Skocz do zawartości
IGNOROWANY

dziwny problem z termostatem


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wymieniliśmy termostat w AUDI A6 C5 1.9TDI AWX 130KM.Problem polegał na tym ,że temp. miał w okolicach 70 stopni.Po wymianie na termostat firmy WAHLER temp. szybko rośnie ale zatrzymuje się przed 90 stopniami.Dokładnie zatrzymuje się na 88 stopniach i dalej ani rusz.Na termostacie pisało temp.otwarcia 87 stopni sprzedawca powiedział, że tak ma być co dla mnie jest dziwne bo z tego co wiem i ja tak też mam,że ma być 90 stopni.Gdzie jest problem mam tak mu zostawić to czy coś z tym zrobić.

Opublikowano

Dziwne, bo ja tez wymienilem na wahlera i wskazowka jest na 90 rowno :)

Opublikowano

dobrze na wszystko potrzebuje podpięcie do komputera, którego nie mam więc muszę się udać gdzieś a jakie cyferki powinny być na tym kanale 49 i jakie powinny być ustawienia wskaźników.Mam jeszcze jedno pytanie czy może to być też wina czujnika temperatury.

---------- Post dopisany at 21:00 ---------- Poprzedni post napisany at 20:10 ----------

Chyba spieprzyłem sprawę bo on ma silnik 1.9tdi 130km z skrzynią 6 biegową czy to oznacza,że ma silnik AVF i wtedy to coś ma na rzeczy

Opublikowano

na 49 masz mieć temp. silnika z reguły ponad 90, a na kanale 51 ma byc 90, wskaźniki odpalasz test i ma wskoczyć wskazówka na 90, czujnik też może przekłamywać. wstaw zdjęcie z miejsca kierowcy to ci powiem[y] czy tak ma być

Opublikowano

ok zrobię to jutro a czy jest jakaś różnica miedzy AVX I AVF jutro sprawdzę dokładnie jaki ma silnik powinno być na wlepce obudowy rozrządu

Opublikowano

co ty piszesz za glupoty. jak moze ci pokazywac caly czas 90 stopni jak ise otwiera przy 87 stopniach. caly czas by mial otwarty i nie dogrzany silnik. w audi jest tak ze nie bedzie rowno na 90 zawsze tyci mniej wskazowka przechylona chyba ze grzebane przy zegarach. jesli po miescie masz do 90 na klimie kanal 49 to oki przelec sie w trase i zobacz czy nie spada ponizej 80 stopni. jednym slowem narazie z tego co piszesz jest oki.

Opublikowano

sam piszesz głupoty bo 87 to jest punkt w którym termostat zaczyna się otwierać i nie mieszaj, może u ciebie tak jest ale w sprawnym układzie temp robocza to 90 stopni

Opublikowano

Temp rzeczywista masz bodaj 78-105 a na blacie stoi na 90 temp normalnej pracy jak jest zimno to około 82-84

Opublikowano

No ja mam zawsze 90 stopni dokładnie mi stoi na wprost i ani ciut więcej ani mniej sprawdziłem dziś ma silnik AVF a kupowaliśmy do AWX nie wiem czy ma to jakieś znaczenie zapomniałem zrobić zdjęcia ale jest dokładnie przed gruba kreską wskazującą 90 stopni

Opublikowano

Problemem sa tez czujniki te oryginalne czy z carsu czy z ASO poprostu na starcie pokazują złą temp.

Opublikowano

U mnie w AVF jak już wejdzie na 90C to tak sztywno trzyma, nic mniej nic więcej.

Opublikowano

I tak powinno być a tu coś jest nie tak właśnie trzeba podepną pod komputer bo termostat chyba jest sprawny jak poprawa znacząca

Opublikowano

Witam, kupilem audi a4 90km z 1997r. problem moj polega na tym, ze dlugo nagrzewa sie slinik, a jak juz osiagnie temp. to 90 stopni (czyli nie mam momentu ze przekracza 90 stopni) przypuszczam, ze jest walniety termostat, ale moge sie mylic. Dodam, ze wskazowka pokazuje 90 stopni po przejechaniu jakis 15-20km. Pomozcie w dedukcji..Pydr

Opublikowano

Wygląda na walnięty termostat:eusathink: Czy jak wejdzie na 90C to tak juz trzyma czy masz whania tej wskazówki, może opada trochę niżej niż 90C?

Opublikowano

sluchaj na kodzie 49c pokazuje mi w przedziale 89 (krotki postoj) 90-92 (podczas jazdy), teraz własnie prz temperaturze na zewnatrz + 4 oC, przejechalem droge okolo 5km w czasie 5-6min nagrzal sie do 68 oC to normalne w tych modelach?

---------- Post dopisany at 08:41 ---------- Poprzedni post napisany at 08:35 ----------

ale wskazowka , faktycznie pokazuje stala tem bez zadnych wahań, czyli mam rozumiec ze termostat jest walniety,obieg caly czas otwarty dlatego tak dlugo sie nagrzewa?

---------- Post dopisany at 10:07 ---------- Poprzedni post napisany at 08:41 ----------

no i doszedl tez inny problem wisco przy zimnym silniku nie do zatrzymania...czy to ma wlasnie wplyw na chlodzenie?dodam ze jak auto na postosuj to tem od razu spada do kolo 87-88

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...