi jest koło wszystkich silniczków sterujących klapami itp, pod schowkiem, a trzeci gdzie? Koło czujnika światła? Czy tam i jeszcze w panelu klimy jest czwarty?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest 6 czujników plus czujnik nasłonecznienia, ten w panelu klimatronica pewnie nie jest ujęty na schemacie.

Page_7_Air_conditioning_system.jpg

---------- Post dopisany at 20:09 ---------- Poprzedni post napisany at 19:47 ----------

Może wam się przydać

zestawienie bloków wartości mierzonych:

Page_1_Klima_Zestawienie_blok_w_warto_ci_mierz.jpg Page_2_Klima_Zestawienie_blok_w_warto_ci_mierz.jpg Page_3_Klima_Zestawienie_blok_w_warto_ci_mierz.jpg Page_4_Klima_Zestawienie_blok_w_warto_ci_mierz.jpg Page_5_Klima_Zestawienie_blok_w_warto_ci_mierz.jpg Page_6_Klima_Zestawienie_blok_w_warto_ci_mierz.jpg

Page_7_Klima_Zestawienie_blok_w_warto_ci_mierz.jpg Page_8_Klima_Zestawienie_blok_w_warto_ci_mierz.jpg Page_9_Klima_Zestawienie_blok_w_warto_ci_mierz.jpg

---------- Post dopisany at 20:17 ---------- Poprzedni post napisany at 20:09 ----------

I jeszcze to

Zależne od temperatury wartości rezystancji czujników:

Page_1_Zale_ne_od_temperatury_warto_ci_rezysta.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy jest możliwość, że tak się dzieje, dlatego, że moja chłodnica klimatyzacji jest nieszczelna? Mam zamiar na wiosnę ją wymienić, bo puszcza środek i muszę 2 razy w sezonie ją napełniać. Tylko, czy przez nią może teraz się tak dziać? Wydaje mi się, że nie, bo w trybie econ dzieje się to samo, że mimo 18*C ustawionych na panelu, grzeje na maxa. Dziwi mnie, że ma na to wpływ temperatura zewnętrzna jak już pisałem wcześniej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chłodnica raczej nie ma tu nic do tego, bardziej stawiałbym na walnięty czujnik temperatury.

A temperatura zewnętrzna może mieć wpływ, bo któryś czujnik może tylko przekłamywać, a nie uległ całkowitemu uszkodzeniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli czujnik przekłamuje to pewnie Vag błędu nie pokarze.

Musisz zajrzeć do bloków pomiarowych jakie są temperatury z poszczególnych czujników.

Z naciskiem na czujniki G17 i G263, pozostałe to po dwa na stronę kierowcy i pasażera.

Gdyby któryś z nich nie domagał to miałbyś inną temperaturę w nie których kratkach.

Wskazanie Vaga mógłbyś porównać z kimś u którego klima działa prawidłowo.

Albo mierzyć oporność czujników miernikiem, wartości podałem. :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam ten sam problem co wy :facepalm: draże temat od ok roku bez zmian....... Silnik mam ok sprawdzałem opornosc i nie w tym leży problem. Problem tkwi w sygnale z klimatronika, grupa 3 i 4 wartosci mierzonych obrazuje wartosci położenia klap sterującymi temp. w pierwszym okienku jest wartosc rzeczywista w drugim wartość zadana (identyczna zasada jak z kierownicami turbo) u mnie jest tak ze gdy ustawie na LO wartosci zadane spadają odrazu do minimum zakresu czyli ok 26 chwile potem rzeczywiste czyli sam silnik wykonuje rozkaz ECU. Gdy przestawię na 18C wartosc zadana odrazu wskakuje na maxa czyli ok 220 silnik otwiera ciepłe powietrze na maxa i jest pupa blada :facepalm: nie ma wartosci pośrednich czyli tak jak u wszystkich z was.

I teraz pytanie gdzie tkwi problem ??????? kodowanie czy rzeczywiście czujniki temp ?????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Należałoby sprawdzić wszystkie czujniki, jak i zaadaptować klimatronik. U mnie adaptacja nie pomogła niestety, a miałem 2 panele o tym samym oznaczeniu. Pechem byłoby, gdyby okazało się, że oba mają jakąś wadę i to jednak przez panele, ale muszę sprawdzić czujniki najpierw, żeby mieć pewność, a za nie jeszcze się nie brałem, bo nie miałem nawet kiedy.. :kwasny:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O jak fajnie że nie jestem sam :wink: zaledwie z 10 razy działała mi dobrze temperatura nawiewu, przeważnie jest tak jak u was.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie kapuję? Chcecie w zimę klime włączyć? Nie ma takiej opcji. W b6 zamiast klimy rusza farelek. ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niestety problem dalej nie rozwiązany. Sprawdzałem u kolegi u którego wszystko działa prawidłowo wartości mierzone na vagu, gdy ustawiałem na LO wartosc zadana jest ok 30 gdy daje 18C wartosc idzie do maksymalnej wartosci ale z nawiewu leci chłodne powietrze, u mnie jest identycznie a z nawiewu wali gorąc. Przy następnym podejsciu do tematu bede sprawdzał czujniki temp moze w nich jest problem. Pisał do mnie gosc z wawy ze ma klimatronik do testów ale z racji ujemnej temp nie mam zamiaru dotykać sie do żadnych plastików do wiosny bo przy takiej temp mozna narobić samych szkód

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja takze podpinam sie do tematu.mam tzn mój teść ma to samo w swoim małyszu. myslałem ze juz ktos wynalazl lek na tą usterkę...ale jednak nie....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie od strony kierowcy miałem albo LO full zima albo już od 18 full gorące. A od pasażera ok. Okazało się ze nie łączył potencjometr w silniczku klapy nad pedałem gazu i klimatyzacja widziała tylko dwie pozycje otwarty zamknięty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...