parys01 Opublikowano 20 Grudnia 2012 Opublikowano 20 Grudnia 2012 Witam. Najpierw objawy: podczas jazdy temperatura silnika cały czas 90 C, podczas postoju np w korku temperatura spada do 70-80 C. W czasie jazdy nagrzewnica grzeje w środku dobrze natomiast na postoju wieje chłodem. Słychać również powietrze w nagrzewnicy czyli układ jest zapowietrzony. Proszę o poradę co się może dziać? Czy wystarczy tylko odpowietrzyć?
PiterA4 Opublikowano 20 Grudnia 2012 Opublikowano 20 Grudnia 2012 Najpierw odpowietrz i zobacz co sie bedzie dzialo dalej nikt tu niejest wrozka....
nyper Opublikowano 20 Grudnia 2012 Opublikowano 20 Grudnia 2012 nie wiem jak można usłyszeć powietrze w nagrzewnicy, najpierw zaczął bym od termostatu, później przepłukanie nagrzewnicy, a na koncu wymiana pompy
hellbean Opublikowano 23 Grudnia 2012 Opublikowano 23 Grudnia 2012 Pewno kolega słyszy bulgotanie wody w nagrzewnicy. Nie mniej pozwólcie, że się dołączę do tematu, otóż po wymienianie płynu chłodzącego zacząłem znowu obserwować temperaturę i na kanale 49 mam w granicach 85-87 st. C w zasadzie nie bardzo potrafię go mocniej zagrzać (próbowałem już i tekturę przed chłodnicę wkładać co by silnika powietrze nie chłodziło za bardzo ale to nie zrobiło wielkiej różnicy, a praktycznie żadną) zaś na postoju spada o parę stopni. Dodatkowo dodam, że dolny wąż od chłodnicy cały czas jest zimny. Układ odpowietrzony. Jak wymieniałem płyn to termostat jestem przekonany, że był zamknięty (jak go miałem w ręce). Powiedzcie czy to w miarę normalna temperatura czy myśleć nad jego wymianą?
flex78 Opublikowano 23 Grudnia 2012 Opublikowano 23 Grudnia 2012 Wszystko masz OK. Sam czujnik może przekłamywać o kilka stopni. Zimą jeśli jest temperatura poniżej 0 i postoisz na włączonym ciepłym nadmuchu to temperatura zawsze spadnie - nawet poniżej 80 stopni. Pewno kolega słyszy bulgotanie wody w nagrzewnicy. Nie mniej pozwólcie, że się dołączę do tematu, otóż po wymienianie płynu chłodzącego zacząłem znowu obserwować temperaturę i na kanale 49 mam w granicach 85-87 st. C w zasadzie nie bardzo potrafię go mocniej zagrzać (próbowałem już i tekturę przed chłodnicę wkładać co by silnika powietrze nie chłodziło za bardzo ale to nie zrobiło wielkiej różnicy, a praktycznie żadną) zaś na postoju spada o parę stopni. Dodatkowo dodam, że dolny wąż od chłodnicy cały czas jest zimny. Układ odpowietrzony. Jak wymieniałem płyn to termostat jestem przekonany, że był zamknięty (jak go miałem w ręce). Powiedzcie czy to w miarę normalna temperatura czy myśleć nad jego wymianą?
hellbean Opublikowano 23 Grudnia 2012 Opublikowano 23 Grudnia 2012 OK dzięki za informację, ja kiedyś miałem problem z głowicą i tym samym układem chłodzenia i do tej pory jestem przewrażliwiony na jakiekolwiek odchyłki od normy w tym temacie.
rafal9119 Opublikowano 24 Grudnia 2012 Opublikowano 24 Grudnia 2012 flex masz ty pojecie?? napewno nie spadnie a jesli juz bedzie spadac to tylko dla tego ze w aucie nie ma termostatu lub jest nie sprawny.
pakotomasz Opublikowano 24 Grudnia 2012 Opublikowano 24 Grudnia 2012 Wskaźnik temperatury jak osiągnie na blacie 90C to powinien już tak trzymać. Wszelkie wahania wskazówki mogą świadczyć o niesprawności termostatu lub czujnika cieczy.
