Skocz do zawartości
IGNOROWANY

tryb awaryjny? 1.9 TDI


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie, mam problem

jadąc dziś trasą w zasadzie ruszyłem ze świateł, rozpędziłem auto do 110, 120 km/h i nagle straciło moc. Turbo nie wstawało w ogóle, zjechałem na bok i zero mocy-tak jakbym jechał zwykłym dieslem. Odczekałem, zgasiłem auto i odpaliłem ponownie - wszystko wróciło do normy. Auto było całkowicie rozgrzane bo jeździłem wcześniej, ale nie deptałem mocniej, dopiero jak wtedy ruszyłem ze świateł. Wpadł w tryb awaryjny ? Dlaczego ? Od czego zacząć ? Nie mam możliwości zrobienia logów - niestety.

Dodam, że jakoś w grudniu byłem pod samochodem i na wężu, który idzie od chłodnicy oleju do turbo na łączeniu właśnie z turbo trochę sie na uszczelce pociło. Teraz jakoś tak sobie to powiązałem, ale czy może to mieć jakikolwiek związek z tym zacięciem się turbo ?

Co wy na to ? Na diagnostykę będę mógł dopiero podjechać w poniedziałek do południa, auto w weekend będzie stało jedynie dziś do pracy.

Opublikowano

wszystko wskazuje na zapieczone łopatki turbo ale bez logów pewności nie ma :whistling:

Opublikowano

co w przypadku zapieczonych łopatek ?

Opublikowano

kolego najpierw musisz zrobic skana.ale moge ci powiedziec na poczatek zebys sprawdzil dolot.jesli dolot jest szczelny to stawial bym na czujnik N-75 albo lopatki sie zapiekaja w turbawce

Opublikowano

ok, dzieki wielkie zajmę się tym w poniedziałek

a powiedzcie mi odnośnie tego węża od chłodnicy oleju do turbo, tym się nie martwić ?

Opublikowano

mi sie tez w tym miejscu poci i u mego brata i kolegi i smigamy bez zadnych problemow.zajmij sie lepiej sprawdzeniem turbawki i tego czujnika

Opublikowano
Wpadł w tryb awaryjny ? Dlaczego ? Od czego zacząć ? Nie mam możliwości zrobienia logów - niestety.

Njpierw napisz skąd jesteś aby ktoś mógłby Ci pomóc. Powiem tak - nastaw się na czyszczenie zmiennej geometrii turbo.

P.S.

Chłodnica oleju w żaden sposób nie jest powiązana z turbopsrężarką !

Opublikowano

u mnie ojciec miał w golfie 4 1.9tdi taki problem i do tej pory nie doszedł bo nikt nie wie co wymienić raz mechanik wymienił zawór N-75 i nic nie pomogło i ojciec zakończył szukanie przyczyny ale objawy identyczne jak ty miał to pewnie zapieczone łopatki turbo będą

Opublikowano

Obojętnie czy Golf IV czy Audi A4 B6 AWX - to są te same przyczyny błędów - przeładowanie turbo (bo jest ze zmienną geometrią).

Patryku - jak dobrze poczytasz to ja właśnie jeżdżę Golfem Mk IV (co widać nawet w fotce w moim podpisie) ale to nie ma żadnej różnicy. Patryk jak potrafisz zrobić logi dynamiczne to je wklej - grupy 003 z 011 , 008 z 010 oraz statyczne 010 i to powinno wystarczyć do diagnozy twojego i kolegi problemu.

Opublikowano

żeby było śmieszniej, dziś zrobiłem rundkę i podeptałem i wszystko bylo ok, do 150 szła tak jak powinna

Opublikowano

panowie w moim ajm jest iz taki problem gdy jade na obrotac od 1600 do 1900auto poszarpuje powyzej jest ok i ciagnie dobrze czy moze miec to cos wspolnego ze zmienno geometrio turba pozd

Opublikowano

Przegoń ją dobrze do końca na 1,2,3 nie żałuj obrotów to nie będziesz musiał wyciągać turba teraz i powinno śmigać i nie zamulaj tak auta :)

Opublikowano

vcds mam ale logów dynamicznych nigdy nie robilem to nie wiem czy mi się uda statyczne kiedys u siebie już robiłem

Opublikowano

Duch to było do mnie czy do Patryka ;)?

Opublikowano

zawor n75 napewno nie bo tak jak mowie moj ojciec wymienil i objawy nadal pozostaly wiec jak koledzy mowia bedzie turbo do czyszczenia

sek w tym ze nie naleze do osob zamulejacuch wlasne auta wiec turbo do czyszczenia tak czy jednak moze miec wine zawer n 75
Opublikowano

Do Ciebie młodyB6 :)

Opublikowano

no właśnie ja należę w sumie do osób zamulających czasem ... ;) do 2 tys, czasem do 2,5 podejdzie ;) raz na jakis czas sie depnie, ale pozniej delikatnie :) trzeba rozruszać turbawkę w najbliższym czasie ..

Opublikowano

Ja miałem tak i był problem z czujnikiem tym na rurze od intercoolera nie pamiętam numeru . ALe kupilem nowy i problem znikł . Sprawdz vag-iem , jak to koledzy piszą moze byc wiele powodów . Najłatwiej sprawdzić wszystkie czujniki

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...