Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Słabe grzanie nawet na HI ! Jaka przyczyna ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam, mam pytanie czy dolny wąż od chłodnicy powinien być ciepły (gorący) bo mam już trzeci termostat wymienioną pompę w środku jest gorąco, a chłodnica od czasu do czasu do połowy górna część ciepła i temperature cały czas 90 stopni i dosyc szybciutko jest osiagana jakies 3 -4 km. i właśnie nie wiem czy to i normalne bo przeważnie mi z tego małego wężyka w zbiorniczku wyrównawczym płyn płynął po rozgrzaniu silnika?

Opublikowano

witam. chciałbym się przyłączyć. Mam ADR 1,8, dwa tygodnie temu podczas jazdy temperatura poszła mi na 120- padła pompa, wymieniłem. Układ odpowietrzyłem, z przewodu z dziurką z nagrzewnicy woda prawie nie leci, a w aucie jest zimno. Nagrzewnica była płukana. Mam pytanie czy w przewodach od pompy do nagrzewnicy mogło się nazbierać jakiegoś śmiecia. proszę o pomoc.

Opublikowano

Witam

Sory za ogrzanie tematu ale dopadł mnie problem zimy w aucie.

na ustawieniach HI słabo grzeje nawet przy 90C.

W aucie jest sprawny termostat, płynu nie pobiera, mam wątpliwosci co do nagrzewnicy lub klapek.

ma ktoś schemat (rysunek) które silniczki sa od czego ??

I jeszcze mam takie jedno pytanko

a mianowicie po sciągnięciu węża doprowadzającego do nagrzewnicy powinien lecieć plyn???

Mowa jest oczywiscie o zgaszonym silniku.

u mnie jest tak że po sciagnieciu wężę sa puste

to jest normalne??
czy raczej słabo odpowietrzony.

???


np po sciągnięciu węża od chłodnicy płyn bedzie uciekał a z węży od nagrzewnicy nic nie leci.

da rade to jakoś recznie uzupełnić????

Opublikowano

zsuń wąż z odpowietrznikiem na tyle dużo aż odpowietrznik stanie sie drożny,

dmuchnij mocno w zbiorniczek wyrównawczy, najlepiej przez kawałek grubego przewodu który ciasno wejdzie w otwór w zbiorniczku,

(niektórzy znudzeni odkrecaja zbiorniczek i podwieszaja go do góry ale efekt końcowy taki sam wiec po co...)

dmuchaj tak mocno i długo aż plyn zacznie sikać odpowietrznikiem do góry,

nie przestając dmuchac nasun spowrotem przewód,

przestań dmuchac i załóż opaske.

Opublikowano

Witam gdzie znajdę ten wężyk który znajduje się na dole zbiornika z płynem chłodniczy ponieważ jak wlewam płyn wszystko wylatuje dołem czy mógłbym prosić o rady albo zdjęcia gdzie ten przewód jest?

Opublikowano

odpowietrzyłem układ . troche powietrza w srodku było. jest lepiej ale tylko podczas jazdy.

Jak zatrzymam auto to gorace powietzr robi sie chłodne. i tyle.

co dalej ??
uszkodzona nagrzewnica???


dodam tylko że wężę do nagrzewnicy sa tak samo gorace jak te od chłodnicy

Opublikowano

musisz spuscic płyn i zalac układ woda destylowana z 10 torebkami kwasku cytrynowego.

pojezdzisz tak tydzien i nagrzewnica sie wyczysci z kamienia.

ale przy obecnych pogodach musisz z tym raczej poczekac zeby nie zamarzło...

Opublikowano

a jak by kwaskiem cytrynowym wypłukał sama nagrzewnice???

na ile musiał bym zostawić kwasem w nagrzewnicy aby kamień puścił.

Nie uśmiecha mi sie czekanie do wiosny.(częste podróże z 3 letnim dzieckiem)


Albo kupie jakiś inny preparat do czyszczenia nagrzewnic.

da to coś???


