damylek Opublikowano 29 Stycznia 2013 Opublikowano 29 Stycznia 2013 Witam. mam problem z odpalaniem na zimnym silniku. Co prawda pali za pierwszym tylko ciężko, trzęsie silnikiem przez 10s po zapaleniu tak jakby jeden gar od razu nie łapał przy czym puszcza dymek. Byłem z nim już u dwóch mechaników, pierwszy sprawdził wszystko (ok) i założył zaworek zwrotny na paliwie (50zł diagnoza+ 35zaworek+75wymiana!) , powiedział że teraz musi być dobrze. Oczywiście nic się nie zmieniło. Pojechałem do drugiego, tez powiedział że jest wszystko ok (50zł diagnoza) i może to być winna którejś uszczelki na wtrysku i gubi ciśnienie paliwa jak postoi. Powiedział też że nie zagraża to w niczym silnikowi i jak mi to nie przeszkadza to mogę tak jeździć. Dodam też że już w lato tak się działo. Wcześniej wymieniłem: - akumulator - świece - wszystkie filtry Moje pytanie, czy faktycznie nie szkodzi to silnikowi jak się tak dusi. Czy diagnoza jest poprawna i czy przymierzać się do zmiany uszczelek na wtryskach? Czy jest jeszcze coś co myłbym sprawdzić przed tą kosztowną operacją?
andrzej22 Opublikowano 29 Stycznia 2013 Opublikowano 29 Stycznia 2013 swiece wymieniles a napiecie do nich dochodzi ?
patryk10015 Opublikowano 29 Stycznia 2013 Opublikowano 29 Stycznia 2013 a jak z obrotami przez te 10s są takie jakie powinny być cały czas czy troche podskoczą na te 10s po czym się normują?
Rabbi Opublikowano 29 Stycznia 2013 Opublikowano 29 Stycznia 2013 paliwo zimowe masz w zbiorniku? nie tankowałeś na jakiejś "leśnej" stacji?
RoBoPL Opublikowano 29 Stycznia 2013 Opublikowano 29 Stycznia 2013 siemka mam tak samo u swojej ale tylko jak jest pora zimowa, rano tez mi ciezko pali i trzesie buda... taka dziwna sprawa stala sie po czyszczeniu kolektora oraz EGR... zlozylem (niedalem nowej uszczelki kolektora) oczywiscie wymienilem świece... Moze sie myle? moze sobie wkrecam? a przyczyna stoi w czym innym
wojtek26 Opublikowano 29 Stycznia 2013 Opublikowano 29 Stycznia 2013 Sprawdz kont synchro, zobacz korekty na cylindrach oraz BIP-y na pompkach.
patryk10015 Opublikowano 29 Stycznia 2013 Opublikowano 29 Stycznia 2013 mi też się wydaje że to może być przyczyna złego paliwa a mam silnik taki sam jak damylek czyli BKE tyle że w b6, ja narazie próbowałem wymiany filtra paliwa, srodka do czyszczenia wtryskow i narazie nie pomogło a jak opisałem objawy to koledzy z forum mi napisali że w porze zimowej jak przez pare sekund tak się dzieje to normalne więc już sam nie wiem czy coś z tym robić jak kolega czy zostawić tyle że u mnie tylko na chwile obroty podskakują a nie wiem czy jakoś mocno budo trzęsie jak u kolegi
andrzej22 Opublikowano 30 Stycznia 2013 Opublikowano 30 Stycznia 2013 Witam. mam problem z odpalaniem na zimnym silniku. Co prawda pali za pierwszym tylko ciężko, trzęsie silnikiem przez 10s po zapaleniu tak jakby jeden gar od razu nie łapał przy czym puszcza dymek. Byłem z nim już u dwóch mechaników, pierwszy sprawdził wszystko (ok) i założył zaworek zwrotny na paliwie (50zł diagnoza+ 35zaworek+75wymiana!) , powiedział że teraz musi być dobrze. Oczywiście nic się nie zmieniło. Pojechałem do drugiego, tez powiedział że jest wszystko ok (50zł diagnoza) i może to być winna którejś uszczelki na wtrysku i gubi ciśnienie paliwa jak postoi. Powiedział też że nie zagraża to w niczym silnikowi i jak mi to nie przeszkadza to mogę tak jeździć. Dodam też że już w lato tak się działo. Wcześniej wymieniłem: - akumulator - świece - wszystkie filtry Moje pytanie, czy faktycznie nie szkodzi to silnikowi jak się tak dusi. Czy diagnoza jest poprawna i czy przymierzać się do zmiany uszczelek na wtryskach? Czy jest jeszcze coś co myłbym sprawdzić przed tą kosztowną operacją? Jak masz sprawne grzanie to powinien odpalic na dyg silnik pracuje i przez okolo minute nic nie dymi bo swiece dogrzewaja, jak przestaja grzac to zaczyna lekko dymic ale to para z roznicy temperatur wszystko na wolnych obrotach i w temperaturach takich jak sa teraz. Dodatkowe zaworki to niech sobie zakladaja ale do Citroena bo tam wystepuje w standardzie a tu po co ?
