Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 1.9TDI 1Z]96r Dziwne problemy z turbiną (?)


pablo78

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Pewnie ten temat juz gdzies kiedys przemknal przez forum ale nie moglem go odnalezc.

Mam problem tego typu ze auto mi dosyc glosno gwizdze (juz przy 2 tys obr gdzie wyczuwalna praca turbiny jest powyzej 3 tys obr). Do tego auto zaczyna dymić a przy przewodzie cisnieniowym intercoolera skrapla mi się olej. Nie widac z zewnątrz jakis uszkodzen przewodu ic.

Drugi problem polega na tym ze jesli chce rozbujac autko to w pewnym momencie traci ono moc i dzieje sie z nim tak jakby cos mu odcinalo doplyw paliwa. jakis spec twierdzi ze turbina sie przeładowuje i trzeba ją wyczyścić. nic wiecej nie chcial powiedziec.

Jesli mozecie doradzic jak z tymi usterkami sobie poradzic to prosze o pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem polega na tym że twoje auto to 1zi ma turbine bez zmiennej geometrii także niepowinien gwizdać także albo masz dziure w dolocie albo kończy ci się turbina.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Pewnie ten temat juz gdzies kiedys przemknal przez forum ale nie moglem go odnalezc.

Mam problem tego typu ze auto mi dosyc glosno gwizdze (juz przy 2 tys obr gdzie wyczuwalna praca turbiny jest powyzej 3 tys obr). Do tego auto zaczyna dymić a przy przewodzie cisnieniowym intercoolera skrapla mi się olej. Nie widac z zewnątrz jakis uszkodzen przewodu ic.

Drugi problem polega na tym ze jesli chce rozbujac autko to w pewnym momencie traci ono moc i dzieje sie z nim tak jakby cos mu odcinalo doplyw paliwa. jakis spec twierdzi ze turbina sie przeładowuje i trzeba ją wyczyścić. nic wiecej nie chcial powiedziec.

Jesli mozecie doradzic jak z tymi usterkami sobie poradzic to prosze o pomoc.

jezeli autko gwizdze i puszcza baki to masz dziure w dolocie :!: musisz pomacac rury :twisted:

co do drugiegi problemu

to najprawdopodobniej N75 sie wysrał ,badz tez autko traci "mocz" przez wyzej wymieniona dziure ... ;-)

P.S tego speca omijaj z daleko ... w twoim turbo nie ma co przeczyszczac ... ;-)

P.S 1 zajmij sie tematem (dziura) bo zarzniesz suszarke .... :twisted:

P.S 2 podepnij Vag'a i zrób pełna diagnoze (co i jak dowiesz sie szukajac na forum )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki bardzo.

Faktycznie ten mechanior może mieć dziurę w głowie :mrgreen:

Przewody sprawdzę chyba jeszcze dziś więc napewno się odezwę.Jeszcze raz dzięki za pomoc.

Mam jeszcze pytanko nt VAGa. Chciałbym sobie nabyc takie cudeńko i we własnym zakresie kontrolować autko. Sprawdzałem na allegro ale jest tam dużo takich zabawek w róznych cenach.

Co byście doradzili aby moc samodzielnie przeglądać błędy i np. kasować inspekcję. Na profesjonalny sprzęt oczywiście nie mam kasy. Mam laptopa do którego mógłbym podpiąć takie cudenko.

Dodam, że nie mam o tym bladego pojęcia i pewnie jeszcze nie raz o cos zapytam.

Dzięki i pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki bardzo.

Faktycznie ten mechanior może mieć dziurę w głowie :mrgreen:

Przewody sprawdzę chyba jeszcze dziś więc napewno się odezwę.Jeszcze raz dzięki za pomoc.

Mam jeszcze pytanko nt VAGa. Chciałbym sobie nabyc takie cudeńko i we własnym zakresie kontrolować autko. Sprawdzałem na allegro ale jest tam dużo takich zabawek w róznych cenach.

