Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Obroty rosną podczas odpalania 1.8T AVJ


colak

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Panowie

Mam taki problem jak odpalam zimny silnik jego obroty podczas odpalania wzrastają do podna 2 tyśobr. ( trwa to 2-3 sek.) i nastepnie spadają na takie jak powinny ok 1200 na ssaniu i potem 8000obr. denerwuje mnie to ponieważ jest to najgorszy moment dla silika( jest on zimnny) poniewaz słychać tez hydrauliczny napinacz walków rozrządu wiem że to błachostka ale napewno wplywa negatywinie na silnik. Czy macie Panowie może jakieś propozycje co może być ? Co sprawdzić ?

Pozdrawiam colak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko gdy silnik jest zimny? Czy po długim postoju? z tymi obrotami to potem do 800obr spadają a nie 8tyś :)

---------- Post dopisany at 20:24 ---------- Poprzedni post napisany at 20:21 ----------

Przede wszystkim sprawdź stan oleju i ciśnienie. Miałem identycznie gdy miałem Probe, kiepski olej i połowa miarki. Na zimnym silniku wchodził do 2 tyś poczym spadał na jałowe i było ok. Też popychacze waliły na początku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak po postoju np 9h tak przepraszam natutalnie ok 800obr/min

A co to ma ws. z tym że obroty idą i zaraz spadają ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ciśnienia oleju może nie być na głowicy przez te 2-3sek wałek rozrządu ssący nie ma odpowiednich czasów ponieważ napinacz niema ciśnienia oleju, dodatkowo może wciągać śladowe ilości powietrza przez pierścienie tłokowe które nie mają oleju na sobie co podbija obroty

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

biniek to że słychac napinacz ok zdaje sobie sprawę dlaczego i to nie tylko u mnie i w każdym 1,8T tak miałem zastanawiają mnie dlaczego obroty idą na ok 2000 obr i o to mi chodzi a wspomniałem o tym napinaczu ze on też sie zużywa szybciej gryz w tym najgorszym dla kazdego silnika gdzie nie ma smarowania przez pierwsze milisekundy obroty są wyższe O to mi chodzi !!!

dodatkowo może wciągać śladowe ilości powietrza przez pierścienie tłokowe które nie mają oleju na sobie co podbija obroty

Możesz mi to wytłumaczyć ???

Grzes naturalnie sprawdzałem brak blędów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierścienie tłokowe jak i tłok nie uszczelniają w 100% tym bardziej kiedy silnik jest zimny. Filmu olejowego też niema na cylindrze kiedy olej jest kiepskiej jakości całkowicie potrafi spłynąć do miski. Możecie zrobić test. Wpompować do zimnego cylindra 15/20 atmosfer i zobaczycie jak ciśnienie będzie spadało. dodatkowo dochodzą twarde gumki na zaworach które gdy są zimne też potrafią puścić powietrze. Obroty wracają do normy gdy części te dostaną olej. Gęsty zimny olej ciężko zassać przez szczeliny pierścieni. Po kilkunastu chwilach silnik się rozgrzewa i wszystkie części się rozszerzają i wtedy silnik jest uszczelniony ale też nie w 100% bo to przy ruchomych częściach jest niemożliwe. Przy samochodach z dużym przebiegiem jest znacznie łatwiej zauważyć podbijanie obrotów przy zimnym starcie. Garażujesz samochód w ocieplanym miejscu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a pompa...?? może ona już nie domaga... ja miałem tak w golfie tylko ze wchodziło na 2000-3000obr i schodziło po 10 sekundach...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Biniek pisałem nie ma błędów !!! i twoja teoria nie przekonuje mnie odnoście tłok- cylinder auto w garazu ale mnie ogrzewanym podczas pracy na dworku olej jakieś 2000km temu motul pełem synt. filtr manna

amaradaar wiez ze to może być to ponieważ auto kopiłem ponad 1,5 roku z wyjącą pompą w lato wymieniłlem filtr z myślą zę pomoże ale o dziwo bylo jeszcze gorzej a wymieniam na Manna dziś na -16 st.C silnik drgal strasnie pierwszy raz tak było aż sie trząśł samochod jak zszedl na wolne było już ok. latam na gazowni wiec pojeżdżę trochę na benzynie może wtryski sie poprzypiekaly ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdz ciśnienie paliwa na listwie bo jak piszesz że pompa wyła to może tu być problem,tylko z drugiej strony byś miał problemy z autem podczas jazdy na BP

moja teoria taka ,że któryś wtrysk pada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

krzysiek ml też tak myślę wiec dlatego zrobę kilka km na benzyncę może któryś wtryskiwacz sie przypieka, po jakieś min. po odpaleniy jest już ok talie trzęsienie i drdzenie dopiero w sobotę tak sie stalo dziś to samo a gdzie na wagu sprawdzić ciśnienie pompy i jakie wartości powinny być ? to sprawdzę sobie natomiast podwyższone obr. to od jakiekiegoś 1-2 misiące

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

krzysiek ml też tak myślę wiec dlatego zrobę kilka km na benzyncę może któryś wtryskiwacz sie przypieka, po jakieś min. po odpaleniy jest już ok talie trzęsienie i drdzenie dopiero w sobotę tak sie stalo dziś to samo a gdzie na wagu sprawdzić ciśnienie pompy i jakie wartości powinny być ? to sprawdzę sobie natomiast podwyższone obr. to od jakiekiegoś 1-2 misiące

Vagiem ciśnienia paliwa nie sprawdzisz. Też obstawiam przepuszczający wtryskiwacz paliwowy. Wlej mu lepszego paliwa i może jakiś środek SPT i ogień mu na paliwie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdz działanie czujnika wody, czy ma prawidłowe wskazania

przepustnica do czyszczenia

na jakim oleju jezdzisz ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czujnik wody tzn?

no do przepustnicy nigdy nie zagladałem nie bylo problemów

Olej motul pelen syntetyk oleju nic nie bierze .

Paliwo orlen i ostatni dolewałem mu uszlachetniacza bodajże STP czy jakoś tak ok 25PLNw celu przesmarowania pompy paliwowej z mysla zę sie uciszyw czasie jazdy nie słychac wcześniej było slychać także jakas tam poprawa byla

A jak można sprawdzić czy to wtryskiwacz i ktory to ?

Pozdrawiam colak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wtryskiwacze możesz sprawdzić vagiem jako sprawdzenie elementów wykonawczych silnika., ale najlepiej jest wykręcić każdy z osobna i sprawdzić i wyczyścić najlepiej w ten sposób

jeśłi odkręcisz gumę dolotową przed przepustnicą to widać wtedy jaki kolor ma przepustnica, jeśli nalot czarny to obowiązkowo do czyszczenia.

---------- Post dopisany at 21:29 ---------- Poprzedni post napisany at 21:24 ----------

Vagiem sprawdzisz ciśnienie oleju, w katalogu wskaźniki a potem w blokach ale nie pamiętam który dokładnie jednak będzie podpis oil

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taptalk cos mi zamulilo. Do usunięcia

Wysyłane z mojego HTC Wildfire S

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...