Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B5] Kontrolka świateł mijania / pozycyjnych


AZIK

Rekomendowane odpowiedzi

Tytuł: Kontrolka świateł mijania / pozycyjnych w B5

W naszych „czwórkach” przynajmniej w większości z nich – brak jest kontrolki włączonych świateł mijania lub pozycyjnych. Jedyną oznaką włączenia świateł jest:

a) podświetlenie zegarów, które nie zawsze widać w słoneczny dzień.

B) brak pisku brzęczka zgodnie z manualem kolegi piurko2

Po krótkich kombinacjach i odczytaniu któregoś z postów kolegi dark79 postanowiłem przygotować dla chętnych przepis na ożywienie tej kontrolki.

Z założenia chciałem, by świeciła typowo po załączeniu świateł mijania.

Tak to wygląda. Zdjęcia ciemne bo wieczorem działałem z tą kontrolka

5d7e0793649de350.jpg

A więc zaczynamy:

I. Kluczyk mamy w stacyjce

1. Ściągamy (pociągając) zaślepkę nad kolumną kierowniczą.

bec9c8e78729282b.jpg

2. Odkręcamy 2 śrubki z licznika – ja miałem na krzyżak ale można się spotkać na TORXy.

4c6e0d2b5888dce9.jpg

3. Następnie odkręcamy 2 śrubki (małym a zarazem długim krzyżakiem) pod kolumną kierowniczą patrząc od kierownicy. Potem wyjmujemy pociągając do góry - wyjmujemy do siebie.

673a26b6ec2ac79c.jpg

Mamy w tym momencie dostęp do okablowania przełączników.

7c3e376792706996.jpg

Przekręcamy kluczyk w pozycji zapłonu i za pomocą miernika szukamy plusa po włączonych światłach mijania. Zamiast miernika miałem tzw. „próblampkę” jednym końcem podłączoną do masy w okolicach zestawu pedałów.

ad6b3a072ee2d68c.jpg

„+” zakończyłem szpilką i szukałem prądu przy załączonych światłach. Tu trzeba pamiętać, żeby nie za długa to robić, bo można pompę paliwa spalić. U mnie był to żółty kabelek na samym dole kostki wielopunktowej.

d4264b6cdd6b877c.jpg

4. Jak mamy zlokalizowany „+” co finalnie będzie zasilał kontrolkę, wyłączamy zapłon, wyciągamy kluczyk ze stacyjki i zabieramy się za demontaż licznika. Wysuwamy odrobinę licznik, odbezpieczamy te plastiki i wyjmujemy 2 kostki łączące instalację z licznikiem.

395b25d1a9647042.jpg

5. W miejscu kontrolki znajduje się zaślepka, którą lekkim szarpnięciem wyciągamy. Do wcześniej zakupionej żarówki w plastikowej oprawce 1,2 W ( takiej jak mamy w kontrolkach licznika) lutujemy najlepiej cienkie kabelki, nie przejmując się smrodem palonego plastiku. Bynajmniej moja lutownica oprócz cyny roztopiła wokół trochę oprawki. Potem najlepiej sprawdzić czy przez to połączenie biegnie prąd i żarówka świeci. Jak tak, to zakładamy żarówkę i montujemy na drugich końcach kabelków konektorki, które później dobrze wsadzić do jakiejś złączki lub dobrze zaizolować. W finale wygląda to tak jak na foto poniżej, u mnie jeszcze podłączałem kontrolkę kierunków przyczepy.

9f6b6beada58b612.jpg

Szybkozłączka ułatwia w późniejszym czasie demontaż licznika przy okazji wymiany żarówek itp.

6. Podłączenie minusa

Ja podłączyłem się do tej śrubki co jest po lewej stronie obok pedałów a kabelek przeciągłem w stronę licznika. Zdjęcie przedstawiające podłączenie masy miernika.

7. Podłączenie plusa

„+” podłączamy za pomocą takiego uniwersalnego szybkozłącza, co się zaciska kombinerkami a izolacja z przewodów sama się zdziera. Oczywiście do wcześniej oznakowanego „+” po włączonych światłach mijania.

