Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

[B5 ARM] Jak wpiąć się pod światła awaryjne ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Założyłem dziś sterownik centralnego zamka na pilot. Prawie wszystko ok, poza jednym szczegółem. W centralce sterującej centralnym zamkiem (tej zakupionej) jest wyjście na światła awaryjne informujące czy zadziałał pilot (jak zamykam i otwieram drzwi powinny awaryjne migać) i nie mam bladego pojęcia gdzie to podłączyć.

Oczywiście próbowałem. Zorientowałem sie, że ten przewód jest w chwili zamykania i otwierania centralnego jest zasilany 12v. Wiem też, że ni jak nie idzie podpiąć się pod kość włącznika awaryjnych (tego z deski rozdzielczej) - można tam jedynie podpiąć sie pod jedną stronę - albo prawą albo lewą świateł awaryjnych.

Może ktoś z was już to przerabiał w swojej audiance?

Dodam że jestem posiadaczem samochodu z silnikiem 1,6 benzyna z 1997 roku!

Z góry dzięki za odpowiedzi!!!

Pozdrawiam!

Opublikowano

najlepiej pod przerywacz, który znajduje się we włączniku świateł awaryjnych

Opublikowano

HM

No bardzo fajnie tylko jak?

Z przerywacza wybiega kilka kabli.

Jeden to 12v stałe, 2 to albo lewe albo prawe światła awaryjne, pod jednym jest masa (jak tu podłącze to zwarcie) jeden pusty i chyba to wszystko.....

A może awaryjne uruchamiane są sygnałem masy.....?

Może to tak działa. Bo jeżeli tak to tylko przekaźnik i gra...

Opublikowano

ja u siebie robilem przez 2 przekaźniki oddzielnie na każdą strone ale załączane wspolnym sygnałem i wszystko jest ok

Opublikowano

Czyli podpiąłeś się pod kable wychodzące z przerywacza?Jaki to przekaźnik? Gdzie można go dostać?

Opublikowano

użyłem zwykłych przekaźników samochodowych i podstawek do nich, dostałem je od znajomego mechanika, montaż centralki zrobilem zaraz kolo pompki centralnego czyli w bagażniku w nadkolu, Ty musisz znaleźć przewody od kierunków pod skrzynką bezpieczników (osłona przy dźwigni otwierania maski) z tego co pamietam są to przewody czarny z białym i czarny z zielonym paskiem (jeśli sie myle niech ktos poprawi), są to przewody wlasnie do kierunków

ps. gdzie zamontowales swoj sterownik

Opublikowano

Sterownik podpiąłem pod włącznik centralnego w drzwiach. Dzięki wielkie za pomoc!!!

Odkryłem że można prościej: podpinam sie pod przerywacz kierunków za pomocą dwóch diód jednokierunkowych (przesyłają prąd w jeną stronę)!

Diody te pracuję przesyłając tylko impuls ze sterownika a w drugą stronę nie! Tym samym nie robią zwarcia włączając kierunek czy prawy czy lewy (podłączając te przewody pod kabel, bezpośrednio połączyłbym prawy z lewym kierunkiem :( i lipa - kierunkowskaz wtedy działa jak światła awaryjne).

Mój sposób Działa!!! Więc uważam temat za zamknięty!!!

Dzięki wszystkim za pomoc!!!

Pozdrawiam!!!

Opublikowano

Kolega ma racje najprostszy i najlepszy sposób to diody.Jest ich setki typów w zależności od funkcji jaką mają pełnić.Do potrzeb sterowania kierunkowskazami najlepsze będą zwykłe diody prostownicze np 1N5402 koszt minimalny za 20 szt wychodzi 7.49 z przesyłką na allegro :

http://www.allegro.pl/item389403473__lispol%5D_dioda_prostownicza_1n5402_3a_200v_20szt.html

Do kupienia w każdym elektronicznym sklepie za grosze.

Pozdrawiam

Opublikowano

Dokładnie takie coś założyłem!

I działa bez zarzutu!!

Pozdrawiam!!!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...