Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Kierownica powietrza przy kolektorze ssącym w A4 B6 ALT


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
4 godziny temu, Rosomak91 napisał:

Do 4 tysięcy było bardzo sympatycznie. Rzadko korzystam z wyższych obrotów i ciężko określić. Zamknąłem klapy, ale podobno lepiej jest mieć klapy otwarte niż zamknięte, więc znowu je otworze. Po tych zabiegach całkiem spalanie oszalało i już nie chce wrócić do wcześniejszego poziomu. Może komputer potrzebuje teraz czasu by się dostroić...

No w ALT przy 4 tyś obrotów jest prawie 140-150 km/h to normalnie i u mnie spalenie chwilowe to było 13,4 l/100 km przy przyśpieszaniu ze sprawą kierownicą powietrza  

cd2cf4bbe3d89.jpg

Opublikowano

Ale bardziej myślisz że na plus jest to otwarcie klap czy nie wiesz ? ciekawe w jakim celu one są zamontowane w kolektorze dolotowym żeby zmniejszyć spalanie czy zmniejszyć emisję spalin ?? hmmm 

Opublikowano

Raz zdarzyło się że gnałem 160km/h na odcinku blisko 200 km i spalanie chwilowe wahało się między 10 a 12 litrów. nie więcej nie mniej. Z tą sprawą, że Ty masz chyba tempomat jeśli się nie mylę, ja musze trzymać pedał a na przykładzie służbowego diesla mogę powiedzieć, że potrafie zaoszczędzić ponad litr jadąc bez tempomatu przy prędkości 140km/h (silnik 2.3)

Wtedy też gruszka nie działała.

Trochę doczytałem sprawę w goglach i jeśli dobrze wywnioskowałem to klapy są otwarte gdy grucha nie działa, a zamykają się (czyli wydłużają kolektor) przy sprawnej gruszcze zwiększając moment na niskich obrotach. Przy na stale zamkniętych klapach silnik może się przegrzewać co wyczytałem w artykule, którego teraz nie mogę znaleźć.

Jeżeli coś przekręciłem to poprawcie mnie.

Pozwoliłem sobie skopiować obrazek ze strony szóstej tego tematu. Wykres przypuszczam, że nijak ma się do ALT, ale fajnie pokazuje różnice.

W zasadzie lepiej wydać parę złociszy i mieć sprawną regulacje długości kolektora. Ciężko powiedzieć czy na plus, była osoba w tym temacie, która dość długi czas jeździła z zamkniętymi klapami (czyt. dłuższym kolektorem/większym momentem od dołu obrotów) i teoretycznie wszystko było w porządku. Auto od dołu jest żwawsze i to nieporównywalnie.

d3hntyni.png

Opublikowano
3 godziny temu, Rosomak91 napisał:

Raz zdarzyło się że gnałem 160km/h na odcinku blisko 200 km i spalanie chwilowe wahało się między 10 a 12 litrów. nie więcej nie mniej. Z tą sprawą, że Ty masz chyba tempomat jeśli się nie mylę, ja musze trzymać pedał a na przykładzie służbowego diesla mogę powiedzieć, że potrafie zaoszczędzić ponad litr jadąc bez tempomatu przy prędkości 140km/h (silnik 2.3)

Wtedy też gruszka nie działała.

Trochę doczytałem sprawę w goglach i jeśli dobrze wywnioskowałem to klapy są otwarte gdy grucha nie działa, a zamykają się (czyli wydłużają kolektor) przy sprawnej gruszcze zwiększając moment na niskich obrotach. Przy na stale zamkniętych klapach silnik może się przegrzewać co wyczytałem w artykule, którego teraz nie mogę znaleźć.

Jeżeli coś przekręciłem to poprawcie mnie.

Pozwoliłem sobie skopiować obrazek ze strony szóstej tego tematu. Wykres przypuszczam, że nijak ma się do ALT, ale fajnie pokazuje różnice.

