Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Ciężko pali ....


szkodnik1

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Panowie podczas porannego rozruchu autko po nagrzaniu świeć kręci jakieś 4-5 s, mam takie wrażenie jakby cofało się paliwo. Przejeżdzająć 25km i wyłączając auto i ponownie odpalając autko pali bardzo podobnie może troszkę szybciej.

Ostatnio wymieniłem filtr paliwa i podczas tankowania około 50 litrów zakupiłem takowy preparat który dolałem do zbiornika:

STP Formuła do Czyszczenia Wtrysków Diesla - 400ml (2881835668) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej.

I tu odziwo autko poprawiło swoje palenie ale tylko na ciepłym silniku i pod warunkiem że w baku jest conajmniej 20 litrów ON ale za to pali na strzała, jak tylko zbliża się rezerwa to problem powraca. Tak po za tym autko sprawdziłem Vagiem zero błędów ma moc i pracuje ok. nie mam z nim problemu tylko to palenie.

Na zakończenie chciałbym podkreślić iż byłem u 2 miechaników i każdy z nich stwietrdzał że pompa na wykończeniu posprawdzali coś na Vagu i również nic nie stwierdzili!!!

Ps. może zna ktoś jakiegoś godnego mechaniora w okolicach Koszalina lub pobliżu???

Pozdrawiam

szkodnik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam podobny problem, z tym że u mnie po podgrzaniu świec trzeba kręcić ok. 4 s i w końcu załapie. Dodam że problem pojawia się tylko czasami, przeważnie gdy na dworze temp. lekko przekracza 0 stopni, gdy jest mróz to tak jak by nie było problemu. Auto mam od niecałych 3 miesięcy, po zakupie tego nie odczuwałem dopiero po wymianie rozrządu i pompy wody... Ktoś ma jakieś pomysły co to może być? Byłem u jednego mechanika to powiedział że możliwe że przepływomierz do wymiany ale czy mu wierzyć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak miałem AHU też występował u mnie ten problem. Nowy filtr i świece, wykluczone cofające się paliwo, dawka startowa zwiększona i nic mu nie pomagało. Pomogła dopiero korekta mapy startowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym przepływomierzem to chyba żart:decayed: zresztą odepnij i zobacz ze się nic nie zmieni:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmmmmm.... w takim razie nie ma co gdybać powtórzę zdanie z pierwszego postu!!! kto zna dobrego mechanika mechanika w okolicach Koszalina czy Białogardu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a masz możliwość podpięcia pod vaga? ciekawi mnie jaką masz dawkę ustawioną jałowego,przy zbyt małej ciężko pali zimny silnik.Chociaż to tylko takie gdybanie bo za mało informacji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a masz możliwość podpięcia pod vaga? ciekawi mnie jaką masz dawkę ustawioną jałowego,przy zbyt małej ciężko pali zimny silnik.Chociaż to tylko takie gdybanie bo za mało informacji

tak jestem w posiadaniu kabelka i nie ma problemu z podłączeniem pod vaga.

Ps. ostatnio wymieniałem zawieszenie i mechanik wspominał że coś próbował ustawić z dawką paliwa, jednak moim zdaniem tylko pogorszył sprawę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.itdeamon.ovh.org/toledo/fuel1.jpg jaką masz wartość w drugim okienku? na ciepłym silniku

ok. jutro podrzucę fotkę.

Ps. a oprócz tego co warto jeszcze sprawdzić??? możecie podać bloki i jakie parametry powinny być.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak miałem AHU też występował u mnie ten problem. Nowy filtr i świece, wykluczone cofające się paliwo, dawka startowa zwiększona i nic mu nie pomagało. Pomogła dopiero korekta mapy startowej.

Może sytuacja z AHU jest podobna do ALH, którego mam w golfie MK4 98, a służy mi on do kręcenia się dookoła komina.

W sterowniku tegoż właśnie fabryka zapisała lipne mapy startowe, nieuwzględniające normalnego, eksploatacyjnego zużycia aparatury wtryskowej.

Mimo dobrej ogólnej kondycji silnika poprawy uruchamiania tak na ciepło jak i w temperaturach bliskich zera nie by było, mimo odprawiania różnych czarów przez różnych speców.

Sprawę załatwia definitywnie wymiana kości na takie z poprawionymi mapami, ale to koszt kilkuset PLN-ów.

Dużą poprawę w temp. +5 do + 15 st. C daję przeciągnięcie mapy grzania świec w górę, ale nie ze wszystkimi sterownikami to działa.

Tutaj link jak to zrobić zaczerpnięte z forum Golfa:

Wydłużanie czasu grzania świec żarowych za pomocą VAG - FAQ : FAQ - Najwieksze forum uzytkownikow aut Volkswagen Golf -

Jako że rzeczony Golfer lata świetności ma już za sobą, to bez sensu było ładowanie w niego kasy w wymianę pompy wtryskowej i wtrysków na na nowsze jak radzili coniektórzy spece, i podmiana map też nie miała ekonomicznego uzasadnienia.

