Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

Intercooler zalany olejem


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Intercooler jest zalany olejem z wnętrznej strony.Z rur łączących IC (ta od dołu) cieknie olej z rury łączącej IC z EGR na łączeniu leci olej i to konkretnie z zaślepionego EGR leci lekko olej przez otworki które pracują razem z gruszką gaszącą (chyba tak to sie piesze),ogólnie cały silnik po prawej gdy staniemy na przeciwko kierowcvy jest w oleju nawet amorytzatory z prawej są w oleju.Skoro nasiakne przy IC raczej napewno IC,czy szukać gdzie indziej przyczyny? Myślicie ze to cos poważnego?

Opublikowano

Na samą turbinę może nie ale nadmiar oleju spowoduje zbyt intensywną pracę separatora (odmy), który może nie spełniać swojego zadania i olej będzie wędrował do dolotu.

Opublikowano

że tak się wtrącę. witam, posiadałem w tamtym roku skodę octavię 1.9 , wymieniony został silnik i miałem dziurawy intercooler, ktory caly czas był w oleju, mechanicy mowili ze to albo turbina, drudzy ze to moze pierscienie. zauwazylem ze oleju nie było jak dawałem jej troche popalić, tj jezdzilem dosyc szybko, aby turbo było non stop odpalone, oleju było wtedy albo mało albo wogole. poł roku pozniej dałem do kolegi i sie okazało ze odma była zapchana.

btw turbine w audi kiedys regenorwałem w a4 b5 1.9 koszt regeneracji wynosił ok 800 pln , nowa 1200 jakoś tak, ty masz b6 to może już droższa, aczkolwiek nikt mi nie powiedział nigdy ze nie warto turbo regenerować.

pozdrawiam

Opublikowano

Panowie zależy jaka to turbina. Ja mam w AVF ze zmienną geometrią. A tych dobry zakład nie regeneruje. Jest bardzo duże ryzyko uszkodzenia silnika i samej turbiny. Z tego co zbadałem temat to ty też masz ze zmienną geometrią. Mi też olej dostał do Intercooler jednak turbina nie hałasuje i nie mam spadku mocy. Sprawdzę odmę tak mi już radziła nie jedna osoba zajmująca się regenereacją. Człowiek z motoareny tak mi polecił. Dodał że wycofali się z regeneracji turbin ze zmienną geometrią, dlaczego, poczytajcie:

VNT/ VTG - Moto Remo - Turbosprężarki,Sprężarki - sprzedaż, naprawa, diagnostyka, tuning

zanim wydam 2300 na nową sprawdzę czy problem nie tkwi gdzie indziej.

Opublikowano

skoro turbawka puszcza i intercooler jest zalany i cieknie olej na zewnątrz ze plamy zostawia na asfalcie to bede mógł jechac nią do Polski,chodzi o to czy dojedzie.Mechanik,który czeka juz na mnie w Polsce mówi,że nie mam sie co martwic,że dojedzie ale mam nie wstawiac jej w pi..de i będzie ok.Co o tym myślicie??

I jeszcze jedno firma specjalizująca się w regeneracji turbin daje 2 lata gwarancji lub 30 tys.mill ze bedzie wszystko ok,280 funta...brać?????

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...