lukaszlsw Opublikowano 30 Stycznia 2013 Opublikowano 30 Stycznia 2013 świece, pompki,uszczelniacze pompek,gniazda w głowicy, kompresja, wałek rozrządu. W tym temacie bym się poruszał. Lepiej gdyby były to tylko świece...
damylek Opublikowano 30 Stycznia 2013 Autor Opublikowano 30 Stycznia 2013 Napięcie podobno jest, sprawdzane u mechanika. Jak pisałem problem jest już od ponad pół roku kiedy kupiłem autko. Zacząłem od sprawdzania świec i jedna była walnięta to wymieniłem wszystkie. Dalej było to samo więc po jakimś czasie wymieniłem aku boscha. Na zimę ciężkie odpalanie się bardziej nasiliło i zaczyna mnie to denerwować. Paliwo nie robi różnicy bo tankowałem nawet za granicą, a stacje noname omijam szeroko... ... a i nie zauważyłem skoków obrotów. Tylko tyle że się dusi na jednym z tłoków. ---------- Post dopisany at 16:37 ---------- Poprzedni post napisany at 16:20 ---------- Moje logi: Statyczne: Log (0 - 001) Log (1 - 004) Log (2 - 003) Log (3 - 018) Log (4 - 007) Log (5 - 023) Log (6 - 013) Log (7 - 014) Statyczne Basic Settings Log (0 - 003) Log (1 - 011) Dynamiczne: Log (0 - 001) Log (1 - 008) Log (2 - 004) Log (3 - 011,011) Log (4 - 003) Log (5 - 010) Dynamiczne przycisk Turbo Log (0 - 003) Log (1 - 011)
silenthunter Opublikowano 30 Stycznia 2013 Opublikowano 30 Stycznia 2013 Przestaw sobie kąt synchronizacji to może się trochę poprawi ,teraz masz -2 ustaw na 0 http://a4-klub.pl/audi-a4-b5-131/b5-ajm-ustawianie-kata-synchronizacji-pd-fotostory-60993/
damylek Opublikowano 31 Stycznia 2013 Autor Opublikowano 31 Stycznia 2013 Przestaw sobie kąt synchronizacji to może się trochę poprawi ,teraz masz -2 ustaw na 0http://a4-klub.pl/audi-a4-b5-131/b5-ajm-ustawianie-kata-synchronizacji-pd-fotostory-60993/ Dzięki kolego za konkretną odpowiedź, jutro zabieram się do ustawiania i oczywiście napiszę czy się coś poprawiło. Pozdrawiam ---------- Post dopisany 31-01-2013 at 19:47 ---------- Poprzedni post napisany 30-01-2013 at 18:55 ---------- Kąt synchronizacji ustawiony dokładnie na 0. Zobaczymy jutro rano jak zapali.