W zasadzie lepiej wydać parę złociszy i mieć sprawną regulacje długości kolektora. Ciężko powiedzieć czy na plus, była osoba w tym temacie, która dość długi czas jeździła z zamkniętymi klapami (czyt. dłuższym kolektorem/większym momentem od dołu obrotów) i teoretycznie wszystko było w porządku. Auto od dołu jest żwawsze i to nieporównywalnie.

d3hntyni.png

Kiedy gruszka nie działa klapy są zamknięte, to nie jest zmienna długość tylko tam jest taki wałek  okrągły z otworami i gdy on się obróci o 180 stopni przymyka kanały wlotowe przez co zmniejsza przepływ powietrza który idzie do silnika. 

Opublikowano

Wychodzi na to, że to są bardziej klapy wirowe niż regulacja długości kolektora. Klapy wirowe znowu działają na zasadzie wprowadzania powietrza w wir, który w cylindrze ma stworzyć lepiej wymieszaną mieszankę. Masło maślane :D 

Jak tego nie rozbiorę to nie zaspokoje swojej ciekawości. Kupie chyba cały kolektor z działającą gruszką.

Sprawdziłem jak się zachowuje maszyna przy otwartych klapach na wysokich obrotach - przy 5k czuć spadek mocy i to dosyć wyraźnie. Do 4500 efekt jest fajny, później lipa. 

Opublikowano
2 godziny temu, Rosomak91 napisał:

Wychodzi na to, że to są bardziej klapy wirowe niż regulacja długości kolektora. Klapy wirowe znowu działają na zasadzie wprowadzania powietrza w wir, który w cylindrze ma stworzyć lepiej wymieszaną mieszankę. Masło maślane :D 

Jak tego nie rozbiorę to nie zaspokoje swojej ciekawości. Kupie chyba cały kolektor z działającą gruszką.

Sprawdziłem jak się zachowuje maszyna przy otwartych klapach na wysokich obrotach - przy 5k czuć spadek mocy i to dosyć wyraźnie. Do 4500 efekt jest fajny, później lipa. 

Ale u mnie na działających klapach po 4500-5000 tyś obrotów nie czuć że samochód przyśpiesza to raczej nie jest wina tych klap tylko po prostu moment obrotowy w tym silniku jest niżej i dlatego nie odczuwamy przyśpieszenia. 

Opublikowano

Przesiadłem się z 1.6 to na razie jeszcze czuje "kopa", zaraz się przyzwyczaję i już będzie mało pod prawą nogą. Najlepiej przejedź się drugim autem z ALTem, będzie dobre porównanie. Może tylko za dużo wymagasz :D

 

 

 

Opublikowano (edytowane)

Panowie ma ktoś na sprzedaż cięgno gruszki albo cała gruszke podciśnienia na sprzedaż, mam złamaną końcówkę ciągną.  

Już nie aktualne udało mi się kupić całą sprawną gruszkę za 160zł ;) Dodam że nowa gruszką przy poruszaniu ramiona wypluwała znacznie większą ilość powietrza niż moja stara, która miała rzekomo sprawną membranę.

Po wymianie gruszki podpinka pod vcds i kasowanie błędu o zmiennej długości kolektora ssącego. 

Edytowane przez dudi2000
Opublikowano

Witam wszystkich. Mam pytanko. Wymienilem dzis membrane w gruszce na nowa dorobiona przez kolege z forum. Wszystko ladnie poskładane a dzwignia ani drgnie...podcisnienie do zaworka dochodzi a od zaworka do gruszki nie..czy moze to byc wina tego elektrozaworu?prad we wtyczce do niego dochodzi ale czy sam elektrozawor dziala to nie wiem..

Opublikowano

Jak gruszkę wyciągniesz i wężykiem zaciągniesz trochę powietrza to dźwignia pracuje? Może być elektrozawór, ewentualnie przewód jest dziurawy. Chyba nic więcej nie może być walniętego. Sprawdź czy ten regulator w miarę gładko pracuje.