Spędzało mi to przez jakiś czas sen z powiek i zmusiło do myślenia.

Wymyśliłem :) prosty sposób, który ciągnie wszystkie mapy startowe ( rozruchową dawkę paliwa, czas i moment załączenia świec, kąt wyprzedenia wtrysku) do góry za jednym razem, a polega na oszukaniu sterownika w kwestii widzianej przez niego temperatury zewnętrznej.

Wystarczy przed włączeniem stacyjki, na czas uruchamiania silnika, wpiąć w szereg z czujnikiem G62 opornik, który obniży widzianą przez sterownik temperaturę zewnętrzną.

Części do takiej przeróbki kosztują poniżej 20 PLN-ów plus rezanko kilka godzin.

Jak by ktoś był zainteresowany to mogę podrzucić shemacik i filmiki z testów i monażu w MK4.

Do A4 trzeba by je odpowiednio zaadoptować :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.itdeamon.ovh.org/toledo/fuel1.jpg jaką masz wartość w drugim okienku? na ciepłym silniku

oto moje dane z do twojego foto:

g015jpg_xwwnppa.jpg

zrobiłem próbę statyczną grupy Basic Settings: 000, 003, 004, 011:

Log (0 - 011)

Log (1 - 003)

Log (2 - 004)

Log (3 - 000)

Ps. robiłem to pierwszy raz więc proszę o wyrozumiałość.

Pozdrawiam i czekam na info.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wystarczy kliknac w obrazek :wink: : 4.2 mg/skok

Mozna troche dawke zwiekszyc na 3.2 mg/ skok. Sprobuj na poczatek VAG'iem zrobic adaptacje ile sie da, bez ruszania nastawnika.

Kat wyprzedzenia wtrysku nie jest taki tragiczny.

Dawke startowa jaka ma kolega szkodnik1 ustawiona? ( piaty kanal )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to ja mam coś pokręcone bo mi się linki pokazują tylko,a jak klikne na link to mam miniaturke:kwasny:

no na 4.2 powinien odpalać ale tak jak kolega wyżej pisze do 3 można zejść

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Majster który wymieniał mi zawieszenie, pozwolił sobie na małe zmiany w ustawieniach dawki i zapłonu!!! Efekt taki że autko nie dość że odpalało tak samo chu....... i na zimnym i na ciepłym:kwasny: to jeszcze obroty spadły do ponad 9000 tyś/min. co jest powodem drgającej budy (jakbym miał samochód z wibrą) kur...... mnie powoli bierze, tak po za tym autko ma przyśpieszenie nie ma żadnych dziur czy spadkow mocy pomiędzy zmianą biegów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprobuj najpierw poustawiac tak jak napsialem w PW.

ZROBIŁEM ADAPTACJE;

channel 01

01jpg_xwsnewe.jpg

przez chwilę jest dawka 3,2 później już tylko 3,4 ! nie mam możliwości zrobienia "save" przy wyższych parametrach.

channel 02

BEZ SCREENA ALE UDAŁO MI SIĘ ZMIENIĆ OBROTY Z 861/min NA 903/min I JUŻ JEST LEPIEJ.

channel 05

4jpg_xwsnewn.jpg

zrobiłem tylko screena ale wartości nie zmieniałem bo efekt był podobny.

----------------------------------------------------------------------------------

grupa 015 obecnie wygląda tak:

15jpg_xwsnewx.jpg

wartości się zmieniły i praca auta również jednak.....

Ps. byłem niedawno odpalić autko po kilku godzinach postoju i stwierdzam że jest dużo lepiej zobaczymy juto :decayed: ale szału nie ma:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ci się juz udało wszystko poustawiać i posprawdzać a jednak problem dalej występuje to może warto się przyjrzeć czy ci się paliwo nie cofa i nie zastosować zaworka zwrotnego który by temu zapobiegł albo już pompa nie wytwarza danego ciśnienia i przydało by się ją zregenerować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ci się juz udało wszystko poustawiać i posprawdzać a jednak problem dalej występuje to może warto się przyjrzeć czy ci się paliwo nie cofa i nie zastosować zaworka zwrotnego który by temu zapobiegł albo już pompa nie wytwarza danego ciśnienia i przydało by się ją zregenerować.

paliwo się nie cofa sprawdzane. Dzisiaj jeszcze ustawiłem dawke startową (wartość 26) i jutro sprawdzę na zimnym jak pali.

Jednak dochodzi to do mnie powoli że to jednak pompa! Tylko teraz regeneracja czy wymiana na inną. Jakie koszty???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...