Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Podświetlanie LED


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Mam pytanie. Otóż zamówiłem takie ledy:

Panel Moduł Led 6 SMD5050 T10 W5W C5W C10W G4 12V (2888877168) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej.

Aczkolwiek po podłączeniu ich one w ogóle nie świecą a jak włożę stare żarówki działają co to może być?

Chodzi o podsufitówke na przodzie.

I jak można włożyć ten panel na tył ? bo tam nie mieści się ten panel :facepalm:

Opublikowano

Z tego co pamiętam,dioda led świeci tylko po poprawnym podłączeniu.Spróbuj zamienić przewody,powinno zaświecić.

Opublikowano
Z tego co pamiętam,dioda led świeci tylko po poprawnym podłączeniu.Spróbuj zamienić przewody,powinno zaświecić.

tu w każdą stronę było podłaczane i nic ciemno ;/ ale z tyłu pewnie tego panelu nie wloże

Opublikowano

próbowałeś podpiąć pod inne źródło napięcia... zasilacz do routera, akumulator z wkrętarki??

Opublikowano
próbowałeś podpiąć pod inne źródło napięcia... zasilacz do routera, akumulator z wkrętarki??

nie nie próbowałem

Opublikowano

no właśnie...spróbuj na innym zasilaczu, będziesz wiedział czy diody W OGÓLE świecą.

Opublikowano
no właśnie...spróbuj na innym zasilaczu, będziesz wiedział czy diody W OGÓLE świecą.

powinny świecić bo są nowe ze sklepu ale sprawdzę

Opublikowano

powinny... nowe auto też powinno wyjechać bez wad z fabryki

Opublikowano

czasami jak zle podłączysz plus to po diodach

Opublikowano

jeśli podłączy samą diodę 3.6v do wyższego napięcia...

jeśli ma odpowiedni rezystor ograniczający prąd, nie ma prawa nic się stać.

możesz nawet na 230v, żaden problem...tylko odpowiedni rezystor plus 4 diody prostownicze

Opublikowano
jeśli podłączy samą diodę 3.6v do wyższego napięcia...

jeśli ma odpowiedni rezystor ograniczający prąd, nie ma prawa nic się stać.

możesz nawet na 230v, żaden problem...tylko odpowiedni rezystor plus 4 diody prostownicze

ale naród o skośnych oczkach i małych rączkach wiele potrafi w dziedzinie ledów

wiem bo pomyliłem plus z minusem i było po ledach (ledy meblowe 12v a poszły pod 230V)

kable jak lont leciały

Opublikowano

to nie pomyłka plusa tylko napięcia!!! to różnica..hehehe znaczy żywiec

w ten sposób załatwiłem za młodego kilka żarowek na 24v

wziąłem z magazynu nie patrząc na opis celem wymienienia w piwnicy:facepalm:(pracowałem w MPGKiM) wkręcam... a tam biały dymek...i tak kolejna

po 3 spalonej, zacząłem czytać opis na kartonie:facepalm: byłem lekko zdziwiony:grin:

Opublikowano

nie sluchaj wyżej.. w mojej a4 95rok sciągłem lampke podsufitki były zarowki 10,4,4 razem 18w. włózyłem diody ktore sam wlutowalem 9diód pobor 0.24waty razem 2.16wat sprawdziłem czy swieci i tyle było na drugi dzien zauwazyłem ze nie kazdego razu swieca sie np przy otwieraniu dzwi czy przy wyciagnieciu kluczyka.. potem wgl.. rozkreciłem doczepiłem zarowke szklana 5w i swieci sie elegancko.. zarowke 5w włazylem pod lampke weic nie widac jak sie swieci a z 18wat zeszlem na 7.16wat i tak duża rożnica... nie moge tego wyjasnic ale tak jest a jak podlaczysz na odwrot to tylko nie zaswieci sie dioda i nic pozatym. a te diody co kupiles to sa smd to jeszcze mnejszy pobor pradu... ema..