Opublikowano

No w srodku jest spreżyna to nie da rady tak ustami zaciagnac zeby dzwignia śie ruszyla. Bez sprezyny owszem zaciagalem i chodzi. Kolego przewod odpada bo do elektrozaworka jest podcisnienie..ale dziwne sie wydaje bo wedlug mnie ja bardziej zaciagne ustawi powietrze niz z tego wezyka..nie mam pojecia

Opublikowano

O ile mnie pamięć nie myli to elektrozawór też siada i są przypadki w tym temacie, że ktoś to wymieniał. Zamów w sklepie, podepnij, zobacz czy działa. Jak nie to oddaj i kombinuj dalej :D Przypuszczam, że tutaj nie może być innego winnego.

Opublikowano

No tez tak na logike uwazam. Bo skoro do zaworka jest podcisnienidm a za nie ma to co innego..znajomy gazowal a ja sprawdzalem podcisnienia..

Opublikowano

Jak ogarniesz temat daj znać czy odbiło się to na spalaniu.

Opublikowano

Ok. Na bank spalanie przez to jest nie takie jak powinno. Jak opanuje temat z tym to pojade na kompa i do gazownika. Teraz mam spalanie ok 14 litrow w miescie z klima.

Opublikowano

Panowie mam gruszkę podciśnienia z walniętym cięgnem reflektuje ktoś, aukcja na alledrogo

Opublikowano

Zrob tak. Wycielem z blachy taki pasek i na wylot malutkim wiertełkiem przewiercilem i skrecilem srubka.  Wracajac do mojego tematu to skladajac gruche zeszla mi z rowka membrana dlatego powietrze szlo bokiem i lipa. Teraz auto lata!

IMG-20180710-WA0013.jpeg

Opublikowano

W moim przypadku dźwignia się ułamała. W związku z tym wytopiłem dziurkę (miedziany drucik i zapalniczka), spreparowałem w sposób widoczny na zdjęciu sprężynę (wcześniej użyłem sprężyny z cieńszego drutu i się ukruszyła po kilku dniach dlatego polecam grubszą - u mnie obecna działa już z 2 miesiące), przewlekłem jeden koniec przez dziurkę w dźwigni, drugi koniec zagiąłem mocniej aby wcisnąć na tą kulkę od ramienia klap i gra gitara. 

Wniosek:
Spalanie o wiele się poprawiło (z 9.5 na 8.5)
Samochód jest zdecydowanie bardziej żwawy zarówno przy niższych prędkościach jak i powyżej 120 km/h (uzyskanie poprawy osiągów jest możliwe o ile macie sprawny przepływomierz masowy powietrza - jeśli ktoś już na tym etapie ma problemy to naprawa gruszki przynosi jedynie częściową poprawę powrotu samochodu do nominalnych osiągów)

Wcześniej jeździłem z podniesionym ramieniem klap (co ozacza chyba zamknięty kolektor) i efekt był taki, że auto wolniej się zbierało, a wyprzedzanie z prędkości 100 -110 km/h stawało się niebezpieczne (trwało zdecydowanie zbyt długo)
Kilka dni w ramach testów opuściłem ramie klap kolektora w dół i efekt był taki, że do 3 tyś jakoś szedł - lepiej, niż na podniesionym ramieniu  (nie był to taki szał jak ktoś wyżej opisywał, że zrywał asfat - przecież mocy mu nie przybyło... ) ale po przekroczeniu 3.5/4 tys obrotów była tragedia - jakby mi ktoś przepustnice zablokował/przymknął - w efekcie nie dało się w ogóle wyprzedzać już nie wspomnę, że spalanie skoczyło ostro w górę do wartości 10L +

IMG_20180727_192902.jpg

Opublikowano

Witam was serdecznie,

Mam uszkodzoną - dziurawą membranę gruszki. Nie ma ktoś z forumowiczów do sprzedania takiej? Albo namiar na kogoś kto posiada do sprzedania?

 

Pozdrawiam :)

Opublikowano
22 minuty temu, jedker71 napisał:

Witam was serdecznie,

Mam uszkodzoną - dziurawą membranę gruszki. Nie ma ktoś z forumowiczów do sprzedania takiej? Albo namiar na kogoś kto posiada do sprzedania?

 

Pozdrawiam :)

Masz namiar

https://www.olx.pl/oferta/membrana-gruszki-podcisnienia-audi-vw-2-0-alt-1-8-adr-agr-avv-CID5-IDnBuxg.html

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...