Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

Czyszczenie kierownic-problem i błędy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.Potrzebuje pomocy i pilnej odpowiedzi.Silnik AFN 110 Km.Występował tryb awaryjny na vagu 575.Sprawdziłem przeładowanie 2570 mbar.Wymusiłem prace w BS 011 bardzo małe skoki ciśnienia.Turbo poszło na stół.Czyściliśmy wg.linku z forum.Jak rozłożyliśmy to znaki stawialiśmy.Po wyczyszczeniu kierownic założeniu i pierścień ,chodzą lala.dźwignia w całym zakresie od jednej strony do drugiej ogranicznika.Zmontowaliśmy, założyliśmy przewody,puściliśmy się a samochód nie ma mocy.Doładowuje do 1500mbar i błąd 575.Różnica ciśnienia.Zatrzymałem samochód sztanga na odpalonym silniku jest na dole(wg opisów kolegów po zapaleniu powinna być max u góry). Wymusiłem w BS i znowu sztanga stoi.Zgasiłem silnik i dmucham w wężyk(wężyk siedział na gruszce a zaciągałem powietrze od N75)i dźwignia działa. Włączłem zapłon by zobaczyć napięcie na N75 i na wtyczce jest 6V.Nie powinno być 12V?Zapiełem wtykę i teraz najlepsze pokazał się błąd 01262-N75 zwarcie do plusa.Błąd ten nie chce się skasować?Czy to małe napięcie lub zwara jest przyczyną?

Jeszcze coś zauważyliśmy brak wężyka który był wpiety do trójnika od strony,koło N75 i wg. rysunków jego koniec wchodzi do zasobnika podciśnienia.Czy to ma też wpływ na brak wciągnięcia sztangi po odpaleniu silnika?Proszę o sugestie i pilne odpowiedzi na moje pytania.Jak ktoś ma jakieś pomysły to sprawdzę wszystko.Dziś przerwałem poszukiwania bo noc mnie zastała.Jutro jeszcze posprawdzam i pomierzę opór zamienię także zawory sterujące a najpierw założę wężyk:hi:

Opublikowano

pomiar od strony wiązki zapłon włączony powinno byc od 12 do 15 V pomiędzy zaciskiem 1 a masa

rezystancja n75 zapłon wyłączony wtyczka odłączona pomiar od strony podzespołu pomiędzy zac.1 a zac. 2 od 14...20 Ohm

brak wężyka ma znaczenie bo jest wtedy nie szczelnośc w podciśnieniach

Opublikowano

Dzieki. Właśnie to znalazłem co napisałeś.Mój błąd polega na tym że ja zmierzyłem napięcie na stykach 1i 2 a nie na 1 i masie:facepalm:to przez to ,że się ściemniło...Jutro rzeźbie...Tylko dlaczego błąd 01262 N75 się nie kasuje?Dzięki i czekam na pomysły

Opublikowano

jeśli bład się nie kasuje to oznacza ze usterka występuje cały czas i jej nie można usunąc może to świadczyc o braku przejścia na wtyczce przerwany przewód lu uszkodzony sam n 75 takie mogą byc przyczyny tego błedu

Opublikowano

Błąd skasowany.Napięcie na zaworze dobre,opór też.Wężyk podłączony.sztanga po odpaleniu weszła do gruszki.Na wszelki wypadek wymienione przewody na nowe,sprawdzone połaczenia wężyków.Ciśnienie wzrosło(prze podłaczeniem wężyka było max 1200 mbar)do 1600 mbar.Jest nadal niedoładowanie.Wklejam logi przed czyszczenie gdzie było przeładowanie i po czyszczeniu niedoładowanie.Wtedy jak i teraz wystepuje błąd 575 różnica w ciśnieniu doładowania-to oczywiste bo wtedy było go za dużo a teraz za mało.Tylko co powoduje niedoładowanie?Samochód do 110 km/h rwie bruk.Jak złapie tryb awaryjny sztanga max na dole.Jak zgasi motor,zresetuje,zapali idzie do góry.Logi nie kompletne-nie mój samochód i niektórzy nie wieżą w komputery,programy i to co pokazuje vaga.

011 przed czyszczeni...jpg | wasermann | Fotki, Zdjcia, Obrazki Fotosik.pl-011MB przed czyszczeniem

Kierownice przed czy...jpg | wasermann | Fotki, Zdjcia, Obrazki Fotosik.pl-kierownice przed czyszczeniem

Po czyszczeniu

011 na N75.jpg | wasermann | Fotki, Zdjcia, Obrazki Fotosik.pl-011 MB na N75 po czyszczeniu

011 MB na zamieniony...jpg | wasermann | Fotki, Zdjcia, Obrazki Fotosik.pl-011 MB na zamieniony...jpg | wasermann | Fotki, Zdjcia, Obrazki Fotosik.pl[/url]-011 MB na zamienionym na N18

011 BS po czyszczeni...jpg | wasermann | Fotki, Zdjcia, Obrazki Fotosik.pl-011 BS po czyszczeni...jpg | wasermann | Fotki, Zdjcia, Obrazki Fotosik.pl[/url]-011 BS po czyszczeniu kierownic

Dodatkowo logi 003 statyczne bo EGR mi się nie podobał.Jakoś dziwnie(od samego początku) w BS wartości były na poziomie 400-500 mg/skok.Jakoś po przegnaniu, nagle otworzył i zamykał normalni-było jak na logu.Zaślepiać?co o nim sądzicie?