Opublikowano

każdą diodę możesz uwalić jeśli podłączysz ją bezpośrednio do instalacji...dlatego MUSI BYĆ rezystor ograniczający przepływ prądu..

JAKI?? TO WYNIKA z podstawowego wzoru matematycznego...fizyka gimnazjum się kłania. trzeba tylko znać parametry diody LED i napięcie na jakim ma pracować

jeśli tego nie wiemy nie powinniśmy w ogóle się brać za instalację elektryczną.... bo może wyniknąć więcej szkody niż pożytku

ale z drugiej strony....kto nie popełnia błędu TEN się nie nauczy....

włózyłem diody ktore sam wlutowalem 9diód pobor 0.24waty razem 2.16wat

polecam portal ELEKTRODA... kompendium wiedzy i pomysłów...tam przynajmniej zdobędziemy podstawową wiedzę, jeśli nie chcemy pytać tutaj, na forum.

Opublikowano

tak to jest oczywiste mialem diody na 12v z wbudowanym rezystorem dlatego pomnielem ten fakt ale kolega kupil też na 12v takżę za maly pobor jest aby swiecilily sie dziwne ale prawdziwe.. tak jak u mnie było...

1. sprawdz przy aku czy działa jesli tak to-

2. zwieksz pobor pradu na diodach..(opornik dodadkowa zarowka itp)

Opublikowano

dlatego podstawowa wiedza pozwala zobaczyć czy zakup na alle odpowiada naszym potrzebom, być może źle był dobrany rezystor.

trudno mi teraz wyrokować nie widząc danego układu na oczy...ja w każdym razie, poza specjalnym spaleniem diody, chcąc widzieć co i jak się dzieje, jeszcze nigdy nie spaliłem układu wykonanego samodzielnie... kupione i owszem...jest zawsze ryzyko.

Opublikowano

z tym się zgodzę. A jak kolego wytłumaczysz ten fakt ze u mnie przy 2.16wat właśnie nie w kazdym momencie się zapalały tzn było mrugnięcie i nie swieciły (potem już wgl)nie było prądu na + po włożeniu dodatkowej zarówki 5w i ponownym otworzeniu,zamknieciu dzwi wszystko doszło do normy.. Ciekawiło mnie to wiec znów odłaczyłem zarowke 5w i przestały swiecić. przy zapaleniu na stałe przełącznik w lampce diody swiecily.. W a4 za zapalenie lampki kabiny odpowiada pompka centralnego tak ? rozumiem przy zwarciu zeby odlączyło napiecie ale przy małym poborze ?

Opublikowano

tutaj jest jeszcze dodatkowa rzecz taka jak elektronika sprawdzająca układ. nie znam szczegółów ale po to dobiera się układ do napięcia aby zachować wymagane obciążenie obwodu, w innym wypadku może skutkować to brakiem podanego napięcia na LED.

dlatego też, trzeba przekodować (jeśli istnieje taka możliwość) elektronikę samochodu aby "wiedział" że żarówki(LEDy) pobierają mniejszą moc, co zmieni rozkład dystrybucji prądu

w wątku o CLH pokazałem wam mój sposób na ominięcie lusterka fotochrom, ale nie zwróciłem uwagi że układ pobiera tak mały prąd, że po włączeniu świateł w ciągu dnia miałem świerszcza pod kierownicą (cykał przekaźnik bo MCE wysyłał próbki czy układ działa poprawnie), jednocześnie podświetlenie ikony AUTO zaczęło mrugać... dołożyłem odpowiedni rezystor i problemy się skończyły.

w twoim przypadku powinieneś dołożyć odpowiedni rezystor, wyliczony ze wzoru

TRZEBA pamiętać że nowe auta mają tyle ELEKTRONIKI, że każda zmiana/ingerencja w przewody może zakłócić poprawne działanie innych urządzeń, dlatego trzeba dokładnie przemyśleć co się chce zrobić.

---------- Post dopisany at 23:50 ---------- Poprzedni post napisany at 23:40 ----------

zauważcie że w wielu aukcjach jest napisane CANBUS FREE....

