Onkel Opublikowano 6 Grudnia 2012 Opublikowano 6 Grudnia 2012 Witam czytałem gdzieś o tym "trykaniu" zaraz po odpaleniu i tam pisali że jakiś zaworek zwrotny puszcza olej ale nie mogę teraz znaleźć tego postu Chodzi o to że jak samochód odpalisz na krótką chwilę(krótką trasę 2-3km) żeby nie złapał pełnej temperatury to następnego dnia tego trykania nie będzie bo olej się nie zdąży nagrzać i nie spłynie po zgaszeniu auta może sprawdź czy u ciebie jest podobnie bo w moim przypadku tak właśnie jest ale nie wiem co z tym zrobić bo nie mogę znaleźć tego postu wiec nie wiem czy rozwiązali problem Jeśli u ciebie jest podobnie to daj znać myślę że wymiana całego łańcucha z napinaczami to ostateczność(trochę drogo) szczególnie jeśli to nie jest przyczyna Chłopak chyba ma rację. Ale dokładnie przeprowadze jeszcze testy i napisze za jakiś tydzień.
darkle Opublikowano 6 Grudnia 2012 Opublikowano 6 Grudnia 2012 Na tamte czasy tak skonstruowane zmienne fazy top już było coś.Wariatory to chyba nie najlepsze rozwiązanie patrz alfa romeo. Ponadto, rozdzielenie napędu na wałek wydechowy i ssący powoduje powstanie większych naprężeń na pasku/łańcuchu napędu - wtedy gdy jest to wspólny napęd obu wałków. Spowodowane jest to "odbijaniem" wałków w wyniku nacisku sprężyn zaworowych. Przy jednym wałku siły te są w znacznym stopni zniwelowane. Dlatego częstym rozwiązaniem jest napędzanie tylko jednego wałka, a drugi jest napędzany za pośrednictwem pierwszego. Przy takim rozwiązaniu siły na napędzie rozrządu pomiędzy wałem korbowym a wałkiem są porównywalne z rozwiązaniem SOHC. W sumie coś w tym musi faktycznie być. A ja już myślałem że to rozwiązanie jest całkiem bez sensu. Prawdopodobnie pozwoliło to na wydłużenie interwału wymiany paska co te 120 tys. Z tym że ja wolałbym wymienić ten pasek co 60tys i nie słuchać terkotów i nie wymieniać dodatkowo łańcuszka i napinacza
maf Opublikowano 6 Grudnia 2012 Opublikowano 6 Grudnia 2012 Nie wiem czy czasem nie zełgam ale gdzieś spotkałem się z informacją, że ten zaworek który może puszczać olej jest w samym napinaczu. Może to ktoś potwierdzić albo zaprzeczyć ?
laki83 Opublikowano 6 Grudnia 2012 Autor Opublikowano 6 Grudnia 2012 to wyjdzie na to za chwile że wszystkie odgłosy i sprawy w aucie ktore mnie wkurw...ą są normalnościa i będzie ''ten typ tak ma''
Fr0styyy. Opublikowano 6 Grudnia 2012 Opublikowano 6 Grudnia 2012 Mi zawsze przy mrozach tyrkało tą sekundę a ostatnio kompletnie nic, odpalam prz -5 i cisza
domjenick Opublikowano 6 Grudnia 2012 Opublikowano 6 Grudnia 2012 ja to w ogóle nie rozumiem, szukania dziury w całym-kilka osób tak miało/ma dalej-nic poza tym się nie dzieje-teoria o spływającym oleju-potwierdzona kilkakrotnie, auto z przebiegiem 1XX tys przebiegu-niestety, ale tak będzie miało, bo elementy poruszane są w nim od biliona razy, przez te wszystkie lata- no siłą rzeczy muszą się coś minimalnie poluzować i dopiero olej to uszczelnia na tyle, że nic już potem nie słychać... jeśli chcesz, by 11 letnie auto chodziło, jak szwajcarski zegarek-będziesz musiał wymienić wszystko-na nowe-dotrzeć, przez jakieś 5 tysięcy km i nie będzie żadnego problemu z porannym -chwilowym terkotaniem, jak diesel...
laki83 Opublikowano 7 Grudnia 2012 Autor Opublikowano 7 Grudnia 2012 w sumie jesli okazuje sie że tak to ma być to nawet dobrze...przynajmniej troche kasy zostanie w kieszeni..i pójdzie na mody:decayed:
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się