commilito Opublikowano 2 Stycznia 2013 Opublikowano 2 Stycznia 2013 Witam serdecznie, od listopada jestem, raczej szczęśliwym, posiadaczem audi b5 kombi z 1997 roku z silnikiem 1,8T (150KM) i jak do tej pory oprócz niezbyt dobrze działającej nagrzewnicy nie miałem z nim problemów... jednak od samego zakupu dziwnie często muszę dolewać oleju do silnika. Aktualnie sprawdzam to i wychodzi mi około 1 litr (może trochę więcej około 1,2 litra) na tysiąc kilometrów. Pytałem znajomych mechaników czy to normalne to powiedzieli że w tych silnikach raczej tak. Dodatkowo auto (w porównaniu do mojego poprzedniego auta VW Golfa III GTI) mocno dymi z rury - jeżeli chodzi o ten objaw to też wytłumaczono mi że przy sprawnie działającym katalizatorze i przy minusowych temperaturach tak musi być.... mi się to jednak nie do końca podoba - proszę o opinie i ewentualne przyczyny. Auto jeździ na oleju Castrol 10w40
bartek1605 Opublikowano 2 Stycznia 2013 Opublikowano 2 Stycznia 2013 zmień mechaników i zobacz czy nie masz dolotu w oleju oraz czy wirnik w turbinie ma luzy
fucken Opublikowano 2 Stycznia 2013 Opublikowano 2 Stycznia 2013 Witam serdecznie, od listopada jestem, raczej szczęśliwym, posiadaczem audi b5 kombi z 1997 roku z silnikiem 1,8T (150KM) i jak do tej pory oprócz niezbyt dobrze działającej nagrzewnicy nie miałem z nim problemów... jednak od samego zakupu dziwnie często muszę dolewać oleju do silnika. Aktualnie sprawdzam to i wychodzi mi około 1 litr (może trochę więcej około 1,2 litra) na tysiąc kilometrów. Pytałem znajomych mechaników czy to normalne to powiedzieli że w tych silnikach raczej tak. Dodatkowo auto (w porównaniu do mojego poprzedniego auta VW Golfa III GTI) mocno dymi z rury - jeżeli chodzi o ten objaw to też wytłumaczono mi że przy sprawnie działającym katalizatorze i przy minusowych temperaturach tak musi być.... mi się to jednak nie do końca podoba - proszę o opinie i ewentualne przyczyny. Auto jeździ na oleju Castrol 10w40 Nie słuchaj tych mechaników,brednie gadają można troche dolać od wymiany do wymiany a nie 1l na 1000km:grin:masz kolego coś nie tak,na jaki kolor dymi?
commilito Opublikowano 2 Stycznia 2013 Autor Opublikowano 2 Stycznia 2013 rozumiem że sprawdzenie luzów na wirniku z turbinie to raczej sam nie sprawdzę... a czy nie mam dolotu w oleju - jak to sprawdzić? z góry mówię że raczej jestem laikiem a dymi na biało... tak jakby duuuuża ilość pary się wydobywała... jednocześnie nie zauważyłem żeby mi ubywało płynu chłodniczego...
fucken Opublikowano 2 Stycznia 2013 Opublikowano 2 Stycznia 2013 rozumiem że sprawdzenie luzów na wirniku z turbinie to raczej sam nie sprawdzę... a czy nie mam dolotu w oleju - jak to sprawdzić? z góry mówię że raczej jestem laikiema dymi na biało... tak jakby duuuuża ilość pary się wydobywała... jednocześnie nie zauważyłem żeby mi ubywało płynu chłodniczego... Co do dymienia to jest normalne tym bardziej że masz lpg
bartek1605 Opublikowano 2 Stycznia 2013 Opublikowano 2 Stycznia 2013 ściągasz wąż przy T od strony ssącej, delikatnie chwytasz palcami sprawdzasz czy jest luz wzdłużny i promieniowy sprawdzasz czy są zaolejone przewody po stronie kompresji od T jeszcze opisz zapach tych spalin
commilito Opublikowano 2 Stycznia 2013 Autor Opublikowano 2 Stycznia 2013 zapach spalin..., kurcze dziwny... na pewno nie jak benzyny tylko bardziej taki ciężki, olejowy
fucken Opublikowano 2 Stycznia 2013 Opublikowano 2 Stycznia 2013 jak czujesz olej w spalinach to kolor chyba niebieski?
kkrawat Opublikowano 2 Stycznia 2013 Opublikowano 2 Stycznia 2013 Jakby palił ci olej w takich ilościach to spaliny bys miał niebieskie - poobserwuj na rozgrzanym silniku. A wycieku gdzieś nie masz bo dużo tego oleju ci ubywa
bartek1605 Opublikowano 2 Stycznia 2013 Opublikowano 2 Stycznia 2013 jeśli strona gorąca padła to będzie na biało kopcić
grzes1150 Opublikowano 2 Stycznia 2013 Opublikowano 2 Stycznia 2013 Obstawiam zajechane turbo zwłaszcza jak przeczytałem to: "Auto jeździ na oleju Castrol 10w40"
Kohmornik Opublikowano 2 Stycznia 2013 Opublikowano 2 Stycznia 2013 Hejka. Pozwolicie Panowie że podepnę się pod temat. Mam podobną sprawe. Mianowicie kupilem w lutym moją A4 przebieg 194 tysie silnik 1.8 T AEB zalana jakims tam Srastrolem (bo dla mnie tak poprawnie powinno sie czytać CASTROL )wiec od razu wymiana na mobil 5w30 przejechalem 10 tysięcy i łacznie na dolewki poszło ponad 3 litry jeżeli nie 4. Na biało trochę kopci ale zaznaczam że ma gaz, zbiera sie nie najgorzej,trochę sie poci przy chłodnicy oleju ale tragedii nie ma. Nie wiem gdzie dalej szukać. Aha no i luzik na turbinie sie też pojawił (ale czy to może aż tyle oleju przewalać ???). A swoją drogą jakbyście chłopy znali jakiegoś speca od 1.8t na śląsku najlepiej w okolicy Katowic, Sosnowcu to już bym był w niebo wzięty Pozdrawiam
rafal9119 Opublikowano 4 Stycznia 2013 Opublikowano 4 Stycznia 2013 a o co kaman z ta padnieta goraca strona?? moze ktos rozwinac ta teorie????bo u mnie kopci na biala.
Łukasz13 Opublikowano 4 Stycznia 2013 Opublikowano 4 Stycznia 2013 Chodzi o turbo, ale ty chyba w adr nie posiadasz?
pioteros Opublikowano 5 Stycznia 2013 Opublikowano 5 Stycznia 2013 jeśli auto nie dymi to generalnie szukałbym wycieku (właśnie przy filtrze oleju, tam jest duże ciśnienie i olej może sikać dosyć mocno) a druga sprawa, uszczelniacze zaworowe zwykle przy zaworach wydechowych, przy 200tys km to norma ze padaja i trzeba je wymienic, w koncu to tylko gumki jesli nie chcesz sie pchac w koszta, a kompresje na garach masz dobra, to ja bym sie nie pchał w remont na sile poki co i dolewal po prostu oleju
commilito Opublikowano 7 Stycznia 2013 Autor Opublikowano 7 Stycznia 2013 no i chyba narazie tak będę robił.... dolewał olej... muszę tylko jeszcze tą turbinę u kogoś sprawdzić
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się