Bartek_ Opublikowano 19 Grudnia 2012 Opublikowano 19 Grudnia 2012 Witam, Od jakiegoś czasu ubywa mi płynu chłodzącego. Zauważyłem plamę pod autem. Wymieniony został kruciec (wokół niego było mokro). Niestety nic to nie pomogło. Wymieniony został zbiorniczek wyrównawczy i korek. Po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów ponownie widać w zbiorniczku ubytek Dodam, że na postoju na zagrzanym silniku ani kropelki. Dopiero podczas jazdy zaczyna się lipa a efekt widać po zakończeniu jazdy jak zaparkuję i furka postoi kilka godzin. Zaobserwowałem również, że kolejnego dnia po jeździe jak dotknę tą rurkę przy zbiorniczku wyrównawczym przez którą ma być odprowadzany nadmiar płynu, to jest ona wilgotna - czy tak ma być. Proszę o radę sugestię gdzie szukać pomocy. Ewentualnie proszę o polecenie kogoś sprawdzonego w krakowie lub okolicy. Dziękuję bardzo i Pozdrawiam, Bartek
piotr93 Opublikowano 19 Grudnia 2012 Opublikowano 19 Grudnia 2012 Próbowałeś lekko poluzować korek? Miałem to samo i pomogło. W zbiorniczku wytwarzało się za duże ciśnienie i podczas jazdy wyrzucało mi płyn od spodu zbiorniczka.
Bartek_ Opublikowano 19 Grudnia 2012 Autor Opublikowano 19 Grudnia 2012 Witam, dzięki za szybką odpowiedź. Tzn na lekko odkręconym jeździsz cały czas? Jak bardzo go odkręcić - tak żeby go nie wywaliło (ile obrotów zrobiłeś korka Pozdrawiam,
piotr93 Opublikowano 19 Grudnia 2012 Opublikowano 19 Grudnia 2012 Dokręciłem do końca i popuściłem tak minimalnie, prawie tyle co nic ale jednak Tylko zastanawia mnie jedna rzecz, bo mówisz że wymieniłeś zbiorniczek i korek, więc to raczej nie wina korka.. Dużo Ci go ubywa?
Bartek_ Opublikowano 19 Grudnia 2012 Autor Opublikowano 19 Grudnia 2012 Tak mniej więcej po przejechaniu ok. 100 km ubywa jakieś 2-3 cm może więcej poniżej poziomu min. Sprawdzam na zimnym silniku po odkręceniu korka. Przed odkręceniem korka jest jeszcze jakieś 1-2 cm mniej. Pozdrawiam,
piotr93 Opublikowano 19 Grudnia 2012 Opublikowano 19 Grudnia 2012 No to sporo go ubywa, mi ubywało tak ok 1cm na 200km.. Musisz sprawdzić, jak nie pomoże to może koledzy mają lepszy pomysł. Pozdrawiam
Bartek_ Opublikowano 19 Grudnia 2012 Autor Opublikowano 19 Grudnia 2012 Ok, dzięki wielkie za pomysł. Przetestuję go. Czekam również na inne propozycje Pozdrawiam,
alik16 Opublikowano 19 Grudnia 2012 Opublikowano 19 Grudnia 2012 jesli wymieniles korek i dalej jest to samo to moze byc niestety uszczelka pod glowica ... sprawdz czy na zapalonym silniku nie widac bulgotania jak dajesz gazu i powachaj plyn czy spalinami nie wali .. ale uwazaj bo jak bedzie goracy i odkrecisz korek to cie poparzy ... no i mozesz pojechac do warsztatu sprawdzic plyn chlodniczy takim testerem czy spalin w nim nie ma ... , jesli to nie sa przecieki w instalacji i uklad odpowietrzania to zazczywaj jest uszczelka ..
