Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Głośny silnik.


sławek85

Rekomendowane odpowiedzi

Drodzy klubowicze jestem nowy na forum i mogę popełniać pewne błędy z które przepraszam. Kupiłem jakiś czas temu kupiłem A4 B6 3.0i avant z napędem quattro i byłem bardzo ucieszony z tego auta. W momencie zakupu silnika zalany był olejem SHELL HELIX HX7 PLUS 10W40 i wszystko było ok. po pewnym czasie silnik zaczoł głośniej pracować więc postanowiłem zmienić olej na Mobil 10W40 ale to nic nie dało dalej pracował głośniej ,chodzi mi prace zaworów. Pojawił się też biały smar w silniku na bagnecie i czasami na korku sadziłem ze to uszczelka pod głowica ale płyn nie ubywał więc zaczełem szukać dalej i mechanik stwierdził ze to wina nie dogrzanego oleju a nie oleju i nic tu nie poradzi. Pojechałem do innego i ten kazał mi zmienić olej na inny . Z mienił olej na SHELL HELIX ULTRA 5W40. Zrobiłem na tym oleju 3tyś smaru zrobiło się mniej czasmi wcale go nie ma ale zawory nadal pracują głośno. Boje się czy nie wypłuczę silnika .Co mam zrobić z tym jaki olej użyć by smar znikł ? Jakiego olej zalać aby nie wypłukał silnika i aby silnik ciszej pracował. Auto ma przejechane 227 tyś

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego poszukaj na forum o olejach jest milion wypowiedzi i kazdy ma inne zdanie

ja bym szukal innej przyczyny niz olej jezeli zawory glosno pracuja - nie napisales nic o rozrzadzie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od kupienia nie wymieniałem go jeszcze poprzedni właściciel to zrobiła ja najechałem tym autem około 8tyś. Zaglądałem do niego i mechanik też i wydaje się ze jest ok . Nie widać jakiś pęknięć lub czegoś innego.Moim zdaniem to wina tego smary co jest w silniku i on powoduje głośniejszą prace silnika lecz mogę się mylić dla tego szukam porady

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

shell jest dobrym olejem i stanowczo watpie by to w nim byla wina glosnej pracy zaworow

wg mnie jest to sprawa mechaniczna

ja jak kupilem auto to tez glosno zawory bylo slychac ale to wina byla zmeczonego rozrzadu - po wymianie cisza jak makiem...

jak masz za duzo kasy to zrob plukanke - liquymoli albo motula i zalej jakims syntetykiem typu motul x-cess 8100 5w40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli twoim zdaniem to wina rozrządu?Czemu powstał więc ten smar? Teraz jest Schell HELIX ULTRA 5W40 czy mam zmienić ten olej?

Mam jeszcze jedno pytanie czy mógłby być olej np VALVOLINE MaxLife SYNTHETIC 5W40 tak mi kolega radził lub na ten olej co ty poleciłeś ale boje się ze silnik wypłuczę.Czy morze wypłukać się silnik jak zmienię olej i czym wypłukać konkretnie silnik z tego smaru? Sorki za te pytania ale chce jak naj więcej wiedzieć by coś zrobić z moim autem

---------- Post dopisany at 18:55 ---------- Poprzedni post napisany at 17:55 ----------

Na obudowie rozrządu w moim aucie po dokładnym obejrzeniu znalazłem opiłki paska rozrządu jak by się pasek sypał czyli to faktycznie morze być przyczyną głośniej pracy zaworów. Co o tym myślicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego z Twojego opisu wynika że prawdopodobnie kupiłeś auto z zarżniętym silnikiem. W momencie kupna mógł być zalany jakims motodoktorem dlatego ciszej pracował - niech mechanik obejrzy zawory i stan paska rozrzadu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Biały osad to wina krótkich odcinków i niedogrzania silnika - nic tu zmiana oleju nie pomoże , co do głośnej pracy to może ten silnik tak ma a jak nie to może wymaga jakiejś naprawy, żaden olej to nie cudotworca

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Posiadam taki sam silnik mam zalany olej shell helix ultra racing 10w60 i nie mam większego znaczenia jaki olej zalejesz. W książce jest polecany 5W30. Smar na korku pojawia się zwłaszcza zima kiedy mniej jeździsz i masz niedogrzany silnik. U mnie jest także biały smar szczególnie zimą. Jak koledzy wcześniej pisali to sprawa mechaniczna, kiedy była wymiana rozrządu szukaj nalepki w komorze silnika to jest ważna rzecz. Jeżeli takiej nie masz to ta słowie sprzedającego się nie opieraj, że był wymieniony rozrząd. Kto sprzedaje to różny bajer sprzedają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokladnie jak koledzy pisza

jezeli rorzad byl robiony powinna byc faktura na czesci robocizne itp ewentualnie wpis z aso

slowo sprzedajacego nic nie znaczy jezeli nie ma dowodow

plukac mozesz w nieskonczonosc i raczej nic to nie zmieni ani nie zepsuje ale jak to sprawa mechaniczna to tylko kumaty mechanik pomoze

:hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli w tym tygodniu bierzemy się za wymianę rozrządu wtedy się okaże czy to coś da , mam nadzeje ze tak. Olej będzie taki jak jest narazje po wymianie rozrządu powrócę do tego jaki był zalany w chwili zakupu. Morze faktycznie nie powiedział prawdy. Co do silnika to przy 8tyś dolałem 3setki do max wiec raczej targedi nie ma ale to też nie jest do końca faktyczny stan ponieważ silnik mój ma malutki wyciek po obudowie rozrządu od strony filtra powietrza lecz to nie wyciek z pod zaworów bo wymieniana była uszczelka pod zaworami, bardzej mi to wygląda na wyciek z pod wałka rozrządu ale to przy okazji wymiany załatwię też. Morze ktoś się wie ile kosztuje wymian rozrządu w ASO ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego jak widzę nie posiada nalepki o wymianie rozrządu w komorze silnika i jeszcze ten wyciek po obudowie prawdopodobnie puszcza któraś rolka. Faktycznie silnik masz ok. 3 setki na 8 tyś, to norma od wymiany do wymiany sam dolewam około 0,5l Jak masz dużo kasy to ASO piąteczka nie wyjęta, a może i więcej. Normalnie wymieni ci mechanik i tak zapłacisz za rolki napinacze, pasek, pompa wody prawdopodobnie także do wymiany koszt ok.2 tys. za robotę 5 stówek dla mechanika. Ciekawostka w ASO nie mieli blokad do rozrządu do tego silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na allegro znalazłem rozrząd za 1200zł za komplet. Kolega ma swój sklep to morze da jakiś dobry rabaćik a mechanik sądzę ze jakieś 300zł-400zł a jak pomogę mu to i za 200zł. Damy radę.A jak z tym olejem ? Mam zalany w chwili obecnej 5w40 ale był 10w40 zrobiłem na nim 3 tyś boje się czy nie wypłucze silnika czy mam go zmienić na 10W40 tak było by bezpieczniej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nic Ci nie wyplucze

ja zmienialem z 10w40 na 5w40 plukalem juz dwa razy i nie dosc ze nic sie nie dzieje to nie pali oleju teraz :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK. Dziękuje za rady . Zmienię rozrząd i napiszę o efektach tej wymiany. Bardzo bym chciał by to pomogło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Biała maź pod korkiem robi się z powodu niedogrzanego silnika a więc albo krótkie przebiegi albo termostat. W dodatku miałeś półsyntetyk 10W-40 więc to jeszcze potęguje efekt. Jak jest już zalany syntetyk 5W-40 to po dłuższej trasie maź powinna zniknąć.

Głośna praca to ciężko powiedzieć co masz na myśli:wink: stuki mogą być spowodowane przez popychacze hydrauliczne, może któryś nastawnik rozrządu (wariator) których w ASN są cztery.

Wymiana rozrządu raczej nie ma nic do rzeczy chyba że pasek stuka o obudowę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy powodem morze być wyciek z pod tego nastawnika? Bo ja takowy mam. Jak sprawdzić czy ten nastawnik działa poprawnie czy nie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ASN te nastawniki są wbudowane w koła pasowe wałków rozrządu. W którym miejscu masz ten wyciek? Jeśli jest duży wyciek więc spaść może ciśnienie oleju w tym nastawniku i teoretycznie mogłoby stukać. No ale to musiałoby lać się ciurkiem.

Nastawniki należałoby sprawdzić za pomocą VAGa.

Tu masz opis bloków: http://www.ross-tech.com/vag-com/m_blocks/090-098.html

W bloku 94 i 96 masz testy działania regulacji wałków rozrządu, możesz popróbować. W pozostałych blokach można podglądać jak zmieniają się wartości regulacji. Tylko że tu trzeba by mieć jakieś wartości porównawcze.

Ale na początek proponowałbym coś bardziej tradycyjnego i skuteczniejszego: osłuchanie silnika np stetoskopem. Bo przecież najpierw trzeba się dowiedzieć skąd dobiegają dziwne dźwięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem co mogło być przyczyną.

W tym nastawniku są 3 pierścionki olejowe i jeden z nich był pęknięty od strony głowicy dla tego olej uciekała zamiast w nim pozostać . Jutro się okażę. Nowy rozrząd założony ,nowy uszczelniacz na wałku z którego ciekło. Mam nadzeję ze ta naprawa coś da. Co myślicie o tym?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...