Czytałem o tym trochę w necie i kwaskiem cytrynowym nie powinno sie czyścić nagrzewnic bo sie rozszczelni.

Nic jutro kupie jakiś srodek i spróbuje

Opublikowano (edytowane)

mozna sama nagrzewnice ale efekty słabsze.

nic sie nie rozszczelni od kwasku, przeciez to produkt spozywczy.

niedawno sam miałem taki problem.

2 razy płukałem wada z octem,

raz woda z kwaskiem cytrynowym,

potem jeszcze 2 razy różnymi odkamieniaczami.

najwiecej syfu wyleciało po jeździe na wodzie z kwaskiem cytrynowym.

Edytowane przez marjon
Opublikowano

to kupie jutro z 5 torebek kwasku i zrobie czyszczenie.

najgorsze jest to żę nie mam bieżącej wody i węża ogrodowego na dworze. .

Ale jak czajnik przez płukania wyczyści to i nagrzewnice powinno.


Jak myślisz na ile godzin zalać kwasek do nagrzewnicy


JAk narazie płykanie nagrzewnicy sobie odpuszcze.

Układ mam zapowietrzony .

dzis po 15 minutowej walce z odpowietrzeniem układu jest już nawet ciepło na wolnych obrotach ale z odpowietrznika nadal nie sika płyn.

cieżko jest odpowietrzyć ten układ

Opublikowano

a zsunąłeś dobrze wąż aby odpowietrznik stał sie drożny i dobrze dmuchałeś??

Opublikowano

Tak.

W każdej mojej audi tak robiłem i było ok.

spróbuje dziś jeszcze raz


W czwartek po odpowietrzeniu układu ogrzewanie w środku bardzo mocno grzało aż sie dziwiłem

a dziś znów zimno jak temp dochodziła do 60C to zaczynało sie gorąco robic a jak temp doszła do 90 C to wiał sam chłód.

Na szybko sprawdziłem węże od nagrzewnicy i doprowadzajacy był goracy a powrotny też gorący ale już nie tak .


Latałem po mechanikach i każdy inaczej prawił.

Jeden mówi że jak węże od nagrzewnicy gorące to ona jest sprawna a problem leży w klapie ciepło/zimno

drugi znów na odwrót itd


teraz to już sam nie wiem.


dostane sie do klapy ciepło/zimno przez wyciagania całej deski???


Panowie a od czego jest ta klapa pod filtrem przeciwpyłkowym??/

Opublikowano

Panowie MAM taki sam problem wszystko jest ok a dmuchawa zimnym dopiero jAk przyjadę 60km to coś dmuchnie ciepłym ale TO nie TO klapki chodzą sprawdzałem

Opublikowano

Panowie dziś zauważyłem że jak przy 90 C zrobi sie lekkie cisnienie w układzie to ogrzewanie znika.



porównałem twardość węży z audi b7 i sa takie same.


w starym ADR miałem twarde węże i ogrzewanie było.


Jutro robie kolejny test


Opublikowano

Pytanie czy tobie też grzeje troszkę ciepłym przy wyższych obrotach powyżej 3000tyś

Opublikowano

wszystko jest w temacie

Opublikowano

Sprawdz termostat lub nagrzewnice.

Opublikowano

Na przyszłość świeżaki czytajcie troche tematy. termostat sprawny!!

Panowie powiem tyle. żle odpowietrzałem układ i dlatego nie było ciepła.

po 3krotnym odpowietrzeniu układu nawet na wolnych obrotach napierdziela gorące powietrze.

I znów jestem zadowolony z auta.

Opublikowano (edytowane)

Panowie w jaki sposób i najłatwiejszy odpowietrzyć układ ? Dodam iż po przejechaniu kilku km temp hi i wieje ciepłym powietrzem i węże są ciepłe , który to wąż jest do odpowietrzania ? Lewy czy prawy ? Czy zagrzanie silnika i korka zbiorniczka wyrównawczego jest dobrym rozwiązaniem zeby bąbelki wyleciały ?

Edytowane przez mks1948

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...