hellbean Opublikowano 24 Grudnia 2012 Opublikowano 24 Grudnia 2012 Na blacie to trzyma równo 90 stopni, ale ten wskaźnik to tak ma i to, że przy mrozach na postoju spada temperatura silnika (szczególnie diesla) to ja wiem, że jest to normalne i to mnie nie niepokoi. Bardziej martwiło mnie to, że dolny wąż chłodnicy jest non stop zimny i zastanawiałem się czy jest to możliwe aby w panujących aktualnie temperaturach silnik nie potrzebował korzystać z chłodnicy aby utrzymać właściwą temperaturę. Tak jak mówię termostat wizualnie wyglądał na zamknięty, wymieniany rok temu podobnie jak czujnik cieczy (fault'ów brak).
grzegorzmen Opublikowano 24 Grudnia 2012 Opublikowano 24 Grudnia 2012 flex masz ty pojecie?? napewno nie spadnie a jesli juz bedzie spadac to tylko dla tego ze w aucie nie ma termostatu lub jest nie sprawny. W benzynce nie spadnie ale w naszych traktorach spada i to nawet znacznie będziesz jechał na trasie i temperatura 92-93C a staniesz chwile w korku jak masz włączony nadmuch zwłaszcza podkręcony na cieplej to moment masz w samochodzie 85 C a nawet i mniej . Wystarczy że powoli po mieście jeździsz i też nie utrzymasz non stop 90C
flex78 Opublikowano 24 Grudnia 2012 Opublikowano 24 Grudnia 2012 NIe chcę wywoływać niepotrzebnej dyskusji. Jeżeli dasz nadmuch na full i zatrzymasz auto na parę minut to temperatura chłodziwa spadnie, przy wyłączonym nadmuchu nie ma prawa spaść poniżej "90 stopni". Niestety fizyki nie oszukasz. Jeżeli w aucie nie miałbyś termostatu to nie zagrzałbyś auta w porze zimowej do 90 stopni - przerabiałem to więc wiem co piszę (może w benzynie jest inaczej) Kolego "hellbean" nie masz się czym przejmować, wszystko masz OK. To co pisałem również czujniki mają mały rozjazd. Wymieniając czujnik miałem do dyspozycji 2 sztuki i ich różnica w odczytach była ok 2 stopni flex masz ty pojecie?? napewno nie spadnie a jesli juz bedzie spadac to tylko dla tego ze w aucie nie ma termostatu lub jest nie sprawny.
tomiqu Opublikowano 27 Grudnia 2012 Opublikowano 27 Grudnia 2012 Koledzy, wolne nagrzewanie TDI to jest po prostu przypadłość tych silników. Z iloma osobami nie rozmawiałem to u każdego jest to samo, na wolnych obrotach czy wolnej jazdy po mieście i włączonej dmuchawie podczas mrozu temperatura cieczy spada, natomiast podczas jazdy w trasie przy sprawnym termostacie trzyma 90. Nic z tym nie zrobicie, można jedynie zasłaniać chłodnicę jak kiedyś to się robiło w Żukach i Nyskach Jak jest silny mróz to nawet na trasie niechętnie łapie 90, u mnie dopiero po ok. 15-20 km
grzegorzmen Opublikowano 28 Grudnia 2012 Opublikowano 28 Grudnia 2012 A jak sie odpowietrza te silniki ? odpowietrza się nagrzewnicę odkręcasz lewy przewód z dziurką zsuwasz delikatnie , wylatuje płyn z powietrzem nasuwasz na miejsce dokręcasz opaskę i odpowietrzone.
hellbean Opublikowano 28 Grudnia 2012 Opublikowano 28 Grudnia 2012 Dziś jako, że żona kierowała całą trasę obserwowałem temperaturę na VAG-COMie i wahała się w okolicach 87-88, tak więc przyjmuję, że wszystko jest ok. Zagrzewa się do tej temperatury bez problemu a potem ją trzyma, kanał 49 klimatronika zaniża tą temperaturę u mnie o ok 1st C.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się