martinno Opublikowano 22 Czerwca 2008 Opublikowano 22 Czerwca 2008 Witam wszystkich.Proszę o analizę błędów po adaptacji przepustnicy za pomocą VAGA.Kilka dni temu przeprowadziłem taka adaptacje ze względu ciągle pokazującego sie błędu 00561.Myślałem że już nie będzie problemu z tym błędem.Zrobiłem jakieś 200 kilometrów i postanowiłem ponownie sprawdzić VAG-iem czy jest wszystko w porządku.Ale jednak okazuje sie że nie,ponieważ wyskakują teraz takie błędy 00561-Mixture Adaptation 12-10-Adaptation Limit[Mul]Exceeded-Intermittent 17972-Throttle Actuator[J338]Under Voltage durnig Basic Setting P1564-35-10---Intermittent 17967-Throttle Valve Control part[J338] Fault in basic settings P1559-35-10-Intermittent Czy podczas adaptacji mogłem uszkodzić przepustnice?Proszę o odpowiedz co należało by w takiej sytuacji zrobić. Jak na razie nie zauważyłem żadnych objawów nieprawidłowej pracy silnika.Dodam jeszcze że za 4 tygodnie będę jechał tym autem z Oslo w Norwegii do Krakowa,tj.1500 kilometrów a pużniej z powrotem i chciałbym wyeliminować niespodzianki na trasie i dojechać do celu. Dzieki Wielkie za wszystkie odpowiedz Pozdrawiam z Norway
adamq Opublikowano 22 Czerwca 2008 Opublikowano 22 Czerwca 2008 A wyczyściłeś przepustnicę przed adaptacją?
martinno Opublikowano 23 Czerwca 2008 Autor Opublikowano 23 Czerwca 2008 Tak ,przepustnica była wyczyszczona na błysk 2 razy w ciągu 4 miesięcy.Za pierwszym razem czyściłem ją w lutym po tym jak wyskoczyły takie błędy 17953 Nie znany kod błędu brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY 561 Dopasowanie(ustalenie)składu mieszanki przekroczona wartość adaptacji - mnożenie - BŁĄD SPORADYCZNY 17916 Nie znany kod błędu brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY 17967 Nie znany kod błędu brak osprzętu / nie związany ze sprzętem 1165 Jednostka sterująca przepustnicy -J338 nie osiągnięta wartość kontrolna 17913 Nie znany kod błędu brak osprzętu / nie związany ze sprzętem 17978 Moduł sterujący zablokowany - brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY Wówczas skanowanie przeprowadzałem programem Polski VAG 2.5 i koledzy z forum stwierdzili że przepustnica jest brudna.Mieli racje ,po wykręceniu była bardzo brudna z twardego czarnego nalotu wewnątrz coś takiego jak nagar.Wyczyściłem na błysk benzyną ekstrakcyjną,jednak w czasie demontażu przepustnicy stwierdziłem również że przewód odmy jest uszkodzony i posklejałem go silikonem aby go uszczelnić gdyż nie miałem możliwości wymienić na nowy.Po 3 miesiącach jednak postanowiłem odmę tą wymienić na nową i ponownie musiałem wyciągnąć przepustnice i przy okazji tez ja wyczyściłem,przez ten okres trochę już była zabrudzona. Czy podczas czyszczenia mogłem ją uszkodzić lub niedokładnie wyczyścić?
adamq Opublikowano 24 Czerwca 2008 Opublikowano 24 Czerwca 2008 Sprawdź jeszcze czy dobrze założyłeś linkę od gazu na przepustnicę. Adaptację robisz na rozgrzanym silniku (powyżej 80 st. C), na wyłączonym silniku, ale włączonym zapłonie. Podczas adaptacji nie wolno ruszać pedału gazu.
martinno Opublikowano 24 Czerwca 2008 Autor Opublikowano 24 Czerwca 2008 Zrobię tak jak mówisz,ale z tego co pamiętam to adaptację robiłem na zimnym silniku. Dzięki za podpowiedz
adamq Opublikowano 24 Czerwca 2008 Opublikowano 24 Czerwca 2008 No i nie zapomnij o tej lince na przepustnicy.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się