Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Spadek mocy


Tops

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Od niedawna jestem posiadaczem A4 B5 Avant z silnikiem 1,9 TDi AJM.

Ostatnio robiłem trase z Torunia do Trójmiasta autostradą A1.

Zalałem do pełna na LUKU i jadąc do Trójmiasta pozwoliłem sobie przetestować nowy nabytek i przycisnąłem troszke :wink: Dała rade do 180 :naughty:

Jak wracalem po weekendzie to niestety nie bylo juz tak kolorowo :kwasny: Audiczka ewidentnie zamuliła i na biegach od 3 wzwyż nie mogła wejsc na wiecej niz 3000 obrotów. Jak depnalem do dechy to wycisnela 120 :thumbdown: Jak zdejmowalem noge z gazu to bylo czuc taki chwilowy naplyw mocy, ale potem dalej to samo. Pierwsze co to pomyslalem, ze wina kiepskiego paliwa z LUKU i dolalem 1/2 baku Dynamica z Lotosu, ale nic to nie dalo. Dzisiaj tez sprawdzalem i nic - nie ma mocy.

Poprzedni wlascicel wymienil EGR 2 lata temu - mam rachunek i fakture na:

Wahler zawór EGR Audi z czerwca 2010

Elektropneumator zawór z wrzesnia 2010

i jakis swistek od mechanika potwierdzajacy naprawe turbiny z marca 2011

Olej był wlany bardzo lichy bo Mobil 15W40 :kwasny: chcialem wymienic na lepszy, ale mechanik mi odradzil wiec zostalem przy tym samym i wymienilem wszystkie filtry.

Ktos mi pomoże, bo to moj pierwszy samochod w dieslu i pierwsze Audi a wiec kompletnie sie nie znam i nie wiem co robic. Na poczatku sie zakochalem w mojej A4, ale zaczynam sie zrażać... :kwasny:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Konieczne jest podpięcie auta pod interfejs diagnostyczny gdyż albo problem z ciśnieniem doładowania albo raczej z przepływomierzem. Najpierw odczytać należy zapisane błędy w sterowniku silnika, potem je zapisać i skasować a po ponownej dynamicznej jeździe sprawdzić, które z nich powrócą lub wcale nie dają się skasować. Dalsza diagnoza to wykonanie logów statycznych i dynamicznych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego, po pierwsze olej nie spełnia normy, olej musi być full syntetyk 5W40 lub 5W30, a ty jeździsz na półsyntetyku!

Po drugie, zmień mechanika...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego, po pierwsze olej nie spełnia normy, olej musi być full syntetyk 5W40 lub 5W30, a ty jeździsz na półsyntetyku!

Po drugie, zmień mechanika...

gorzej! na mineralu! ale taki byl wlany jak auto kupilem i mechanik powiedzial, ze juz z mineralnego nie mozna wejsc spowrotem na polsyntetyk lub syntetyk bo bedzie ciekl z silnika. posluchalem...

twierdzisz, ze sie mylil? zmienic na syntetyk?

co do logów to wlasnie szukam kogos z vagiem w Toruniu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

FAktycznie, minerał. Olej ten ma inną temperaturę "krzepnięcia" niż syntetyk. Wiedz, że w niskich temperaturach olej ten trudniej dotrze do wszystkich elementów, które ma smarować i w ten oto sposób katujesz silnik. Być może przed zakupem auta silnik ciekł i sprzedający zalał go gęstym minerałem, ale mogę się mylić

Moim zdaniem , kup jakiś środek do płukania silnika przed wymianą oleju i zalej takim jak powinien być np 5W40 wg normy VW 505.1 jest będzie OK, powinieneś zauważyć różnicę w pracy silnika już nawet po porannym odpaleniu w niskich temperaturach.

Tutaj masz lekturę odnośnie olejów http://a4-klub.pl/silniki-diesla-29/all-tdi-olej-tdi-9726/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie zamulania to przyczyn może być dużo. ZVAGuj auto i wszystko będzie jasne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tragedia z tym olejem jak ma to smarowac tak czułe pompowtryski zmieniaj ten olej jak najszybciej ja w mojej jak kupiłem maiłem zalany mobil pek life 5w50 tez wylałem go biegusiem teraz mam matula specific 5w40 i ładnie hula:decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem praktycznie takie same objawy, powodem awarii były zapieczone łopatki w turbinie :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem praktycznie takie same objawy, powodem awarii były zapieczone łopatki w turbinie :wink:

ile Cie to kosztowalo kolego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nic, jedynie nowe uszczelki :wink: poczytałem poradnik i obejrzałem filmik na you tubie i zrobiłem sam, w sumie nie ma nic skomplikowanego, jedynie dostęp nie ciekawy, tylko, że ja demontowałem cały przód, bo chciałem też napinacz wymienić, bo popiskiwał :wink: najtrudniej było rozpołowić turbinę, ale jakoś poszło :wink: po czyszczeniu autko nowonarodzone :naughty: jakby co służe pomocą :hi:

i 3 stówy na paliwo zaoszczędzone :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem dzisiaj u mechanika z ABS i przy okazji podlaczyl kmpa, wykryto nastepujace usterki sterwonika silnika:

