Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Modyfikacje A4 B6 S-Line 1.9 AVF by Juby_p


juby_p

Rekomendowane odpowiedzi

Zainteresowani tuningiem TDI już pewnie znają moje auto i to co było w nim grzebane oraz dalsze losy.... po tym postanowiłem odbudować silnik. Oto lista obecnych modyfikacji jakie są lub były prowadzone.

Modyfikacje silnika.

- Słupek ASZ

- Honowanie cylindrów

- Wymiana pierścieni

- Planowanie głowicy

- Śruby głowicy ARL

- Docieranie zaworów - gniazda i zwory nie wyklepane

- Wymiana popychaczy - były powycierane

- Wymiana wałka rozrządu - Oryginalny z malutkim przebiegiem

- Nowy pasek rozrządu - reszta wymieniona na nowe (Oryginalne) jakieś 3 tyś temu

- Nowy dwumas LUK

- Regenerowana tarcza i docisk sprzęgłowy (okładziny zbrojone kevlarem)

- Nowe łożyska - podpierające wałek sprzęgłowy i oporowe

- Wymiana pompowtryskiwaczy z uszczelkami i popychaczami śrubami regulacyjnymi i mocującymi

Wszystko zostało poskładane z pieczołowitości i dokładnością według instrukcji serwisowej plus kilka usprawnień:)

74472356.th.jpg 75832114.th.jpg 93993445.th.jpg 69692786.th.jpg 28439693.th.jpg 98089573.th.jpg 26404699.th.jpg 93673078.th.jpg 68089443.th.jpg 36249342.th.jpg imag0581h.th.jpg imag0575q.th.jpg imag0574t.th.jpg imag0593h.th.jpg imag0592p.th.jpg imag0590s.th.jpg

Na tak przygotowanym silniku zamontowane zostało GTB1756VK. Turbina przerobiona i zespawana z kolektorem przez mnie.

dscn4995q.th.jpg dscn4996r.th.jpg thumbnmail.png dscn4999t.th.jpg

Modyfikacje układu dolotowego

- FMIC 550x180x65mm

- Orurowanie inox 54mm

- Brak EGR

- Klapa gaszenia 2.5TDI

dscn4948a.th.jpg dscn4947e.th.jpg dscn4946f.th.jpg dscn4949.th.jpg dscn4945.th.jpg imag0576m.th.jpg imag0570u.th.jpg

Modyfikacje układu wydechowego

- DP 64mm

- Rura do tłumika środkowego i tłumik środkowy przelotowy 60mm

- Końcowe tłumiki oryginalne

dscn5015y.th.jpg dscn5014v.th.jpg dscn5013m.th.jpg dscn5012i.th.jpg dscn5011z.th.jpg

Modyfikacje układu hamulcowego

- Tarcze przód 345mm

- Trcze tył 300mm również wentylowne

- wymiana płyn hamulcowego na DOT 5.1

audiavfgtb17.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z niecierpliwością oczekuję odpalenia AVFa... Mody pełna profeska, wszystko według założeń fabrycznych ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skłądanie ,docieranie,zmiana oleju i docelowe strojenie ...taki obraz mam w mej głowie na twoj silnik:-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponieważ z dłubnietą Ibizą lub audiA3 i tak nie ma co się ścigać- jakiej turbiny bys nie zakładał :wink: Do długiej, bezawaryjnej ale też całkiem przyjemniej jazdy takim autem gtb17 w zupełności powinna wystarczyć. Do A6 które jest jeszcze cięższe, GTB22 ma sens. Dodatkową zaleta jest to że pod machą jest sporo więcej miejsca niż w A4 na montaż dużego turbo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tłok jest taki sam w ASZ, ARL, AVF, AWX.

Dokładnie tłoki wał blok wszystko to samo czy to ASZ czy ARL czy AVF AWX wiec niema różnicy kupiłem to co było.

Pompki są owiane tajemnicą, zobaczymy jakie dadzą wyniki.