Co byście doradzili aby moc samodzielnie przeglądać błędy i np. kasować inspekcję. Na profesjonalny sprzęt oczywiście nie mam kasy. Mam laptopa do którego mógłbym podpiąć takie cudenko.

Dodam, że nie mam o tym bladego pojęcia i pewnie jeszcze nie raz o cos zapytam.

Dzięki i pozdro.

www.viaken.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie jest spora dziura w przewodzie dolotowym przy intercoolerze. Niestety brak jest zamienników, a używki raczej się nie bawię więc pozostaje serwis.

Dzieki za pomoc.

cena oryginału jst dosyc wysoka ... a czasami mozna znalezc uzywke w bardzo dobeym stanie .....

grunt ze problem sie rozwiazal ... ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie jest spora dziura w przewodzie dolotowym przy intercoolerze. Niestety brak jest zamienników, a używki raczej się nie bawię więc pozostaje serwis.

Dzieki za pomoc.

cena oryginału jst dosyc wysoka ... a czasami mozna znalezc uzywke w bardzo dobeym stanie .....

grunt ze problem sie rozwiazal ... ;-)

i niejest zbyt poważny :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego warto mieć w schowku taśmę - prowizorka bo prowizorka ale pozwala trochę pojezdzić i oszczędzić tubinę i katalizotor.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego warto mieć w schowku taśmę - prowizorka bo prowizorka ale pozwala trochę pojezdzić i oszczędzić tubinę i katalizotor.

najlepiej taka :arrow: http://www.allegro.pl/item144587136__tasma_power_tape_extra_strong_.html

:twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słusznie podany link - tylko zniknie za pół roku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie jest spora dziura w przewodzie dolotowym przy intercoolerze. Niestety brak jest zamienników, a używki raczej się nie bawię więc pozostaje serwis.

Dzieki za pomoc.

Na Allegro kupiłem za 100 zł do 1Z :twisted:

moj brat kupil za 20 zł ..... :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeglądałem nie ma nic. Szukałem nawet do VW, ale on chyba ma inaczej ułożony silnik więc i przewody pewnie będą się różniły.

pytaj sie w ogłoszeniach aut na części, na pewno cos sie znajdzie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie przewód w serwisie 200 zl... za kawalek gumy. Sprawdzę jeszcze po szrotach a jak nie będzie to taśmą zakleję.

A jak jest z częściami w Skodzie, podobnie?

jak masz kogoś w niemczech to możę ci to czasem taniej kupić niż u nas - ceny węży różnie się mają np. w ASO do AFNa wychodzący z IC (górny) jest droższy niż w AJMie a wielkościowo zbliżone (w Polsce 180zł w Niemczech 150-160).

Taśmę sobie odpuść kompletnie bo po rozdrzaniu klej taśmy tak sie roztapia że z czasem dostaje sie przedmuchów - nie pisz że owiniesz 2, 3 razy to nic nie da przechodziłem to z konieczności na urlopie, pozatym zaciskałem jeszcze opaskami elektrycznymi - da sie na tym tysiące km zrobić ale do czasu.

Poprostu musisz kupić czy w ASO czy zamiennik czy przez Allegro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Mam problem tego typu ze auto mi dosyc glosno gwizdze (juz przy 2 tys obr gdzie wyczuwalna praca turbiny jest powyzej 3 tys obr).

Witam serdecznie !

Ja swoje autoko mam od 6 miesięcy i w początkowym okresie użytkowania nie zwracałem bacznej uwagi na wszystkie szczegóły. Teraz wydaje mi się, że turbiny nic nie słychać. Nawet przy przyciśnięciu pedału przyśpieszenia na max i rozkręceniu silnika powyżej 3 tys obr/min nie mogę usłyszeć najmniejszego świstu. Silniczek zbiera się przyzwoicie ale nie jestem pewien czy z turbiną wszystko jest ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...