18027 -Cewka przekaznika swiecy zarowej, obwod otwarty / zwarcie do uziemienia

-nieciągły

18057 -CAN, Komunikacja silnika/ABS; utracony komunikat

-nieciągły

17964 -Regulacja ciśnienia ładowania; ujemna odchyłka

-nieciągły

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17964 turbosprężarka przeładowuje i wywala błąd stąd prawodopodobnie masz zanik mocy. Miałem ten sam błąd po sprowadzeniu auta z de, wykasowałem błąd i piz*a na trasę, przegoniłem dziada i jak narazie jest spokój (3miesiace) zobaczymy co bedzie pozniej. jak masz garaz to suszara na stół poradników jest pełno w internecie jak rozebrać i przeczyścić turbo. Tylko pamiętaj nic na siłę jak śruba nie chce sie odkrecic to spsikaj jakimś preparatem odczekaj i odkręcaj ;)

Ps. najlepiej dorwij kogoś z vagiem i zrób logi statyczne i dynamiczne wtedy bedzie wiadomo co mu dolega bo przy takim strzelaniu to mozna rozebrac pół samochodu ;P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17964 turbosprężarka przeładowuje

Wręcz zupełnie przeciwnie - niedoładowuje, więc albo jest kolosalna nieszczelność w układzie podciśnienia albo podciśnienie zupełnie nie dochodzi do siłownika przy turbo albo jest nieszczelność w dolocie i ciśnienie doładowania wali w eter zamiast do kolektora ssącego.

Postęp już jest bo przynajmniej odczytałeś błędy. Teraz jeszcze tylko zlogować dynamicznie grupę 010 lub 003 z 011 i będzie wiadomo czy jest nieszczelność w dolocie czy niesprawność w układzie podciśnienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17964 turbosprężarka przeładowuje

Wręcz zupełnie przeciwnie - niedoładowuje, więc albo jest kolosalna nieszczelność w układzie podciśnienia albo podciśnienie zupełnie nie dochodzi do siłownika przy turbo albo jest nieszczelność w dolocie i ciśnienie doładowania wali w eter zamiast do kolektora ssącego.

Postęp już jest bo przynajmniej odczytałeś błędy. Teraz jeszcze tylko zlogować dynamicznie grupę 010 lub 003 z 011 i będzie wiadomo czy jest nieszczelność w dolocie czy niesprawność w układzie podciśnienia

Dokladnie kolego Sztomel - niedoladowuje. komputer wykazal ze za niskie cisnienie w ukladzie.

czyli to jest albo dolot, albo uklad pocisnienia? mozna wykluczyc zapieczone lopatki w turbinie?

---------- Post dopisany at 20:26 ---------- Poprzedni post napisany at 13:18 ----------

Byłem dzisiaj wymienić ten lipny olej Mobila 15W40. Przeczyściłem silnik oczyszczaczem silnika ENGINE FLUSH od Liqui Moly, wlałem MOTUL 8100 x-Clean C3 5W40 i wymieniłem filtr z Filtrona na BOSHA. Mam wrazenie, ze autko jakby lepiej odpala i ciszej hula... ale to moze byc tylko placebo ;)

Obejzalem sobie turbine na kanale i strasznie rzyga olejem. Mechanior mowil, ze to moze byc przyczyna. Niestety nie mial kompa, bo to taki zaklad wymiany oleju bardziej niz mechanik z diagnostyka.

No wiec turbina cała zalana olejem. Co dalej?

wymiana?

regeneracja?

---------- Post dopisany 21-12-2012 at 01:35 ---------- Poprzedni post napisany 20-12-2012 at 20:26 ----------

tak czytam na forum o turbinach i stwierdzam, ze jezeli ta moja suszara jest az tak dobita na jaka wyglada to wymieniam na AWX

i teraz pytanie - czym kierowac sie przy kupnie nowej suszarki?

TURBINA VW Passat Audi A6 Silnik AWX 1,9 TDI 130KM (2883010572) - motoAllegro -taka moze byc :naughty: cena mi pasi :cwaniak:

Turbosprężarka tdi 1.9 130km AVF AFV AWX Passat a4 (2852484440) - motoAllegro - czy moze taka, po regeneracji? spotkal sie ktos z ta firma?

Audi A4 A6 1.9 TDI 130 KM AFV / AWX 00-05r (2864022241) - motoAllegro - ta jest 150 drozsza a gwarancja juz na rok

TURBOSPRĘŻARKA VW PASSAT 1.9 TDI 130 PS AFV AWX (2849539695) - motoAllegro - ta 100 drozsza ale chyba to samo co punkt wyzej... :kwasny:

TURBOSPRĘŻARKA VW PASSAT 1.9 TDI 717858 AFV AWX (2837648713) - motoAllegro - a tego juz wcale nie rozumiem bo ta sama firma i taka sama suszara a drozsza o 300 :kwasny:

TURBOSPRĘŻARKA NOWA VW AUDI 1.9TDI AVW AWX 717858 (2885281146) - motoAllegro - no i tu nówka, ale cena jest dla mnie za wysoka :cry:

moze ktos ma dojscie do tanszych suszarek? cos polecicie? czym sie kierowac?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale turbina od spodu zarzygana olejem czy wąż który wychodzi z niej ? bo jeśli na zewnatrz to moze rurka olejowa sie poluzniła i olej ucieka ja tak miałem. sprawdz tego węża czy jest w nim olej. jesli bedzie lekka mgiełka olejowa to jest ok a jesli wyleje sie olej z węża to niestety regeneracja albo zakup nowej. Co do turbo od awx to dobry wybór tylko musisz kupić przejsciowke ze srednicy turba AJM na AWX koszt około 100zł. Nie kupuj używek bo takie turbo moze sie rozleciec po miesiacu jazdy a przy okazji jak Ci pusci olej do komory spalania to bedzie blow engine jak go nie zdusisz :) jedynie nówka albo regenerka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to na co zwrocic uwage przy kupnie regenerowanej?

i gdzie kupic ta przejsciowke?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...