Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Dziwne działanie wentylatora klimatyzacji


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Mam dziwny problem z ogrzewaniem (a4 B7 2005 diesel 2.0) - a mianowicie:

Nastawa auto

Kiedy samochód jest zimny wentylator działa z wydajnością "jednej kreski" ok jest to dla mnie zrozumiałe silnik jest zimny brak ciepłego czynnika. W marę jak nagrzewa się silnik wentylator działa z większą wydajnością (zrozumiałe klimatronik próbuje utrzymać zadaną tmp. wewnątrz). Później obroty wentylatora utrzymują się na tym samym poziomie. (gdzieś tak w połowie zakresu),

Po jakimś czasie następuje dziwne zachowanie a mianowicie: pomimo takiej samej wydajności wentylatora, powietrz jest coraz mniej - po prostu mniej wieje.

Co dziwne jeśli przejdę do ustawień ręcznych i dam nawiew tylko przez kratki z przodu to ta wydajność jest tak samo znikoma pomimo że na ustawieniach mocy nadmuchu jest na maksa.

Po wyłączeniu samochodu i odczekaniu jakiejś chwili 10 15 min. wydajność wentylatora wraca do normy i wieje z kratek aż głowę chce urwać.

Proszę o poradę.

Dodam że autko świeżo zakupione.

Opublikowano

Na początek sprawdź błędy i zrób nastawy podstawowe w klimatroniku. Potrzebujesz VAG do tego.

Opublikowano

Ok. Dzięki za podpowiedzi. Muszę teraz sprawdzić kto w okolicy ma takowe urządzenia. Pozdrawiam

Opublikowano

Mam ten sam problem..ale w b6.

Tylko ze u mnie jak wlacze spryskiwacze szyby to nadmuch sie zwieksza tak na ok 10s i pozniej "cichnie"

Opublikowano
Mam ten sam problem..ale w b6.

Tylko ze u mnie jak wlacze spryskiwacze szyby to nadmuch sie zwieksza tak na ok 10s i pozniej "cichnie"

Mam to samo

Opublikowano
Mam ten sam problem..ale w b6.

Tylko ze u mnie jak wlacze spryskiwacze szyby to nadmuch sie zwieksza tak na ok 10s i pozniej "cichnie"

Mam to samo

Byłeś z tym u jakiegoś znachora?

Zrobie adaptacje tych klap i zobacze.

Opublikowano

Porobiłem nastawy podstawowe .... na vagu brak błędów

i dalej to samo.

Jak samochód pochodzi tak ze 30 min to nawiew jakby niknie. słychać szum gdzieś tam a przez nawiewy wieje tylko trochę...bardzo mało

Mechanik wymienił mi silniczek ustawiania klap i nie pomogło problem nie znikną...

Ma ktoś jakiś pomysł ?

Pozdrawiam...

---------- Post dopisany at 22:53 ---------- Poprzedni post napisany at 22:40 ----------

Panowie kamilek161290, jacek83, wy jak poradziliście sobie z tym problemem?

---------- Post dopisany 14-03-2013 at 22:45 ---------- Poprzedni post napisany 15-02-2013 at 22:53 ----------

Mam pytanie.

Czy te dwie rurki doprowadzające zimny czynnik do parownika te które są widoczne z wnętrza kabiny - po ściągnięciu schowka pasażera są zawsze oszronione? czy jeśli włączę tryb econ - wyłączenie działania klimy - to już powinny być nieoszronione?

Czy może tak być że klima pracuje cały czas?

Jeszcze jedno czy możliwe jest że coś może dławić przepływ powietrza przed parownikiem? czy jest tam jescze jakośdodatkowa klapa?

Pozdrawiam

---------- Post dopisany 15-03-2013 at 13:16 ---------- Poprzedni post napisany 14-03-2013 at 22:45 ----------

U mnie są cały czas oszronione i to niezależnie od tego czy mam econ. włączony czy nie

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...