Skocz do zawartości
IGNOROWANY

2.5 TDI V6 Pompa wtryskowa


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich. W moim silniku siedzi pompa o numerach 059130106j i moje pytanko znalazlem pompe o tych samych numerach lecz od silnika 163km ja mam 155km czy ta pompa podejdzie i czy musze ja zakodowac. W starej zacina sie przestawiacz kata wtrysku. Z gory dzieki.

Opublikowano

Pompa o tych numerach byla stosowana w silnikach AYM,BFC,BCZ wiec do twojego tez podejdzie.

Opublikowano

kodowanie również będzie musiało być :wink:....

btw

nie lepiej zregenerować przestawiacz ?? kupując coś starego możesz kupić sztukę w podobnym stanie jak masz teraz :wink::whistling:

Opublikowano

a czy nie da sie tego przestawiacza rozebrac i wyczyscic? wiem ze nikt domowym sposobem tego nie robi ale wyglada to tak (wizualnie) ze da sie odkrecic taki dekielek i wyciagnac elementy tego przestawiacza (jezeli nie zjaral sie jeszcze tranzystorek w elektronice to moze zwyklym pompiarz bez cudo-urzadzen do kalibraji vp44 da rade to zrobic?)

Pozdrawiam,

Przemek

P.S.

nie mam zadnego praktycznego doswiadczenia w tym zakresie wiec ustal to z oblatanaym pompiarzem. Na rysunku wyglada na to, ze to nie tylko sprezynka i tloczek (jakies podkladeczki itp) wiec samemu bym sie za to nie bral

Kiedys na allegro widzialem za pare stow "zestaw naprawczy" do tego (wlaskie tloczek, jakas prezynka i garsc podkladek.... )

Opublikowano

Z mojego doświadczenia wynika że jedno z drugim musi współgrać. Stół probierczy EPS 815 służy do tego aby złapać dawki paliwa właśnie po wymianie uszczelnień i elementów w pompie i podać do sterownika. Akurat w moim przypadku przepalenie tranzystora w sterowniku było spowodowane przycinaniem się przestawiacza. Więc musiałem wymienić sterownik i części w pompie. Sterownik jest bez softu i dopiero na stole został "nauczony" pompy. Dlatego moim zdaniem nie ma co kombinować i iść na skróty ani kupować pompy z niepewnego źródła tylko pojechać z własną pompą do regeneracji. Minusem tego rozwiązania jest dość wysoki koszt ale dzięki temu masz w miarę pewność że następne 200 czy 300 tyś będzie bezproblemowe.

Opublikowano

kolego michalik skąd jesteś, miałem ten sam problem w A6 2.5 TDI AKN, dałem zregenerować pompe, wymienili mi tłoczek regulacji kąta wtrysku i coś tam jeszcze, wyszło chyba coś koło 750zł(nie wiesz co w drugiej pompie będzie) i kolega z warsztatu po małym instruktarzu telefonicznym(Pan od regeneracji wystosował instrukcje co i jak trzeba zrobić) ustawił dawke na jałowym, A6 śmiga do dziś u kolegi aż miło :whistling:

Samochód stał 3 dni bo ciężko było ustawić mu to i za każdym razem autko musi być zimne(robione było to latem), pierwszy raz za takie coś się brał ale w końcu efekt super:decayed:

Opublikowano

Witam dzieki za zainteresowanie.Sam juz nie wiem co zrobic nie znam dobrego warsztatu w mojej okolicy. Dzwonilem kiedys do goscia w poznaniu i powiedzial mi ze za samo sprawdzenie zaplace ponad 1000zl. Chyba oszalal!!! Znalazlem pompe na alegro uzywana po sprawdzeniu z montarzem za 1500zl.Stara zatrzymuje-chyba sie skusze.Ja mieszkam w okolicach Wrzesni.

Opublikowano

Zadzwoń do Wachowiak Krotoszyn. Mają filie w Poznaniu. Mi w zeszłym roku za weryfikacje pompy zaśpiewali 350 zł do zwrotu jeśli zdecyduje się na regeneracje.

Opublikowano

Witam Przemek co do tego tloczka to moj kumpel trafil na ciekawy post co prawda to bylo w BMW. A wiec gosciu pisal ze odkrecil zaslepke od przestawiacza kata wtrysku. Po odkreceniu wylecialo pelno syfu z ropa jeszcze poruszal tloczkiem i wylecialo wiecej brudu. Po tym zabiegu jezdzil jakis rok i maszyna chodzila jak burza. Jak dostane swoja stara pompe w rece to zobacze jak to u mnie wyglada. Pozdro.

---------- Post dopisany at 17:42 ---------- Poprzedni post napisany at 17:36 ----------

Siemka Michal dzieki za namiary. A robiles u nich te pompe? Ile wzieli za naprawe?

Opublikowano

Cena regeneracji zależy od rodzaju pompy. W moim przypadku AKE to 1,3 tyś sterownik, 800 zł czynności serwisu w tym programowanie,czyszczenie,rozkładanie i składanie, 300 lub 400 zł elementy czyli oringi i wymienione części w tym wytarty przestawiacz. Miałem zagrożenie wymiany głowiczki a to koszt od 1,5 tys do 3 tyś ale powymieniali części i skończyło się na strachu. no i koszt mechanika czyli wyjęcie z , włożenie do i adaptacja z ustawieniem rozrzadu nie pamiętam jakieś 500. U ciebie koszty mogą być niższe. Wrażenia po paru miesiącach. Silnik cichszy na wyższych obrotach, łatwiej się wkręca i mam wrażenie jakby równiejszej pracy. Spalanie nie spadło bo szybciej jeżdżę..:)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...