Dragon30 Opublikowano 20 Grudnia 2012 Opublikowano 20 Grudnia 2012 NIe ma na forum konkretnego tematu na temat przeróbki wiązki elektrycznych szyb z 2x na 4x. Auto mam 99', a teraz kupiłem wiązkę 2000 rok i wogle nic się nie zgadza, tzn w nogach u kierowcy miałem jedną kostkę 8 pin (niebiesko różową), która dalej leci do podłączeń typu plus, masa itd, a w nowej mam trzy kostki i to różniące się od od tej 2x (kostki przewody) no i teraz nie wiem jak to dalej podłączyć. Wiązkę 4x już po aucie rozprowadziłem, cała elektyka i mechanika z tyłu ogarnięta pod wg montażu teraz tylko mi zostało podłaczenie tego wszystkiego do instalacji w nogach kierowcy. Po kolorach nie mogę patrzeć bo jak mówiłem nie zgrywają się. Pytałem kilku naszych Kolegów którzy udzielali się w różnych tematach na temat tylnych szyb elektrycznych i ich podłączenia, ale z reguły nie odpowiadali na PW. Może ktoś jednak mógłby pomóc. A ja wtedy zrobię obszerny post do ZRÓB TO SAM, napewno się przyda bo nie ma na tym forum takiej instrukcji. w nowej wiązce mam gołe przewody do podłaczenia: -gruby czerwony z oczkiem na śrubkę -gruby brązowy z oczkiem na śrubkę -zielona kostka - podobno od komfortu
f16mysliwiec Opublikowano 20 Grudnia 2012 Opublikowano 20 Grudnia 2012 Czy jesteś pewien że ta nowa wiązka jest z 2000r ??? Bo ja mam taką w 95roku ;/
Dragon30 Opublikowano 20 Grudnia 2012 Autor Opublikowano 20 Grudnia 2012 <br /><br /> ---------- Post dopisany at 08:45 ---------- Poprzedni post napisany at 08:44 ---------- zdjęcie zielonej kostki powyżej. Kolego od huzioo ją brałem, jest ori oklejona etykietą z datą produkcji, jak masz to pomóż kostkę starej instalacji uciąłem tuż za kostką zielono-różową, i te przewody lecą dalej pewnie do przekaźnika i dalej do drzwi prawy przód, myślałęm, że będzie prościej... ---------- Post dopisany at 20:21 ---------- Poprzedni post napisany at 08:45 ---------- już wszystko rozwikłałem i DZIAŁA
grucha1 Opublikowano 20 Grudnia 2012 Opublikowano 20 Grudnia 2012 mógłbś kolego opisac ta cala wymiane?
Dragon30 Opublikowano 20 Grudnia 2012 Autor Opublikowano 20 Grudnia 2012 Kolego jeśli masz 2x el. szyby to pomogę, jeśli nie masz el. szyb to już problem. Mi na moje pytania nie umiał nikt odpowiedzieć. No więc tak, kupujesz ori wiązkę na 4x ele szyby, panel kierowcy na 4x el. szyby, przedni panel pasażera zostaje, kupujesz tylne boczki z panelami do sterowania szyb oraz całe ramki drzwi tylnych (z mechanizmem el. szyb), wykręcasz stare ramki tylnych drzwi i wkładasz te elektryczne.Ja miałem tylne ramki drzwi tylnych od razu z szybami więc stare wymontowałem nowe zamontowałem i już pierwszy etap pt przygotowania zakończone. Teraz zabieramy się do wyrzucenia starej instalacji 2x. No więc rozmontowujemy przednie drzwi, wyjmujemy wtyczki z silnika i panela sterowania szybami. Musimy wyciągnąć całą wiązkę od elektrycznych szyb z tych drzwi, ja uciąłęm po prostu tę wiązkę w połowie, żeby łatwiej wyszła wiązka przez przelotkę (harmonijkę) drzwi. Jak przecieliśmy wiązkę to teraz przechodzimy do środka auta tzn do "rozdzielni kostek" w nogach kierowcy, poruszając kitutem wiązki ustalamy która kostka jest od naszej wiązki, jest koloru zielono różowego,jest tam kilka kostek w tej kolorystyce więc uważajcie którą wypinacie. Jeśli wykryjemy która to to wyciągamy ją razem z kikutem wiązki z drzwi, wyjmujemy drugą część z "rozdzielni" kostek w nogach kierowcy, ucinamy ją ok 7 cm od kostki. Bierzemy naszą nową wiązkę 4x i rozkładamy ja sobie np na ziemi ustalając co gdzie jak idzie, jak kupisz całą spiętą wiązkę to poradzisz sobie co i jak.Zwróc uwagę że na początku wiązki czyli przy złączach podłaczeniowych (tam gdzie masz bezpieczniki) masz dwie zielono różowe kostk. jedna jest do podłączenia wiązki do instalacji elektrycznej, a w drugą wpinasz krótką wiązkę z drzwi kierowcy. Podziel sobie całą wiązkę na krótkie wiązki tzn te które wchodzą w każde drzwi auta i wiązkę główną.Więc w tym momencie wkładasz krótkie wiązki w każde drzwi.W przelotce drzwi masz na nie miejsce, wkładanie wiązki zacznij od wkładania wiązki od strony drzwi kostką w stronę przelotki, w przelotce łączysz krótką wiązkę drzwi z wiązką główną i tak z każdą krótką wiązką i każdymi drzwiami. Odnośnie przednich drzwi pasażera to wyjmujemy ją tak samo jak wiązkę z drzwi kierowcy, ucinamy wiązkę na środku drzwi, ustalamy kostkę (z tego co pamiętam to czerwono jakaś tam) i ją wypinamy z "rozdzielni" kostek w nogach pasażera i wyciągamy wiązkę z drzwi tak samo jak z drzwi kierowcy. Jak włożymy krótką wiązkę w drzwi przedniego pasażera to jesteśmy jeszcze daleko od końca :-) Oryginalnie wiązka główna powinna lecieć pod fotelami kierowcy i pasażera, a że jestem leniwy to nie chciało mi się wyciągać foteli i rozłączać ich elektryki, rozkręcać konsole itd to rzuciłem wiązkę za fotelami przednimi i przeciąłem ją mniej więcej na połowie i dosztukowałem wiązkę główną puszczając ją pod tylną kanapą, jak ją mamy pod kanapą to teraz czas na podłączenie wiązki do instalacji. jeśli coś to pytać Bierzemy w dłoń zieloną kostkę i przewody z tej kostki podłączamy kolorami do starej instalacji. Masę złap gdzieś do śruby karoserii a plus do plusa starej instalacji. Resztę przewodów starej instalacji których nie używamy izolujemy. Sprawdzamy czy wszystko działa i jeśli tak to skręcamy wszystko do kupy.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się