CHODZI nie tylko układy wywalające błąd na FISie, ale także inne gdzie można zrobić niepotrzebnie zwarcie....taka inteligentna elektronika, coraz więcej układów ma zabezpieczenie przeciwzwarciowe

co chwilę się gdzieś przewija pytanie i stwierdzenie zarazem...mierzyłem miernikiem i nie miałem napięcia, po podłączeniu lusterka/żarówki wszystko działa ok.... nie rozumiem:shock3:... a to właśnie jest tego typu układ.

Opublikowano
Witam. Mam pytanie. Otóż zamówiłem takie ledy:

Panel Moduł Led 6 SMD5050 T10 W5W C5W C10W G4 12V (2888877168) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej.

Aczkolwiek po podłączeniu ich one w ogóle nie świecą a jak włożę stare żarówki działają co to może być?

Chodzi o podsufitówke na przodzie.

I jak można włożyć ten panel na tył ? bo tam nie mieści się ten panel :facepalm:

prawdopodobne rozwiazanie problemu

Zmiana polaryzacji w przedlifcie by Milczar

Operacja jest bardzo prosta, potrzebne Ci będzie:

1. Szczypce

2. Lutownica ze spoiwem lutowniczym

3. Kawałek drucika (5cm max żeby wygodnie trzymać przy lutowaniu)

4. Odsysacz do cyny (opcjonalnie)

5. Klej na gorąco (opcjonalnie)

6. Zimne piwo (dla ustabilizowania drgań rąk)

Przystępujesz do działania:

233bulb.jpg

- rozlutowujesz miejsce nr.1 (fot.) odciągając roztopione spoiwo

- łapiesz szczypcami za obudowę żarówki i powoli ale mocno rozkładasz żarówkę na 2 części, możesz delikatnie obracać wtedy obudowa łatwiej zejdzie. Tylko nie ściskaj za mocno szczypcami bo możesz pokruszyć ten czarny materiał co oddziela miejsce nr.1 (fot.) od obudowy

- dioda ma dwie nóżki "+" i "-", nóżka plusowa (anoda) to jest ta dłuższa która była zatopiona w miejscu nr.1 (fot.) natomiast minusowa (katoda) jest zagięta i dotyka obudowy mniej więcej w miejscu nr.2 (fot.)

- zaginasz anodę ("+") tak by dotykała obudowy natomiast katodę ("-") prostujesz i lutujesz do niej kawałek drucika w celu przedłużenia

- zakładasz obudowę przekładając przedłużoną nóżkę "-" przez otwór w miejscu nr.1 (fot.) i jednocześnie dociskając do obudowy nóżkę "+" mniej więcej w miejscu nr.2 (fot.)

- lutujesz miejsce nr.1 (fot.) tak by powstała ładna wypukła powierzchnia styku a nadmiar wystającego pręcika odcinasz

- podajesz na talerzu z listkami bazylii, delikatnie posypane słodką mieloną papryką

smacznego :decayed:

problem występuje w przedliftach

Opublikowano

no tak ale kolega nam nie odpowiedział czy te żarówki w ogóle świecą...miał sprawdzić na innym zasilaczu i cisza.

powinny świecić bo są nowe ze sklepu ale sprawdzę

poza tym zamiast rozlutowywać nową LED wolałbym wyjąć lampkę i zamienić przewody...

dla zwykłej żarówki to nie robi różnicy, a taką LED zawsze mogę później reklamować...po twojej operacji...niekoniecznie..

o TYM TRZEBA PAMIĘTAĆ!!!

---------- Post dopisany at 00:33 ---------- Poprzedni post napisany at 00:03 ----------

@zi0alegro, w twoim przypadku oporność LEDów wynosi 50 om a żarówki 28,8

żeby przywrócić poprawną rezystancję połączenia musiałbyś dołożyć równolegle rezystor 50 om/5w

wtedy układ powinien pracować poprawnie

moc powinna być tak duża, bo jeśli dłużej zostawisz dłużej oświeconą lampkę to rezystor będzie się grzał

rez11.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...