003 MB.jpg | wasermann | Fotki, Zdjcia, Obrazki Fotosik.pl-003 MB.jpg | wasermann | Fotki, Zdjcia, Obrazki Fotosik.pl[/url]-003 MB

003 BS.jpg | wasermann | Fotki, Zdjcia, Obrazki Fotosik.pl-003 BS.jpg | wasermann | Fotki, Zdjcia, Obrazki Fotosik.pl[/url]-003 BS

Znalazłem jeszcze coś takiego że może turbo uszkodzone,np.zatkany kat i węzyk który idzie o ECU gdzies popuszcza.Czekam na opinie:whistling:

---------- Post dopisany at 22:42 ---------- Poprzedni post napisany at 16:31 ----------

A jak popuszczę śruby za turbo łączące je z wydechem to wystarczy i wtedy spaliny nie trafia na kata wylatując zaraz za wylotem turbo?Czy tak można ominąć i sprawdzić czy kat jest zatkany?

Opublikowano

Był jeden pęknięty.i wymieniłem ten z przodu pierwszy

Opublikowano

jezeli zakres pracy silownika turbiny jest prawidlowy. powodem zbyt niskiego cisnienia moze byc nieszczelny EGR, niedroznosc katalizatora lub nieszczelnosc dolotu.

Opublikowano

Musashi czy:

1) Czy wystarczy popuścić i lekko śruby łączące tył turbo z wydechem i lekko odsunąć pojechać?W praktyce ominiemy wydech,ale można zrobić pomiar dynamiczny bez ryzyka?

2)egr wystarczy zaślepić przy dolocie do kolektora?Myślisz że popuszcza?

3)dolot do sprawdzenia razem z intercoolerem?

4)czytałem że może nawet być nieszczelny przewód na dolocie(wężyk)ten co idzie do ECU,lub przy ecu popękany?Czy to też warto sprawdzić?

Opublikowano

Zanim cokolwiek zaczniesz rozłączać to zloguj dynamicznie dwie grupy jednocześnie : 003 z 011 - wskazania pokażą czy masz nieszczelność w dolocie (osobiście wątpię by takowa była).

Następnie zloguj statycznie w trybie Meas. Block grupę 010 - wskazania pokażą czy czujnik ciśnienia doładowania i czujnik barometryczny funkcjonują prawidłowo. (wydaje mi się, że szwankuje albo czujnik barometryczny albo doładowania albo faktycznie jest walnięty wężyk, który do niego dochodzi).

Opublikowano

Ok

---------- Post dopisany 30-11-2012 at 21:53 ---------- Poprzedni post napisany 26-11-2012 at 16:15 ----------

Witam ponownie.Sztomel to logi które chciałeś zobaczyć

003,011 MB.jpg | wasermann | Fotki, Zdjcia, Obrazki Fotosik.pl-003,011 MB

010 MB.jpg | wasermann | Fotki, Zdjcia, Obrazki Fotosik.pl-010 MB

Po wymianie wężyków do ECU(siedziały luźno zwłaszcza ten przy sterowniku) i zaślepieniu EGR

003,011 MB po wymian...jpg | wasermann | Fotki, Zdjcia, Obrazki Fotosik.pl-003,011 MB po wymianie wężyków i zaślepka EGR

010 MB po wymianie w...jpg | wasermann | Fotki, Zdjcia, Obrazki Fotosik.pl-010 MB też po tych zmianach.I co tam jakieś sugestie?

Nie odkręcaliśmy wydechu od turbo,bo ja miałem tylko 12 łamaną i długą.A czy jak dobrze poluzuje to uzyskam efekt ominięcia kata?zeby go szybko wykluczyć?

Opublikowano

A jednak nieszczelność w dolocie : bardzo wysoka masa powietrza w grupie 003 przy wyraźnym niedoładowaniu w grupie 011 (logi dynamiczne), czujniki ciśnienia : doładowania i barometryczny - sprawne.

Opublikowano

No to do sprawdzenia cały dolot(gruba rura wokół silnika połączenie z intercolerem i do turbo)Czy jeszcze szukać gdzieś?Czy coś ominełem?Dlaczego masa powietrza wzrasta a ciśnienie maleje?jak to jest?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...