Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Akumulator BOSCH


Arkadiush

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam taki akumulator jak widać na zdjęciu

http://img15.imageshack.us/img15/5791/dsc00253ks.jpg

problem taki że nie moge otworzyć w żaden sposób tej pokrywki gdzie są korki bo chciałbym dolać wody.

Jak to otworzyć? bo w każdy możliwy sposób robiłem nawet wyjąłem aku i nic ;/:facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akumulatory Bosha z serii s3 s4 s5 są bezobsługowe. Sam mam u siebie S4 i nie ma opcji i potrzeby aby dolewać elektrolitu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akumulatory Bosha z serii s3 s4 s5 są bezobsługowe. Sam mam u siebie S4 i nie ma opcji i potrzeby aby dolewać elektrolitu.

czyli akumulator wystarczy podładować ? czy jak ?

---------- Post dopisany at 17:19 ---------- Poprzedni post napisany at 17:18 ----------

jeśli dobrze widzę to akuto to bosh s4 więc pewnie bezobsługowy.

pewnie to s4

---------- Post dopisany at 18:01 ---------- Poprzedni post napisany at 17:19 ----------

a mam jeszcze jedno pytanie. Jak odłączę akumulator to będą błędy w komputerze ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Często taka bezobsługowość kończy się uszkodzeniem akumulatora

Przerabiałem to u siebie Centra Futura.Akumulator zaczął padać zaraz po gwarancji.

Wyrwałem tą zaślepkę i brakowało 0,8l wody, dolałem ale to już nie pomogło

Gdyby miał korki pewnie zajrzał bym wcześniej i być może jeszcze by działał

Teraz kupiłem akumulator z korkami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po odłączeniu akumulatora nie będziesz miał błędów. Odłącz aku i go podładuj. Nie wiem jaki masz prostownik, jeśli jakiś prosty to uważaj żeby takiego akumulatora nie doprowadzić do gazowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W bezobsługowych bateriach jest tak że jak już jest słaba to wymiana, zwykły można zawsze uzupełnić wodą demineralizowaną i podładować na małym prądzie, ale spróbuj podładować może po prostu jest niedoładowany teraz zimowa pora i spada gęstość elektrolitu.

A ile lat ma ta bateria?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W bezobsługowych bateriach jest tak że jak już jest słaba to wymiana, zwykły można zawsze uzupełnić wodą demineralizowaną i podładować na małym prądzie, ale spróbuj podładować może po prostu jest niedoładowany teraz zimowa pora i spada gęstość elektrolitu.

A ile lat ma ta bateria?

szczerze jak go kupiłem to taki był już... tamtą zime wytrzymał a teraz widać jakby przy odpaleniu męczył się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie licz na to, że przy ujemnych temperaturach rozrusznik będzie tak samo kręcił jak przy dodatnich. Jeśli w miarę normalnie kręci to możesz podładować akumulator i ewentualnie sprawdzić napięcie ładowania (warto to zrobić przed okresem zimowym). Jak aku nie będzie trzymał i będą poważne problemy z odpalaniem mimo dobrego ładowania i nie zbyt dużego poboru prądu podczas garażowania to wtedy wymień akumulator.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie licz na to, że przy ujemnych temperaturach rozrusznik będzie tak samo kręcił jak przy dodatnich. Jeśli w miarę normalnie kręci to możesz podładować akumulator i ewentualnie sprawdzić napięcie ładowania (warto to zrobić przed okresem zimowym). Jak aku nie będzie trzymał i będą poważne problemy z odpalaniem mimo dobrego ładowania i nie zbyt dużego poboru prądu podczas garażowania to wtedy wymień akumulator.

no ok czaje

---------- Post dopisany at 20:35 ---------- Poprzedni post napisany at 18:25 ----------

Często taka bezobsługowość kończy się uszkodzeniem akumulatora

Przerabiałem to u siebie Centra Futura.Akumulator zaczął padać zaraz po gwarancji.

Wyrwałem tą zaślepkę i brakowało 0,8l wody, dolałem ale to już nie pomogło

Gdyby miał korki pewnie zajrzał bym wcześniej i być może jeszcze by działał

Teraz kupiłem akumulator z korkami

a ja tej zaślepki w ogóle nie mogę oderwać ani odczepić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dużo akumulatorów jest właśnie tak robionych, że nie można oderwać tej zaślepki lub w ogóle jej nie ma. Ja jak kupowałem trzy lata temu akumulator to wolałem kupić taki który jednak będzie miał korki i kupiłem Varte Silver 85Ah i 800A rozruchu. Lepiej mieć możliwość dolania ewentualnie wody destylowanej. Niektórzy wiercą otworki jak nie mają korków przez które dolewają wody destylowanej jak zajdzie taka potrzeba po czym je zaślepiają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dużo akumulatorów jest właśnie tak robionych, że nie można oderwać tej zaślepki lub w ogóle jej nie ma. Ja jak kupowałem trzy lata temu akumulator to wolałem kupić taki który jednak będzie miał korki i kupiłem Varte Silver 85Ah i 800A rozruchu. Lepiej mieć możliwość dolania ewentualnie wody destylowanej. Niektórzy wiercą otworki jak nie mają korków przez które dolewają wody destylowanej jak zajdzie taka potrzeba po czym je zaślepiają.

no jak ja kupiłem samochód to taki był aku i nawet go nie wymieniałem. Ale jak padnie aku to wtedy kupie z korkami :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie siedzi fabryczny a auto mam z 2004 :grin: , faktem jest że w zimie po nocnym mrozie ledwo dycha ale chłopina ma już 8 lat :naughty:

no to ciągnie Ci nieźle :decayed::decayed::decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeszcze tak ale pewno wkrótce dostanie nowe serduszko z Boscha :decayed:

ale masz też taki że nie masz możliwości dolewania wody ? czy jaki masz? :)

u mnie też chyba będzie trzeba :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Akumulatory bezobsługowe" - kocham to określenie :decayed:

Ja zawsze dwa razy w roku (przed zimą i po zimie) robię mały przegląd baterii (czyszczenie, woda destylowana, ładowarka impulsowa i wazelina techniczna na bieguny i klemy) co wystarcza żeby nie mieć problemów nawet z tymi "niemarkowymi" akumulatorami... I nie ważne jest czy bateria jest obsługowa czy nie, to tylko takie bzdury marketingowe żeby częściej kupować nowe...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Akumulatory bezobsługowe" - kocham to określenie :decayed:

Ja zawsze dwa razy w roku (przed zimą i po zimie) robię mały przegląd baterii (czyszczenie, woda destylowana, ładowarka impulsowa i wazelina techniczna na bieguny i klemy) co wystarcza żeby nie mieć problemów nawet z tymi "niemarkowymi" akumulatorami... I nie ważne jest czy bateria jest obsługowa czy nie, to tylko takie bzdury marketingowe żeby częściej kupować nowe...

no po części masz rację podłącze go do prostownika :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...