Bartek_ Opublikowano 20 Grudnia 2012 Autor Opublikowano 20 Grudnia 2012 Dzięki za kolejną radę. Też to sprawdzę. A jak niestety uszczelka, to od razu planowanie głowicy też trzeba robić? Pozdrawiam,
Pawełek Opublikowano 20 Grudnia 2012 Opublikowano 20 Grudnia 2012 planowanie głowicy obowązkowo, bo sama wymiana uszczelki nie da pewności. samo planowanie nie jest drogie, jak nie będzie dużych nierówności to zbierze ci tylko delikatnie i zapłacisz 60zł
alik16 Opublikowano 20 Grudnia 2012 Opublikowano 20 Grudnia 2012 teraz to juz ciezko zeby ktos bral od tego ile zbierze ... zazwyczaj ceny od 100 zl sie zaczynaja u mnie przynajmniej .. poza tym zeby wszystko gralo to oprocz uszczelki planowania robocizny za planowanie i za wymiane uszczelki trzeba doliczyc sruby glowicy ktore np mnie kosztowaly 150 zl do passata b6 2.0 tdi bo tez przz to przechodzilem i objawy byly podobne ... kazdy kto sie w miare na tym zna to ci powie ze trzeba je wymienic zeby nowe rowno dociagnely i wszystko robic kluczem dynamometrycznym .. bo tam nie mozna sobie pozwolic na robienie na oko ... bo potem mozesz miec znowu niemila niespodzianke .. i kolejna nieszczelnosc .. pozdro
Bartek_ Opublikowano 21 Grudnia 2012 Autor Opublikowano 21 Grudnia 2012 Dzięki wielkie za kolejne podpowiedzi. Przez święta zrobię trasę z tym nie do końca odkręconym korkiem i jak dalej będzie ubywało to po świętach trzeba będzie ruszyć temat u mechanika. Pozdrawiam,
czeslaw82 Opublikowano 27 Grudnia 2012 Opublikowano 27 Grudnia 2012 I jakie są efekty, bo mam taki sam problem??
Bartek_ Opublikowano 28 Grudnia 2012 Autor Opublikowano 28 Grudnia 2012 Witam, Przejechałem trasę z lekko odkręconym korkiem (niecałe pół obrotu) i nic. Dalej się robi plamka pod furką na postoju i mniej w zbiorniczku. Dostałem jeszcze jeden pomysł, żeby uzupełnić płyn. Następnie odkręcić korek do momentu aż robi się "ssssssyyyyykkkk" (kiedy wyrównuje się ciśnienie podczas odkręcenia korka) zabezpieczyć go profilaktycznie jakąś taśmą i zobaczyć czy wtedy będzie uchodził płyn. Jak tylko będę robił jakąś trasę to to przetestuję (bo po mieście to mało co się zagrzeje itp) Powoli chyba godzę się z tą uszczelką pod głowicą choć walczyć trzeba do końca Pozdrawiam,
radioo11 Opublikowano 29 Grudnia 2012 Opublikowano 29 Grudnia 2012 zrob na stacji diagnostycznej test na zawartosc spalin w plynie koszt okolo 30zl
czeslaw82 Opublikowano 30 Grudnia 2012 Opublikowano 30 Grudnia 2012 zaprzyjażniony szpenio podpowiedział mi żebym wlał płyn na równi brzegiem zbiorniczka i patrzył czy bomble powietrza uciekają. Jak tak to niestety, a u mnie i na zimnym i na ciepłym są bąble powietrza szkur...
Bartek_ Opublikowano 31 Grudnia 2012 Autor Opublikowano 31 Grudnia 2012 Na te bomble patrzy się przy odkręconym korku? (to bezpieczne - nigdy tego nie próbowałem) Dzięki za pomysł z tym diagnostą. W wolnej chwili podjadę i sprawdzę. Gdyby się okazało, że nie ma spalin w płynie to na 100% to nie jest uszczelka? (czy mimo tego istnieje możliwość) Pozdrawiam, Bartek
radioo11 Opublikowano 31 Grudnia 2012 Opublikowano 31 Grudnia 2012 no nie ma sily jesli plyn sie nie zabarwi to nie masz przedmuchow tylk osilnik nagrzany musi byc.
Bartek_ Opublikowano 31 Grudnia 2012 Autor Opublikowano 31 Grudnia 2012 silnik nagrzany ma być do badania spalin w płynie czy sprawdzania bombelków? Sprawdziłem dokładnie bagnet i korek oleju. Brak jakiegokolwiek nalotu białego czy różowego. Natomiast w dalszym ciągu wilgotna rurka do odprowadzania nadmiaru płynu w zbiorniczku wyrównawczym. Życzę wszystkiego najlepszego w Nowym Roku, dużo zdrowia na nas i naszych furek
darko Opublikowano 31 Grudnia 2012 Opublikowano 31 Grudnia 2012 no nie ma sily jesli plyn sie nie zabarwi to nie masz przedmuchow tylk osilnik nagrzany musi byc. jak ma przedmuchy spalin do układu chłodzenia to przecież one nie zabarwią płynu.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się