Tłoki są z zakupionego słupka włożyłem cały komplet + nowe pierścienie

---------- Post dopisany at 09:44 ---------- Poprzedni post napisany at 09:41 ----------

skłądanie ,docieranie,zmiana oleju i docelowe strojenie ...taki obraz mam w mej głowie na twoj silnik:-)

Dokładnie na dzień dobry jak ci mówiłem będzie wgrany program na około 160koni przed strojeniem shamujemy zobaczymy czy tyle wyda i będziemy stroić:)

Wielkie dzięki za wsparcie i pomoc:)!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a dlaczego nie wsadzisz gtb22????

Po pierwsze chce złamać pewien stereotyp

Po drugie Waldek ma racje 17-stka to turbo na którym dół masz seryjny lub mocniejszy nawet a góra jest hmm..... po za tym i przede wszystkim ma zajebistą reakcję na pedał gazu oczywiście pod warunkiem dobrej przeróbki i stworzenia prawidłowej mapy N75

Po trzecie jak znajdzie się chętny na moje turbo to sprzedam i założę 22....

---------- Post dopisany at 09:58 ---------- Poprzedni post napisany at 09:54 ----------

Wał korbowy jest inny 038 105 021k (arl) 038 105 021l (asz). Podobno jest mocniejszy i jest w stanie przez to znieść większe doładowanie dołem :)

Mój Edek podaje numer 038 105 021k dla ASZ i ARL :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piotrek jak zawsze pełen profesjonalizm, wszystko zrobione jak powinno być, dopiero teraz przy tak ogarniętym motorze wynik będzie konkretny. Chociaż przed awarią też według mnie konkretnie się to odpychało. Powyższe mody i Quattro, robią z tej A4 bardzo przyjemne wozidełko do przemieszczania się na co dzień. Jednym słowem Gratulacje!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gratulować to bedziecie jak zakończymy operację :-)

Narazie to sa tylko puzle...mam nadzieje ze dzięki dokładnosci i sumiennosci przy wykonaniu prac wynik będzie satysfakcjonujący.

Dzięki dostępnosci hamowni 24h/dobe możemy monitorować przyrosty i zmiany po każdej korekcie.

Pan Waldek proszę cie ...z tym wałem nie opowiadaj bajek ...wały i korby są takie same asz/arl/asz/avf i w każdym przypadku mozna dawkować jednakowo newton z dołu

Jedyna różnica arl vs cała reszta PD to śruby głowicy ,które w tym przypadku zostały zmienione na najmocniejsze ze wszystkich seryjnych PD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

jak wygląda klapa gasząca z 2,5 TDI i jakie są jej zalety? jest na fotkach zamieszczonych przez ciebie?

Taka jest zaleta, że można ją połączyć z dolotem na normalną opaskę zaciskową w tym miejscu co normalnie u nas jest szybkozłączka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

jak wygląda klapa gasząca z 2,5 TDI i jakie są jej zalety? jest na fotkach zamieszczonych przez ciebie?

Fotka będzie w tygodniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

jak wygląda klapa gasząca z 2,5 TDI i jakie są jej zalety? jest na fotkach zamieszczonych przez ciebie?

Taka jest zaleta, że można ją połączyć z dolotem na normalną opaskę zaciskową w tym miejscu co normalnie u nas jest szybkozłączka.

no proszę człowiek się całe życie uczy ma :kwasny: ma ktoś numer tej klapy?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spokojnie koledzy bo to jest klapa gaszenia z 2.5TDI z pierwszych wersji i będzie wspawana w oryginalny kolektor, odkąd mam zabawkę do spawania aluminium to szaleje, Dawid może potwierdzi przeróbkę swojego dolotu:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardziej bym się na twoim miejscu szczycił przeróbką sterowania vnt gtb22. Twoje spawy niczym nie różnią się od fabrycznych. Ważne, że jest przetop i umiejętności manualne spawacza i jest sukces. Generalnie całkowite zmodzenie tdi na 200ps+ może zostać wykonane tak zajedwabiście i w tak fajnych cenach, że aż żal nie modzić :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...