lukwas1992 Opublikowano 31 Stycznia 2013 Opublikowano 31 Stycznia 2013 jak coś ja miałem taki przypadek tylko że VW Bora też 1,9 130km i co się okazało pompo wtryski wyrobiły już większą dziure w powierzchni głowicy tam gdzie siadają że gubił ciśnienie i jak odpalałeś to był taki sam objaw jak u Ciebie, bora aktualnie stoi i czeka na głowice
patryk10015 Opublikowano 31 Stycznia 2013 Opublikowano 31 Stycznia 2013 a może jak by spróbować te zestawy naprawcze do pompowtrysków kupić może to coś da? a tak z ciekawości jaki jest koszt głowicy i roboty kolego lukwas1992?
damylek Opublikowano 31 Stycznia 2013 Autor Opublikowano 31 Stycznia 2013 jak coś ja miałem taki przypadek tylko że VW Bora też 1,9 130km i co się okazało pompo wtryski wyrobiły już większą dziure w powierzchni głowicy tam gdzie siadają że gubił ciśnienie i jak odpalałeś to był taki sam objaw jak u Ciebie, bora aktualnie stoi i czeka na głowice Oł mam nadzieje że nic takiego z tego nie wyniknie. Zresztą kupię te zestawy uszczelek do pompek i przy wymianie zerkniemy na głowicę... Na razie mam nadzieję w tej zmianie kąta synch.
patryk10015 Opublikowano 31 Stycznia 2013 Opublikowano 31 Stycznia 2013 jak coś ja miałem taki przypadek tylko że VW Bora też 1,9 130km i co się okazało pompo wtryski wyrobiły już większą dziure w powierzchni głowicy tam gdzie siadają że gubił ciśnienie i jak odpalałeś to był taki sam objaw jak u Ciebie, bora aktualnie stoi i czeka na głowice Oł mam nadzieje że nic takiego z tego nie wyniknie. Zresztą kupię te zestawy uszczelek do pompek i przy wymianie zerkniemy na głowicę... Na razie mam nadzieję w tej zmianie kąta synch. też mam taką nadzieje bo w takim razie prawdopodobnie i mnie by to czekało
DeeJay_Kill Opublikowano 31 Stycznia 2013 Opublikowano 31 Stycznia 2013 pompka umiera, tylko jeszcze nie wiem, na którym garze - zakładam, że tandem pompa jest ok, bo rzadko się psuje - to będzie wina wtryskiwacza. Jeżeli odjeżdża z korekcją od pozostałych, to czeka Cię wymiana.
damylek Opublikowano 6 Lutego 2013 Autor Opublikowano 6 Lutego 2013 pompka umiera, tylko jeszcze nie wiem, na którym garze - zakładam, że tandem pompa jest ok, bo rzadko się psuje - to będzie wina wtryskiwacza. Jeżeli odjeżdża z korekcją od pozostałych, to czeka Cię wymiana. Co to znaczy "odjeżdża z korekcją"? Sprawdzałem wczoraj, sprawdziłem dzisiaj, auto lepiej odpala ale to zasługa pogody. Dalej się dławi...:/ ---------- Post dopisany 06-02-2013 at 10:20 ---------- Poprzedni post napisany 02-02-2013 at 16:27 ---------- Koledzy albo mi się wydaje albo autko lepiej ciągnie po synchronizacji? Jest to możliwe?
lukwas1992 Opublikowano 7 Lutego 2013 Opublikowano 7 Lutego 2013 planowanie głowicy kontrola szczelności i robota jednego gwintu kosztowała 550zł robota i uszczelki gdzieś 500 bo to znajomy mój, no ale teraz czekamy na dawce głowicy bo na tej nie ma szans jeździc niestety
damylek Opublikowano 9 Lutego 2013 Autor Opublikowano 9 Lutego 2013 Dzisiaj sprawdzałem przy -8 i powiem że lepiej odpala, leciutko się tylko przydusił.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się