7c2b3271f2818839.jpg

8. Oba kable zakańczamy odpowiednimi konektorkami i wkładamy do drugiego elementu szybko złączki. Kostka zasilająca: „+” od żółtego kabelka i „– ” z masy.

a9305d8e61158bd4.jpg

9. Podłączamy wszystko do kupy, tzn: nową złączkę i wtyczki do licznika. Resztę składamy w odwrotnej kolejności. Wkładamy kluczyk, przekręcamy i włączamy światła. I mamy już kontrolkę jak w lepszych edycjach naszego OOOO.

U W A G A

1. Przy odłączonym liczniku nie wolno przekręcać stacyjki, kluczyk najlepiej wyciągnąć i schować do kieszeni.

2. Nie trzeba odłączać akumulatora chyba, że ktoś ma tendencję do robienia zwarć. Przy odłączeniu najpierw ściągamy – a potem +.

3. Zegar się kasuje więc trzeba go ponownie nastawić.

4. Kasuje się również przebieg dzienny więc jak ktoś litrażuje furkę to polecam odpisać sobie ten licznik. Cały przebieg pojazdu auta pozostaje bez zmian.

Jak coś nie jasno opisałem proszę o poprawienie lub na PW to zedytuję manuala.

Koszt operacji to: ok 10 zł, Czas operacji: precyzyjnie ok 1 godz., byle jak ok 0,5 godz.

PZDR AZIK i życzę powodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam !

Super opis.

...Ja też już mam kontrolke :)

...tyle że podłączyłem się pod bezpieczniki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeciez mozesz podlaczyc kablami zmieniajac standardowe zarowki na te z wyprowadzeniami z tyłu :) i do nich dolotowac kabelki.

Co prawda pozniej z wymiana ewentualnej przepalonej takiej bedzie problem ale prostsze to niz lutowanie po plytce drukowanej (przynajmniej tak na mój rozum)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no dobra robota :th: tylko jak dla mnie za duzo roboty, i nie szczegolnie mi by sie chcialo przy tym grzebac... :confused4: a bylem u elektryka, tylko nie widzialem tego watku, bo go chyba nawet nie bylo, bo by mi to zrobil... no ale dla pracy szacunek... :th:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie ktore to sa diody od podswietlania ? moze ktos udzieli wskazowke ??

Nie swieci mi sie zegar na obrotomierzu w okolocy 6-7 tys :) i na predkosciomierzu od 0-40 :)

Jakie zarowki kupic ?

R5

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli niepotrzebnie odswieżyłem wątek z góry przepraszam ale mam pytanie - po podłączeniu zgodnie z opisem kontrolka zapala sie dopiero przy włączonej stacyjce i światłach - jak podłączyć się żeby kontrolka cały czas sygnalizowała włączone światła nawet bez stacyjki. Nie chciałbym lutować po ściezkach bo domorosły ze mnie elektryk i łatwo o wypadek :).

Ogólnie kontrolka wygląda wypas - super opis i b. łatwy montaż - Dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kontrolke podlaczyles pod swiatla mijania, zeby ci sie swiecila kiedy masz włączone światła postojowe to podlacz ja pod jakaś żaróweczkę od podświetlenia zegarów i już, tylko ze nie będzie ci sygnalizować czy masz włączone światła mijania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja zrobiłem inaczej :naughty: , otóż podłączyłem ją w taki sposób aby świeciła cały czas po przekręceniu stacyjki i świeci dopóki nie załącze świateł mijania, czyli gaśnie jak włącze światła. W ten sposób sygnalizuje mi o konieczności załączenia świateł podczas jazdy (mandat za brak świateł to chyba stówka) :tongue4: pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A u mnie ta kontrolka jest aktywna i dziala tylko jako kontrolka postojowek, jak włączam mijania to gasnie i zostaje tylko podswietlenie zegarow i tak jest orginalnie od :audi: No tak chyba lepiej bo w nocy taka zielona kontrolka byłaby denerwujaca na stale :sick3:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...